Hente font fra server automatisk...!!
Fra : Ko & Kylling

Dato : 14-07-01 04:54

Jeg har på et website en lidt speciel font som ikke alle har.

Så ville jeg gerne høre om nogen kendte en kode så brugerens browser
automatisk kunne hente den fra serveren???

Håber virkelig at nogen kan hjælpe mig

=)

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 14-07-01 06:59

Sat, 14 Jul 2001 05:53:46 +0200, skrev "Ko & Kylling"
<clark@cool.dk>:

>Jeg har på et website en lidt speciel font som ikke alle har.
>
>Så ville jeg gerne høre om nogen kendte en kode så brugerens browser
>automatisk kunne hente den fra serveren???

Nej, det kan heldigvis ikke lade sig gøre.
Du skal ikke bestemme, hvilke fonts jeg vil have på min maskine
(og hvad med dem, der bruger andet end Windows?).

Du kan gøre flg., hvis du af en eller anden mærkelig grund synes,
det er vigtigt at folk ser det med den af dig bestemte font.

1. lav det som grafik, det kan så uproblematisk af alle.

2. Bruge MS weft, som kan inkludere en font på en side uden at
folk skal installere fonten.
Virker kun i IE (men generer ikke andre browsere) og gør siden
tungere og dermed lidt langsommere at hente.

3. Bruge Bitstream, koster penge og folk skal downloade et
program (og det tror jeg ikke mange gider).

Kort sagt, generelt er det en tåbelig ide, at forsøge at få folk
til at bruge en bestemt font.

Hvis det er vigtigt (for dig - dine besøgene er sikkert
ligeglade), så nøjes med det i overskrifter og lav det som
grafik.

med venlig hilsen
Knud
--
http://home13.inet.tele.dk/smedpark/
Rettelse kan hentes på http://hjem.get2net.dk/henrik-k-hansen/oefix.exe

Fra : Jonathan Stein

Dato : 14-07-01 13:39

Ko & Kylling wrote:

> Jeg har på et website en lidt speciel font som ikke alle har.
>
> Så ville jeg gerne høre om nogen kendte en kode så brugerens browser
> automatisk kunne hente den fra serveren???

Der er ikke nogen super god løsning, men W3 skriver lidt om det:

http://www.w3.org/Fonts/

M.v.h.

Jonathan

--
Start med PHP, Perl eller JSP uden at omskrive al din gamle ASP-kode.
jsp-hotel.dk tilbyder nu Chili!Soft ASP på alle hoteller.