/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Lange forgafler. Nu i DK
Fra : Jim Andersen


Dato : 28-12-07 13:22

http://www.dba.dk/asp/sektion/artikler/detail.asp?ArtikelId=47505

Ang dårligere køreegenskaber: Jeg læste i et mc-blad om en svensk mc-bygger,
der fik lovliggjort de lange forgafler i Sverige. Han havde visse ideer om
vinkler og stålstyrker osv.

Han inviterede en mc-strømer og en anden-gut-måske-fra-svensk-fdm til en
konkurrence om hvem der kunne komme hurtigst igennem en manøvrebane.
Strømeren på sin politi-mc og den anden kan jeg stadig ikke huske. Efter han
havde lammetævet dem et par gange på banen blev det lovligt med de lange
forgafler.

/jim



 
 
Ole (28-12-2007)
Kommentar
Fra : Ole


Dato : 28-12-07 13:30

Jim Andersen wrote:
> http://www.dba.dk/asp/sektion/artikler/detail.asp?ArtikelId=47505
>
> Ang dårligere køreegenskaber: Jeg læste i et mc-blad om en svensk mc-bygger,
> der fik lovliggjort de lange forgafler i Sverige. Han havde visse ideer om
> vinkler og stålstyrker osv.
>
> Han inviterede en mc-strømer og en anden-gut-måske-fra-svensk-fdm til en
> konkurrence om hvem der kunne komme hurtigst igennem en manøvrebane.
> Strømeren på sin politi-mc og den anden kan jeg stadig ikke huske. Efter han
> havde lammetævet dem et par gange på banen blev det lovligt med de lange
> forgafler.
>
> /jim
>
>

Shit hvor ser de fleste cykler ud, se denne, det skulle
forbydes.
http://www.ame-chopper.de/Album_BMW/slides/1_35_96.html


Ole Mogensen
--
http://www.politicallyincorrect.me.uk/

Aragorn Elessar (30-12-2007)
Kommentar
Fra : Aragorn Elessar


Dato : 30-12-07 20:25

Ole skrev:
-klip-
>
> Shit hvor ser de fleste cykler ud, se denne, det skulle
> forbydes.
> http://www.ame-chopper.de/Album_BMW/slides/1_35_96.html
>
>
> Ole Mogensen

Gå VÆK, billede! *hulk!*

Venlig hilsen

Aragorn.

--
========================
www.bmwmc.dk
www.politimotorcykler.dk
========================

Ole (30-12-2007)
Kommentar
Fra : Ole


Dato : 30-12-07 20:59

Aragorn Elessar wrote:
> Ole skrev:
> -klip-
>>
>> Shit hvor ser de fleste cykler ud, se denne, det skulle
>> forbydes.
>> http://www.ame-chopper.de/Album_BMW/slides/1_35_96.html
>>
>>
>> Ole Mogensen
>
> Gå VÆK, billede! *hulk!*
>
> Venlig hilsen
>
> Aragorn.
>

Undskyld

Ole Mogensen
--
http://www.politicallyincorrect.me.uk/

Aragorn Elessar (30-12-2007)
Kommentar
Fra : Aragorn Elessar


Dato : 30-12-07 21:01

Ole skrev:
> Aragorn Elessar wrote:
>> Ole skrev:
>> -klip-
>>>
>>> Shit hvor ser de fleste cykler ud, se denne, det skulle
>>> forbydes.
>>> http://www.ame-chopper.de/Album_BMW/slides/1_35_96.html
>>>
>>>
>>> Ole Mogensen
>>
>> Gå VÆK, billede! *hulk!*
>>
>> Venlig hilsen
>>
>> Aragorn.
>>
>
> Undskyld
>
> Ole Mogensen

Det er helt i orden. Det billede burde bringes til skræk og advarsel for
alle i gruppen. *vrider briller* 8o)

Venlig hilsen

Aragorn.

--
========================
www.bmwmc.dk
www.politimotorcykler.dk
========================

Jesper Hedegaard (30-12-2007)
Kommentar
Fra : Jesper Hedegaard


Dato : 30-12-07 21:28


"Ole" <I_R_Onslow@c.dk> skrev i en meddelelse
news:4777f8a1$0$15881$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Aragorn Elessar wrote:
>> Ole skrev:
>> -klip-
>>>
>>> Shit hvor ser de fleste cykler ud, se denne, det skulle
>>> forbydes.
>>> http://www.ame-chopper.de/Album_BMW/slides/1_35_96.html
>>>
>>>
>>> Ole Mogensen
>>
>> Gå VÆK, billede! *hulk!*
>>
>> Venlig hilsen
>>
>> Aragorn.
>>
>
> Undskyld
>
> Ole Mogensen
> --
> http://www.politicallyincorrect.me.uk/

Jeg må beklageligvis meddele at de gamle Bimmere faktisk er lidt hotte især
i tyske custom-kredse.
Især de gamle 1-benede modeller skrues der en del om på.

Men så kan så'rn gammel Bimmer komme til ære og værdighed - for første gang
i sit liv

--
Jesper Hedegaard

Suzuki Svage når vejret spiller
Suzuki Jimny når det spilder



"J.C.Kløve" (30-12-2007)
Kommentar
Fra : "J.C.Kløve"


Dato : 30-12-07 22:14

Jesper Hedegaard skrev:
> "Ole" <I_R_Onslow@c.dk> skrev i en meddelelse
> news:4777f8a1$0$15881$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> Aragorn Elessar wrote:
>>> Ole skrev:
>>> -klip-
>>>> Shit hvor ser de fleste cykler ud, se denne, det skulle
>>>> forbydes.
>>>> http://www.ame-chopper.de/Album_BMW/slides/1_35_96.html

> Men så kan så'rn gammel Bimmer komme til ære og værdighed - for første gang
> i sit liv
>
arghh - arrgh
Hvis man placerer en opsvejst jernskulptur udformet af en spastisklammet
grøndlansk indlandsiskulptør på toppen af en møding, kommer hverken
kunst, eller mødding jo til ære eller værdighed af den grund vel

--
Dun@nt
Kilo SFau s "Hvidguld"
http://www.dfmc.dk/?id=223 - DMCN #745 - DMC - MCTC



Max Andersen (30-12-2007)
Kommentar
Fra : Max Andersen


Dato : 30-12-07 23:11

J.C.Kløve wrote:
> Jesper Hedegaard skrev:
>> "Ole" <I_R_Onslow@c.dk> skrev i en meddelelse
>> news:4777f8a1$0$15881$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>> Aragorn Elessar wrote:
>>>> Ole skrev:
>>>> -klip-
>>>>> Shit hvor ser de fleste cykler ud, se denne, det skulle
>>>>> forbydes.
>>>>> http://www.ame-chopper.de/Album_BMW/slides/1_35_96.html
>
>> Men så kan så'rn gammel Bimmer komme til ære og værdighed - for
>> første gang i sit liv
>>
> arghh - arrgh
> Hvis man placerer en opsvejst jernskulptur udformet af en spastisklammet
> grøndlansk indlandsiskulptør på toppen af en møding, kommer hverken
> kunst, eller mødding jo til ære eller værdighed af den grund vel
>

Jeg får flashback til en halv Monrad&Rislund dér.... :)

Max

Jesper Hedegaard (30-12-2007)
Kommentar
Fra : Jesper Hedegaard


Dato : 30-12-07 23:48


""J.C.Kløve"" <jck@aats.dk> skrev i en meddelelse
news:47780a2e$0$90264$14726298@news.sunsite.dk...
> Jesper Hedegaard skrev:
>> "Ole" <I_R_Onslow@c.dk> skrev i en meddelelse
>> news:4777f8a1$0$15881$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>> Aragorn Elessar wrote:
>>>> Ole skrev:
>>>> -klip-
>>>>> Shit hvor ser de fleste cykler ud, se denne, det skulle
>>>>> forbydes.
>>>>> http://www.ame-chopper.de/Album_BMW/slides/1_35_96.html
>
>> Men så kan så'rn gammel Bimmer komme til ære og værdighed - for første
>> gang i sit liv
>>
> arghh - arrgh
> Hvis man placerer en opsvejst jernskulptur udformet af en spastisklammet
> grøndlansk indlandsiskulptør på toppen af en møding, kommer hverken kunst,
> eller mødding jo til ære eller værdighed af den grund vel
>
> --
> Dun@nt
> Kilo SFau s "Hvidguld"
> http://www.dfmc.dk/?id=223 - DMCN #745 - DMC - MCTC
>
>
Det ved jeg nu ikke rigtigt....hvis jeg nu var lidt kulturelt anlagt ku jeg
nok hurtigt remse en liste op over nyere danske kunstnere, der ka den kunst.
De har da i hvert fald fået mange penge for at gøre noget tilsvarende.
Måske man sku prøve at komme på finansloven i stedet for at arbejde

--
Jesper Hedegaard

Suzuki Svage når vejret spiller
Suzuki Jimny når det spilder



Aragorn Elessar (31-12-2007)
Kommentar
Fra : Aragorn Elessar


Dato : 31-12-07 09:20

J.C.Kløve skrev:
> Jesper Hedegaard skrev:
>> "Ole" <I_R_Onslow@c.dk> skrev i en meddelelse
>> news:4777f8a1$0$15881$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>> Aragorn Elessar wrote:
>>>> Ole skrev:
>>>> -klip-
>>>>> Shit hvor ser de fleste cykler ud, se denne, det skulle
>>>>> forbydes.
>>>>> http://www.ame-chopper.de/Album_BMW/slides/1_35_96.html
>
>> Men så kan så'rn gammel Bimmer komme til ære og værdighed - for
>> første gang i sit liv
>>
> arghh - arrgh
> Hvis man placerer en opsvejst jernskulptur udformet af en spastisklammet
> grøndlansk indlandsiskulptør på toppen af en møding, kommer hverken
> kunst, eller mødding jo til ære eller værdighed af den grund vel
>

Hva' fa'en har de spastisk lammede grønlandske indlandsisskulptører nu
gjort DIG????

Venlig hilsen

Aragorn. Født på Grønland.

--
========================
www.bmwmc.dk
www.politimotorcykler.dk
========================

Studo (29-12-2007)
Kommentar
Fra : Studo


Dato : 29-12-07 12:45

snip
> Shit hvor ser de fleste cykler ud, se denne, det skulle forbydes.
> http://www.ame-chopper.de/Album_BMW/slides/1_35_96.html

Den faldt jeg også over. Det er da vist den værste. Stakkels
bimmermotor...

Vil nu nok mene at man skal tænke sig meget om inden sådan en ombygning.
Og her tænker jeg ikke på køreegenskaber, men udseende. (evt.
gensalgsværdi)

Ovenstående samt disse:
http://www.ame-chopper.de/Album_Yamaha/slides/5_24_96.jpg
http://www.chopper-kit-usa.com/07/suzuki4.jpg

Ville jeg ikke kaste mange sedler efter. Og jeg tror endda at de som kan
lide de lange forgafler vil være enige med os. Det skal jo passe til
cyklens helhed.
>
> Ole Mogensen


Ukendt (29-12-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 29-12-07 13:37

On 29 Dec 2007 11:45:21 GMT, Studo wrote:

> Vil nu nok mene at man skal tænke sig meget om inden sådan en ombygning.
> Og her tænker jeg ikke på køreegenskaber, men udseende. (evt.
> gensalgsværdi)

Nemlig, mange gange ender cyklen med at udstråle mange forskellige
"genrer", og bliver derved en øjebæ af rang. Hertil hører IMHO højthængende
motorer/stejlende stel.

> http://www.chopper-kit-usa.com/07/suzuki4.jpg

Og dette er en direkte katastrofe rent mekanisk. Forgaflen er vinklet
fremefter ved hjælp af forskellige gaffelkroner øverst/nederst. Hvis at man
vil dreje styret til siderne, så skal man samtidig løfte cyklen svarende
til at rette gaflen op til original vinkel. Ydermere svinges hjulet langt
ud til den side man drejer til, og al balance mistes/flyttes langt væk fra
centerlinie. Sansynligvis livsfarlig at køre på. :-|

--
mvh
Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/bmw
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr/clearout restdele til salg, opdateret
26-12-2007

Western (29-12-2007)
Kommentar
Fra : Western


Dato : 29-12-07 14:46

"Orla Pedersen" skrev

> Og dette er en direkte katastrofe rent mekanisk. Forgaflen er vinklet
> fremefter ved hjælp af forskellige gaffelkroner øverst/nederst. Hvis
> at man
> vil dreje styret til siderne, så skal man samtidig løfte cyklen
> svarende
> til at rette gaflen op til original vinkel. Ydermere svinges hjulet
> langt
> ud til den side man drejer til, og al balance mistes/flyttes langt væk
> fra
> centerlinie. Sansynligvis livsfarlig at køre på. :-|


Bemærk også et radikalt identitetsskift - jf. billednavnet!


--

Leif Westen



Svend Augsburg (29-12-2007)
Kommentar
Fra : Svend Augsburg


Dato : 29-12-07 15:53

Orla Pedersen <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid>
skrev:
>On 29 Dec 2007 11:45:21 GMT, Studo wrote:
>
>> Vil nu nok mene at man skal tænke
>>sig meget om inden sådan en ombygning.
>> Og her tænker jeg ikke på
>>køreegenskaber, men udseende. (evt.
>> gensalgsværdi)
>
>Nemlig, mange gange ender cyklen med
>at udstråle mange forskellige
>"genrer", og bliver derved en øjebæ
>af rang. Hertil hører IMHO højthængende
>motorer/stejlende stel.
>
>> http://www.chopper-kit-usa.com/07/s uzuki4.jpg
>
>Og dette er en direkte katastrofe
>rent mekanisk. Forgaflen er vinklet
>fremefter ved hjælp af forskellige
>gaffelkroner øverst/nederst. Hvis at man
>vil dreje styret til siderne, så skal
>man samtidig løfte cyklen svarende
>til at rette gaflen op til original
>vinkel. Ydermere svinges hjulet langt
>ud til den side man drejer til, og al
>balance mistes/flyttes langt væk fra
>centerlinie. Sansynligvis livsfarlig
>at køre på. :-|
>
>--
>mvh
>Orla Pedersen
>http://home20.inet.tele.dk/tfv/bmw
>http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr/cl
>earout restdele til salg, opdateret
>26-12-2007

Nix. Kronsrørs linien flyttes nemlig udad, så efterløb bevares.
Udseende? tjah nogle synes at en Aprilia er det grimmeste andre
en Haybusa....



Ukendt (29-12-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 29-12-07 23:15

On 29 Dec 2007 14:53:22 GMT, Svend Augsburg wrote:

> Nix. Kronsrørs linien flyttes nemlig udad, så efterløb bevares.
> Udseende? tjah nogle synes at en Aprilia er det grimmeste andre
> en Haybusa....

Jup, men kun for ligeud-kørsel Ved mindste bevægelse i styret er
geometrien komplet i skoven. :-/

For ikke at tale om hvad parallelforskydningen af efterløbet laver af
ravage.

--
mvh
Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
http://home20.inet.tele.dk/tfv/general/clearout oprydning, opdateret
29-12-2007

Svend Augsburg (30-12-2007)
Kommentar
Fra : Svend Augsburg


Dato : 30-12-07 17:03

Orla Pedersen <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid>
skrev:
>On 29 Dec 2007 14:53:22 GMT, Svend Augsburg wrote:
>
>> Nix. Kronsrørs linien flyttes nemlig udad, så efterløb
bevares.
>> Udseende? tjah nogle synes at en Aprilia er det grimmeste
andre
>> en Haybusa....
>
>Jup, men kun for ligeud-kørsel Ved mindste bevægelse i
styret er
>geometrien komplet i skoven. :-/
>
>For ikke at tale om hvad parallelforskydningen af efterløbet
laver af
>ravage.
>
>--
>mvh
>Orla Pedersen
>http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
>http://home20.inet.tele.dk/tfv/general/clearout oprydning,
opdateret
>29-12-2007

Det må være ligesom med Humlebien. Godt den ikke kan læse de
teoretiske udlægninger.....
Svend


Ukendt (30-12-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 30-12-07 23:38

On 30 Dec 2007 16:02:34 GMT, Svend Augsburg wrote:

> Det må være ligesom med Humlebien. Godt den ikke kan læse de
> teoretiske udlægninger.....

Det går nu helt fint med humlebien, det var såmænd blot "modellen", der var
forkert. Idag ved man bedre.

Lange forgafler ændrer styregeometrien til det ringere, også fordi at det
ændrer vægtfordelingen mellem for og baghjul. Cyklen bliver, (ofte ved
traditionel ændring af kronrørsvinkel), letstyrende, men da grebet, på
grund af vægtfordelingen, er ringere, så kan det give et par overraskelser.
Bremseevnen forringes væsentlig, (hvilket en rundkørsel, uden for
arbejdsvinduet på min gamle arbejdsplads, stilte til skue nogle gange.) med
udskridninger til følge.

Det er lidt som at køre hækmotorbil, skodamobil såvel som Porche 911, de
styrer let, har nogenlunde acceptable køreegenskaber, meen i ukyndige
hænder er de sgu' ret tæt på livsfarlige.

--
mvh
Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
http://home20.inet.tele.dk/tfv/general/clearout oprydning, opdateret
29-12-2007

Harald Blaatand (29-12-2007)
Kommentar
Fra : Harald Blaatand


Dato : 29-12-07 18:51


"Jim Andersen" <jba020@politiSLET.dk.invalid> wrote in message
news:4774ea7d$0$15895$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> http://www.dba.dk/asp/sektion/artikler/detail.asp?ArtikelId=47505
>
> Ang dårligere køreegenskaber: Jeg læste i et mc-blad om en svensk
mc-bygger,
> der fik lovliggjort de lange forgafler i Sverige. Han havde visse ideer
om
> vinkler og stålstyrker osv.
>
> Han inviterede en mc-strømer og en anden-gut-måske-fra-svensk-fdm til en
> konkurrence om hvem der kunne komme hurtigst igennem en manøvrebane.
> Strømeren på sin politi-mc og den anden kan jeg stadig ikke huske. Efter
han
> havde lammetævet dem et par gange på banen blev det lovligt med de lange
> forgafler.
>
> /jim
>
>

Nu ved jeg ikke hvor lange de "gafler" er.
Jeg fik synet MC i 1987 med 6 tommer forlænget forgaffel og ca 4 grader
udlagt bro (original bro til sidevognsbrug),den styrede fint og klarede
blandt meget andet turen til Spanien og retur uden problemer .

Men spændende hvis andre ombygninger kunne gå hen og blive lovlige i DK !

Mvh

Steen



Studo (29-12-2007)
Kommentar
Fra : Studo


Dato : 29-12-07 23:27

On Sat, 29 Dec 2007 13:36:11 +0100, Ole wrote:

> Nu er smag og behag jo forskellig Der er jo sikkert mange der synes
> at DIN cykel er grim.

Helt bestemt. Den er blevet bedømt til kedelig/ordinær, så hende ser jeg
ikke noget til mere

Jeg fik ikke smidt en forklaring på. Jeg tænker netop som nævnt herunder,
at helheden af cyklen(Orla), kan gå hen og blive noget miskmask. (som at
den store bimmermotor falder lidt udenfor en spinkel/nøgen chopper)

mht. køreegenskaber, tja, man ændrer på dem, men om de bliver specielt
meget farligere... tror det ikke. Der er da også mange der smider et
bredere bagdæk på. Ved godt at det ikke giver samme ubalance. Men styret
er jo ikke det vi får i yderstilling så ofte. Men venderadius på sådan en
langfætter, kan da vist mindst klares med en 3-punktsvending.
>
>
> "Studo" <rekvalmerFJERNES@googlemail.com> skrev i en meddelelse
> news:47763351$0$15881$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> snip
>>> Shit hvor ser de fleste cykler ud, se denne, det skulle forbydes.
>>> http://www.ame-chopper.de/Album_BMW/slides/1_35_96.html
>>
>> Den faldt jeg ogs over. Det er da vist den vrste. Stakkels
>> bimmermotor...
>>
>> Vil nu nok mene at man skal tnke sig meget om inden sdan en ombygning.
>> Og her tnker jeg ikke p kreegenskaber, men udseende. (evt.
>> gensalgsvrdi)
>>
>> Ovenstende samt disse:
>> http://www.ame-chopper.de/Album_Yamaha/slides/5_24_96.jpg
>> http://www.chopper-kit-usa.com/07/suzuki4.jpg
>>
>> Ville jeg ikke kaste mange sedler efter. Og jeg tror endda at de som
>> kan lide de lange forgafler vil vre enige med os. Det skal jo passe til
>> cyklens helhed.
>>>
>>> Ole Mogensen
>>


Max Andersen (30-12-2007)
Kommentar
Fra : Max Andersen


Dato : 30-12-07 21:22

Jim Andersen wrote:
> http://www.dba.dk/asp/sektion/artikler/detail.asp?ArtikelId=47505

Nogen der ved hvad priserne ca. ligger på?

Jeg har set på engelske sider og amerikanske, og det ser ud til at ligge
på ca. DKK 12.000,- og opefter, men tekcoach' hjemmeside har intet
stående jeg kan finde :(

Max

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408929
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste