On 2007-12-29 19:18:35 +0100, Hans Tosti Pedersen
<hanspedersen@gmail.com> said:
> Min er ikke en af de nye alu'er, men den siger næsten ingenting! Det
> er en 250 GB hdd af ukendt fabrikat.
Min er heller ikke en Alu. Hver gang jeg er i en butik der sælger
iMac's stikker jeg øret ind til chassis'et for at lytte, og jeg kan
intet høre.
Jeg synes min siger for meget, men jeg har opgivet at søge råd hos
Humac og deres reperationscentre.
Ringede til Apple. Her blev jeg venligt ledt igennem en masse
procedurer som jeg ganske vist selv havde forsøgt mig. Reset PROM
osv... Mine blæsere kører på et helt normalt niveau.
Ringede til et af reperationscentrene hvor jeg blev noget overrasket
over deres tåbelige forsøg på at svare. De startede med at sige at hvis
jeg sendte min ind og den ikke larmede så ville de skrive en regning.
OK... Så spurgte jeg dem hvordan de ville teste den. Supporteren
forsvandt og vendte tilbage og svarede: Vi har software til at teste
med. Så spurgte jeg om de blot havde tænkt sig at måle hastigheden på
fans'ne, hvortil han svarede at det var det de ville. OK sagde jeg så,
men så kan jeg allerede nu forudse at jeg får en regning for fans kører
OK. Jeg påpegede at fans godt kunne larme og køre med en normal
hastighed hvortil han svarede: "Nå ja, men så er det vi kalder
hensigsmæssig støj"!
Så ringede jeg til Humac som, helt som forventet, var uden for rækkevidde.
Jeg spurgte dem til råds. Ham jeg talte med var koordinator for noget
service eller hvad ved jeg. Jeg spurgte om jeg ville kunne komme ned i
en Humac butik og få en til at lytte til min iMac der, hvortil han
nærmest lød chokeret. De kunne så sandelig ikke tage en medarbejder ud
af drift for at lytte til min iMac!?!
Jeg spurgte dem hvad jeg SÅ kunne gøre. Jo jeg kunne indsende den til
reperation, men jeg kom til at betale hvis den ikke larmede. Igen
spurgte jeg hvordan de ville vurdere støjen. Det kunne han så ikke
redegøre for. Jeg sagde at den var 6 måneder gammel og jeg havde
iøvrigt en All Risk forsikring. Det var først underordnet, men da jeg
så sagde til ham at jeg så ville pådrage iMac'en et uheld af
uoprettelig karakter (som SÅ er dækket af All Risk'en), så ændrede han
trods alt mening. Hvis den ikke larmede ville det ikke koste
Men
han påpegede at ventetiden var lang og til min gene.
Jeg er meget glad for min iMac, men jeg er mildest talt rystet over så
ringe service man får af alle der sælger og servicerer dem.
Nå, men det besvarede ikke en fis af spørgsmålet, men jeg fik lidt luft
--
Venlig hilsen / Best regards
Palle Jensen
If you want to E-mail me then please remove the US President.