Hvordan får jeg flere rettigheder?
Fra : Lyrik

Dato : 30-12-07 01:31

Jeg ville lige gemme min surt konstruerede HVDVD_TS mappe på en ekstern
disk så den ikke ligger og fylder på skrivebordet-men det kunne jeg ikke
få lov til fordi jeg ikke havde tilstrækkeligt med tilladelser??-fra hvem
skulle man vel spørge?

Hvordan får man carte blanche? Altså ultimative tilladelser til at gøre
præcist hvad der passer en?

--
Greetings from Jens "Lyrik" Bech.

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 30-12-07 02:22

Lyrik <lyrik@fupheaven.dk> wrote in
news.t34g1oofeqzwsk@macintosh.local:

<snip>

> Hvordan får man carte blanche? Altså ultimative tilladelser til at
> gøre præcist hvad der passer en?

Man bruger Windows XP Home - og ta'r ellers konsekvenserne.

--
Bates Motel
Vacancy

Fra : Lyrik

Dato : 30-12-07 02:57

Den 30.12.2007 kl. 02:22 skrev Axel Hammerschmidt <hlexa@hotmail.com>:

> Lyrik <lyrik@fupheaven.dk> wrote in
> news.t34g1oofeqzwsk@macintosh.local:
>
> <snip>

> Man bruger Windows XP Home - og ta'r ellers konsekvenserne.
) På computerbordet på Bates Motel?
Nå jeg ved ikke hvad der stak den, men jeg komprimerede mappen og smed den
over på den udvendige harddisk. Derefter slettede jeg originalen.

--
Greetings from Jens "Lyrik" Bech.

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 30-12-07 03:17

Lyrik <lyrik@fupheaven.dk> wrote in
news.t34k1vxseqzwsk@macintosh.local:

>) På computerbordet på Bates Motel?

Hitchcock på DVD

--
Bates Motel
Vacancy

Fra : Morten Lind

Dato : 30-12-07 10:13

> [...]

> skulle man vel spørge?
>
> Hvordan får man carte blanche? Altså ultimative tilladelser til at gøre

Man markerer emnet>trykker +i(vis info)>åbner "ejer & tilladelser"(vend
pilen/trekanten nederst)>ændrer eventuelle skrivebeskyttede regler.

M.

Fra : Jesper

Dato : 01-01-08 16:35

> [...]

> skulle man vel spørge?
>
> Hvordan får man carte blanche? Altså ultimative tilladelser til at gøre

med terminalen, kommandoerne chown og chmod. Har du ik' rigtigt mod på
at gå i krig med terminalen, så findes der et fikst lille freeware
program der hedder BatChmod.

http://macchampion.com:16080/arbysoft/
--
Jesper
- Jeg sover godt om natten, når han passer på mine penge.

Fra : Lyrik

Dato : 01-01-08 20:46

Den 01.01.2008 kl. 16:34 skrev Jesper <spambuster@users.toughguy.net>:

> med terminalen, kommandoerne chown og chmod. Har du ik' rigtigt mod på
> at gå i krig med terminalen, så findes der et fikst lille freeware
> program der hedder BatChmod.
>
> http://macchampion.com:16080/arbysoft/
Tusind tak! Kunne du ikke fortælle lidt om tilladelser. Er de tænkt som
en systembeskyttelse som ejermanden til maskinen skal forhindres i at
overskride? Er der DRM-tanker bag?

For eksempel er jeg vred over at iTunes pludselig og uden megen varsel kan
finde på at slette ting fra en iPOD hvis man prøver at trække ting ind i
den fra 2 maskiner for eksempel. Det ville jeg gerne have rettighed til at
stoppe og vide hvordan man gør.

--
Greetings from Jens "Lyrik" Bech.

Fra : Jesper

Dato : 01-01-08 23:24

Lyrik <lyrik@fupheaven.dk> wrote:

> Tusind tak! Kunne du ikke fortælle lidt om tilladelser. Er de tænkt som
> en systembeskyttelse som ejermanden til maskinen skal forhindres i at
> overskride? Er der DRM-tanker bag?

Næppe, men hvis ikke du ejer en fil, så kan du få rettighedsproblemer

> [...]
> den fra 2 maskiner for eksempel. Det ville jeg gerne have rettighed til at

Prøv med super lockit ADVARSEL skal fjernes igen i single mode!

http://www.osxfaq.com/Tutorials/LearningCenter/AdvancedUnix/ugp2/page2.ws

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 02-01-08 00:11

Lyrik <lyrik@fupheaven.dk> wrote:

> Tusind tak! Kunne du ikke fortælle lidt om tilladelser. Er de tænkt som
> en systembeskyttelse som ejermanden til maskinen skal forhindres i at
> overskride?

Mac OS X er et et multiuser OS, sådan fungerer multiuser OS'er. Du har
også tilladelser på det Windows OS du kommer fra.

>Er der DRM-tanker bag?

nej.

> [...]
> den fra 2 maskiner for eksempel. Det ville jeg gerne have rettighed til at

Man køber en MP3 afspiller der ikke er en iPod.

Fra : Lyrik

Dato : 02-01-08 01:08

Den 02.01.2008 kl. 00:10 skrev Morten Reippuert Knudsen
<spam@reippuert.dk>:

> Man køber en MP3 afspiller der ikke er en iPod.
Du ved ikke hvad du snakker om!)) Jeg har lige givet sådan en væk.
Problemet kommer når den er sat til at synkronisere. Synk. kan være en
fordel men også en ulempe. Det er kun et lille irritationselement. Ikke
mere.
Fordelene ved iPod kommer derimod bragende i forhold til en hvilken
somhelst anden spille jeg har set.

Hvilken anden spille (Touch) har Apache webserver, wifi,skakspil, mp3
med coverflow hvor covers flipper og viser kunstner og spilletid,
playlister, indeks efter albums, sangere, musikarter,, video i 480 x 272 i
H.264, fotoslideshow med valgfri overgange og knipseforstørrelse af
billederne, King James Bibelen, Labyrinth kuglespil hvor kuglen løber ved
hældning af skærm hvor water kan kalibreres, lommeregner, kalender med
indtast af begivenheder og synkronisering med iCal, Safari webbrowser,
Direkte Youtube tilgang, kontakter, advarselsblink, myrer på skærmen,
Backgammon, Towers of Hanoi spil, kuglespil med 4 på stribe, iTunes
butiksadgang, Ur, Sendspace knap til filudveksling, eBooks,
Slotmachine,Etch a Sketch, iSpit http-server og indbygget totalliste over
programmer, afinstall og opdateringer, TextEdit, 15-spil(de røde og hvide
kvadratiske talbrikker der skal flyttes på plads, her ved hjælp af at
tilte "Podden", så de flyder på plads....og meget meget mere..Nej-vel?))

Kom ikke her i .mac med dine klamme mp4-spiller-fnys!))

--
Greetings from Jens "Lyrik" Bech.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 02-01-08 03:25

> Du ved ikke hvad du snakker om!))

Jo. Det er en feature, ikke en bug at du kun kan overføre musik til en
iPod fra en computer.

Vel og mærke en feature der har gjort at musik forlagene aldrig har
haft berøringsangst for iPod og iTunes music store.