God restaurant i Berlin?
Fra : ATN

Dato : 25-12-07 21:41

Hej

Nogen her der kan anbefale en god restaurant i Berlin?

Maxwell er blevet anbefalet, men de har ingen ledige borde i den periode
hvor det skulle være aktuelt

Mvh
Anders

Fra : Fl. Baumann

Dato : 25-12-07 23:38

"ATN" <junk@xotminusdette.dk> skrev i meddelelsen
> Nogen her der kan anbefale en god restaurant i Berlin?

Jeg har spist en eller flere gange (*) på nedenstående
restauranter og kan generelt sige at deres køkkener er i den
bedre ende og for nogle absolut tiptop.

Restauranterne:

"Bleibtreu" på Bleibtreustrasse på den sydlige side af Ku´damm
(Int. køkken - rigtig godt/super - ikke helt billig)

* "DAO" på Kantstrasse.
(Thailandsk - rigtig godt - ok priser)

* "Viet soul" også på Kantstrasse.
(Vietnamesisk - ok kvalitet - rimelig billig)

* "Trattoria a Muntagnola" på Fuggerstrasse.
(Napolitansk køkken - super - i den dyrere ende) (savle savle)

"Ca Nova" på Rykestrasse, lige ved parken på Knaackstrasse
(Italiensk - finere køkken - ikke helt billig)

* "Vinrestauranten" på Potzdammer Platz.
(Nok mere en frokostrestaurant - lækkert - ikke helt billigt)

* "Marjellchen! på Mommsenstrasse
(Trad. østpreussisk mad - mad for mænd - ok priser)

* "fiskerestauranten" på 3 sal i KaDeWe
(Fisk i alle afskygninger - total mums - dyrt, for du må
simpelthen smage ALT!)

OG ikke mindst deres shawarma-barer er klasser bedre end i DK, så
hvis du skal have en hurtig mamse på gadeplan, så er det en
rigtig god løsning. Jeg kan ikke anbefale nogen specielt, men har
spist flere fra området i Kreuzberg og tro mig, de er bare
uendeligt meget bedre end det crap vi spiser herhjemme!
--
Fl. Baumann

Fra : Fl. Baumann

Dato : 26-12-07 00:01

"Fl. Baumann" <zillyink@fjerndettehotmail.com> skrev i
meddelelsen:
> [...]
> har spist flere fra området i Kreuzberg og tro mig, de er bare
> uendeligt meget bedre end det crap vi spiser herhjemme!

Hele to forsikringer på få linier, så må der være noget om det

Jeg glemte den italienske på Savigny Platz (på tog-siden)
en rimelig og god restaurant til fornuftige penge.
Det er den der ligger ved siden af Café Einstein.
--
Fl. Baumann

Fra : Ped

Dato : 26-12-07 07:42

ATN skrev:

> Nogen her der kan anbefale en god restaurant i Berlin?

Og så er der lige:

http://www.unsicht-bar-berlin.de/
- hvis man vil prøve noget anderledes. God, men ikke billig!

M.v.h.

Jens L. Pedersen

Fra : John

Dato : 26-12-07 12:34

ATN skrev:
> Hej
>
> Nogen her der kan anbefale en god restaurant i Berlin?
>
> Maxwell er blevet anbefalet, men de har ingen ledige borde i den periode
> hvor det skulle være aktuelt

www.munchshus.de
Måske lidt underligt at gå på norsk/skandinavisk restaurant i Berlin,
men maden er klasse og priserne absolut rimelige. Hyggeligt lokale også.

Restaurant Böhmerland
http://schlemmerinfo.de/deu/berlin/kategorien/europa/tschechien/16121/index.html
Rigtig god tjekkisk mad – igen til gode priser.

Maharadscha (indisk)
http://schlemmerinfo.de/deu/berlin/kategorien/asien/indien/2892/index.html
http://schlemmerinfo.de/deu/berlin/kategorien/asien/indien/4541/index.html

Restauranten i Galleria på Alexanderplatz er heller ikke dårlig, og der
er en god udsigt.

Mvh

John

--
http://lojmann.dk/2007/07/10/vil-du-snydes-sa-prøv-elgiganten/
http://programmer.tv2.dk/basta/article.php/id-6536778.html

Fra : ATN

Dato : 27-12-07 01:10

Jeg vil gerne sige tak for hjælpen til jer. Jeg synes det er meget fornemt
med alt den hjælp jeg har fået. Tak!

- og godt nytår

Mvh
Anders