Manuel facadefræser?
Fra : Steen Suder

Dato : 27-12-07 23:25

Da der skulle laves gulv i på min arbejdsplads, kom der en gulvmand
og "tunede" betongulvet med et værkstøj han kaldte en "facadefræser", inden
det fik epoxy.

Hvad er det manuelle modstykke til sådan en facadefræser?
Altså findes der en metode og/eller et særligt værktøj, der er beregnet til
at gøre det samme som facadefræseren - blot med mere knofedt?

--
Steen Suder

Fra : Lars

Dato : 28-12-07 21:42

Steen Suder skrev:
> [...]
> Altså findes der en metode og/eller et særligt værktøj, der er beregnet til
> at gøre det samme som facadefræseren - blot med mere knofedt?

Tjah, et skrabejern af den eller anden slags, f.eks. Bachos med
hårdmetalklinge. Tvivler dog på, at den holder ret længe, hvis du skal
fjerne beton- eller cementrester og ikke blot maling.
Facadefræsere er som regel udstyret med en slibeskive med
diamantbelægning. Men du kan da købe en løs skive og bruge den, hvis det
absolut skal foregå manuelt...

Fra : Steen Suder

Dato : 28-12-07 22:52

Lars wrote:

> [...]
> Facadefræsere er som regel udstyret med en slibeskive med
> diamantbelægning. Men du kan da købe en løs skive og bruge den, hvis det

Nu har jeg set priserne på sådanne apparater, så jeg tænkte at hvis mit
behov kun var mindre, kunne jeg måske nøjes med noget billigere
håndværktøj.

Man kan leje sig frem, men jeg fornemmer at der nemt kan blive tale om
større tillægspriser for sliddelene.

--
Steen Suder

Fra : Lars

Dato : 28-12-07 23:12

Steen Suder skrev:

> [...]
> håndværktøj.
>
> Man kan leje sig frem, men jeg fornemmer at der nemt kan blive tale om

Hvis du har en vinkelsliber i forvejen og kun et begrænset behov, så
kunne du jo begynde med en billig kopskive med diamantbelægning - bl.a.
Harald Hyborg sælger dem fra 99 kr.

http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=2080&n=20100&KundeID=

Fra : Steen Suder

Dato : 29-12-07 12:39

Lars wrote:

> Hvis du har en vinkelsliber i forvejen og kun et begrænset behov, så
> kunne du jo begynde med en billig kopskive med diamantbelægning - bl.a.
> [...]

Lækkert. Et nyt stykke værktøj jeg ikke kendte til

--
Steen Suder