Word som html-editor
Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 30-12-07 23:54

Er der nogen der har tjek på, hvordan den nyeste udgave af Word er til
at lave hjemmesider? Word 2003 indsætter en masse unødvendig kode, som
kun virker i Internet Explorer, og filen kommer til at fylde betydeligt
mere, end hvis man laver den samme side i en rigtig html-editor. Jeg
kunne godt tænke mig at vide, om det er blevet bedre i den nyeste udgave
af Word.

Indlægget er postet til både dk.edb.programpakker.ms-office og
dk.edb.internet.webdesign. Jeg har sat opfølgning til webdesigngruppen,
det betyder, at svar på indlægget automatisk omdirigeres til
webdesigngruppen.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Gratis backup med Ceren Backup.

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 31-12-07 00:13

Kim Ludvigsen <usenet@kimludvigsen.dk> skrev :

>Jeg
>kunne godt tænke mig at vide, om det er blevet bedre i den nyeste udgave
>af Word.

En simpel side, skrevet i Word 2007:

http://home13.inet.tele.dk/smedpark/test/word.htm

Jeg har blot lavet en centreret overskrift, lidt brødtekst og et
link.

Så kan du jo selv dømme ved at kigge i kildekoden.
--
Besøg www.gedebanken.dk og doner en ged til en fattig
familie i f.eks. Uganda, Sudan, Afghanistan eller Pakistan

Fra : Max

Dato : 31-12-07 00:22

Hej

> Så kan du jo selv dømme ved at kigge i kildekoden.

Det ligner lidt at skrive en indkøbsseddel i Uncialer
med guldtryk.

--
Mvh Max

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 31-12-07 01:11

Den 31-12-07 00.13 skrev Kerim Ellentoft følgende:

> En simpel side, skrevet i Word 2007:
>
> http://home13.inet.tele.dk/smedpark/test/word.htm

Tak til både dig og Allan. Og der er vist ikke meget tvivl om, at det
absolut ikke er blevet bedre siden 2003'eren. Faktisk er det blevet
værre mht. fyldkode.

Og så må jeg beklage, at jeg havde glemt at sætte den lovede FUT på
indlægget, det hermed gjort:

FUT: dk.edb.internet.webdesign.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Har du fortalt din far og mor om Ludvigs Hjørne?

Fra : Allan Vebel

Dato : 31-12-07 00:32

Kim Ludvigsen skrev:

> Er der nogen der har tjek på, hvordan den nyeste
> udgave af Word er til at lave hjemmesider?

Se http://vebel.dk/test/word/ - det er en overskrift og
en tekst gemt i html med Word 2007.

> Word 2003 indsætter en masse unødvendig kode

Det gør 2007-udgaven også.

Forleden skulle jeg lave en avanceret tabel, og orkede
ikke lige at taste det hele ind. Jeg prøvede først i Word
2007, derefter i 2003, men det var et større arbejde at
fjerne alt det unødige, end at lave det i hånden.

Det endte med WordPerfect 9 (det er vist den sidste
udgave der er lavet) den kan lave ren html-kode.

Fuck Word som html-editor

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk