Revne i badeværelsesgulv
Fra : Joachim

Dato : 30-12-07 09:51

Hej
I vores hus fra '79 er der kommet en revne i badeværelsesgulvet. Se
billede på http://www.gratisupload.dk/show.php?fileId=6898
Den kom for knapt 1 år siden - få uger efter at vi var flyttet ind
lagde vi mærke til den - og den har ikke bredt sig siden.
Vi har fået trykprøvet vores vvs-installationer, men der var ikke
noget at se.
Vores forsikringsselskab mener ikke at de kan gøre noget, for når der
ikke er en rørskade er der ingen forsikring der dækker. De mener at
det kan være en sætningsskade, men det virker jo lidt pudsigt med en
placering i brusenichen, tværs gennem både fliser og fuger.
Vi skal snart til at have lavet nyt badeværelse men hvordan forholder
vi os nu?

Skal vi bare se an? Eller kan det være at vores ejerskifteforsikring
kan/vil gøre noget? Eller skal vi snakke med vores forsikringsselskab
igen og forklare at det er deres problem?
Vi har ikke ejerskifteforsikring og husforsikring i samme selskab.

MVH

Joachim

Fra : Joachim

Dato : 30-12-07 14:04

Hej Stig

On 30 Dec., 19:37, "Stig Rasmussen" <stig.rasmus...@get2net.dk> wrote:
> det ligner at der ligger etbærejernsom ruster.

Et bærejern? Øhh? Sådan et må nok ikke ruste går jeg ud fra, men kan
man kontrollere det eller skal gulvet brækkes op? Er der flere
bærejern i sådan et gulv, for så ruster de vel også?

Er det mon noget der kommer ind under ejerskifteforsikringen? Der er
ikke nævnt noget i tilstandsrapporten.

MVH

Joachim

Fra : Stig Rasmussen

Dato : 30-12-07 22:15

Det er for mig et gæt da du ikke har fortalt noget om gulvet, etageejendom,
støbt
mod jord, alder, isolering, varme og opbygning. Min erfaring med den slags
revner siger rust.

Fra : Joachim

Dato : 02-01-08 11:45

On 30 Dec. 2007, 22:15, "Stig Rasmussen" <stig.rasmus...@get2net.dk>
wrote:
> [...]
> støbt
> mod jord, alder, isolering, varme og opbygning. Min erfaring med den slags

Det er et parcelhus fra 79, badeværelset er i stueplan, men hvordan
gulvet er støbt og isoleret ved jeg ikke. Der er gulvvarme
(fjernvarme) i nærheden af revnen, men jeg ved ikke hvor de enkelte
rør er.
Er det en murer eller en vvs-mand som kan gøre noget ved det?

MVH

Joachim

Fra : Erik Olsen DK

Dato : 02-01-08 20:07

Joachim wrote:

> [...]
> gulvet er støbt og isoleret ved jeg ikke. Der er gulvvarme
> (fjernvarme) i nærheden af revnen, men jeg ved ikke hvor de enkelte

Er der kælder?

--
Venlig hilsen
Erik Olsen

Fra : Joachim

Dato : 05-01-08 01:28

Hej
Nej, der er ikke kælder.
Revnen sidder et sted mellem afløbet fra bruseren og toilettet og jeg
tænker om det måske kan være et sted i afløbet der er en revne det
siver fra og underminierer det. Man kunne jo forestille sig at de to
afløb samles et sted og måske fejlen kan være der? Er det noget man
kan undersøge for eller er det helt usandsynligt at det er det der er
sket. Jeg ved ikke hvad afløbene er lavet af.

MVH

Joachim