Bedste og hurtigste vej til Livigno + skil~
Fra : Tingskoven

Dato : 25-12-07 13:37

Hej
Vi er 2 familier, der i uge 7 skal på skiferie i Livigno.
Vi har kigget lidt på kortet. Det ser ud som om, vi skal
igennem både Østrig og Schweitz (A96). Kan vi undgå, at skulle
have Vignette til begge lande?
Vi har også hørt, at det kan betale sig, at ta' biltoget det sidste
stykke, så vi undgår bilkø?

Er der forøvrigt nogen, der kan fortælle, hvor der er en god skiudlejning,
evt. på bjeget, vi skal bo nær centrum?

Mvh Tingskoven

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 25-12-07 13:50

"Tingskoven" <tingskoven@c.dk> writes:

> Vi har kigget lidt på kortet. Det ser ud som om, vi skal
> igennem både Østrig og Schweitz (A96). Kan vi undgå, at skulle
> have Vignette til begge lande?

Vignetten koster så lidt i forhold til en skitur, at jeg ikke gad
tænke to gange over det.

> Vi har også hørt, at det kan betale sig, at ta' biltoget det sidste
> stykke, så vi undgår bilkø?

Det ville jeg overveje, men så er I vist ved at være noget sent ude.
Der er vist stadig pladser til München, men så tror jeg heller ikke I
kommer længere.

http://www.dbautozug.de

Mvh Trine

--
Kom til Biersted og fæld dit juletræ sammen med familien
Besøg også vores store butik fyldt med juleting, Gjøltrolde og stentøj

Fra : Bjarne

Dato : 25-12-07 22:53

Trine Kornum Christiansen skrev:

> [...]
>
> Det ville jeg overveje, men så er I vist ved at være noget sent ude.
> Der er vist stadig pladser til München, men så tror jeg heller ikke I

Biltog til München er også fint. Det har vi prøvet en enkelt gang.
Flere gange har vi i stedet taget sovevognen til München og hjemmefra
bestilt AVIS bil.
Det er en behagelig måde at komme til Italien på.
Den ene gang blev vi opgraderet til en meget bedre bil end vi havde bestilt.

Bjarne

Fra : bj

Dato : 25-12-07 20:03

Flyveren

mvh
bj

Fra : Arne Poulsen

Dato : 25-12-07 20:11

> Vi har kigget lidt på kortet. Det ser ud som om, vi skal
> igennem både Østrig og Schweitz (A96). Kan vi undgå, at skulle
> have Vignette til begge lande?

Jeg er sikker på du helt kan undgå vignette, i såvel Østig som Schweitz. Vi
har ofte kørt gennem Østrig her ved juletid til Italien. Det er en let vej.
Følg 7'eren hele vejen ned gennem Tyskland til Füssen. Du kører ind i
Østrig over Fernpass, og kører via Imst og Landeck mod Italien. Vejene går
nede i dalen og følger Inn floden, og du undgår helt at betale
motorvejsgebyr / vignette. Vejene er udmærket, men naturligvis nogle
minutter langsommere end motorvej. Fra Phunds er der så vidt jeg kan se
mulighed for at fortsætte ind i Italien langs Inn floden ad vej nr. 27 til
Susch, og så er der jo ikke langt til Livigno. Vi har ofte kørt denne vej
til Italien, men i stedet for at følge floden har vi fortsat op til Nauders
og over
Rechenpass og derfra kørt ned til Merano. God tur

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 01-01-08 19:51

"Arne Poulsen" <arne-poulsen@(fjernes)mail.tele.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> Nauders og over
> Rechenpass og derfra kørt ned til Merano. God tur

Samme tur jeg har kørt flere gange. Men det hedder Pfunds, ikke Phunds :)

--
Per
CV sælges: ´91 Wilk 500, 7 meter lang, totalvægt 1200 kg, egenvægt 925 kg,