video kamera
Fra : Michael Holm

Dato : 28-12-07 11:31

Efter en af ungerne kom til at bumpe vores canon PowerShot S80 så den
melder fejl hele tiden og derfor ikke virker, er jeg begyndt at kigge
efter nyt kamera og video kamera...
Så tænkte jeg på at sidst Jobs holdt tale :) snakkede han om det nyeste
inde for digital video - kan ikke lige huske hvad det var han
anbefalede, men var det noget i denne dur?
<http://nettorvet.dk/show_product.aspx?dept_id=430&pf%5Fid=6068647>

--
Michael Holm - ichat: kiaikido [at] mac.com
http://toitsu.dk - http://alexanderteknik.tk

Fra : Henrik Münster

Dato : 28-12-07 19:45

Michael Holm <spam@toitsu.dk> wrote:

> [...]
> inde for digital video - kan ikke lige huske hvad det var han
> anbefalede, men var det noget i denne dur?

Nej.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Henrik Münster

Dato : 28-12-07 21:02

> Nej.

Det er typisk! Nu kan jeg selvfølgelig ikke finde det. Jeg mener, det
var et Panasonic, der benyttede AVCDH-formatet, men jeg er desværre ikke
100% sikker. Jeg troede ellers, jeg kunne finde det. Det ser også ud
til, at der allerede er kommet nye modeller. Det går hurtigt nu om dage.

<http://www.avchd-info.org/>

Ligner det ikke Panasonic HDC-DX1, der ses lidt nede på siden?

<http://www.steves-digicams.com/digvideo.html>

Anmeldelse:
<http://www.simplydv.co.uk/Reviews/panasonic_hdc-sd1.html>

Ny model:
<http://www2.panasonic.com/consumer-electronics/shop/Cameras-Camcorders/
Camcorders/Hi-Def-Camcorders/model.HDC-SX5.S_11002_7000000000000005702#t
absection>
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Glenn Møller-Holst

Dato : 28-12-07 22:06

Henrik Münster wrote:

> [...]
> <http://www2.panasonic.com/consumer-electronics/shop/Cameras-Camcorders/
> Camcorders/Hi-Def-Camcorders/model.HDC-SX5.S_11002_7000000000000005702#t

Hej Henrik

Her er en anmeldelse:

Review: Panasonic HDC-SD5 (AVCHD).
Panasonic takes consumer high definition to the next level with its
full-HD specification 3CCD AVCHD camcorder capable of recording
1920x1080i video and stills to high-capacity SD cards:
http://www.simplydv.co.uk/Reviews/panasonic_hdc-sd5_1.html
Citat: "...
Last, but not least, the 2-channel Stereo microphone is mounted on the
upper front of the body just behind the lens and - like its predecessor
(the HDC-SD1), the mic points skywards. Unlike its predecessor, however,
this model doesn't have a 5.1ch Surround Sound pickup system.
Panasonic has provided a feature which, when activated, will result in a
looping 3-second recording to be made whilst the camcorder is in standby.
That way, you've captured the very beginning of the event without trying.
...."

1920*1080?:
Sensoropløsning    560 Kpix effektivt 520 Kpix
Hvordan hænger det sammen?

hilsen

Glenn

Fra : Michael Holm

Dato : 29-12-07 00:21

Glenn Møller-Holst <nomail@xx.dk> wrote:

> [...]
> ..."
>
> 1920*1080?:
> Sensoropløsning 560 Kpix effektivt 520 Kpix

Hej Henrik og Glenn,

Jo! Nu kan jeg også huske det, det var et Panasonic, og det er formatet
AVCHD der lige er en del bedre end det jeg linkede til...

Kan se at Applestore har et Canon HG10 HD HDD Camcorder til 7.790 kr som
er lidt i samme dur:
<http://store.apple.com/Apple/WebObjects/dkstore.woa/wa/RSLID?mco=2D597E
AD&fnode=home/shop_mac/mac_accessories/digital_cameras_video&nplm=TP068>

Fra : Henrik Münster

Dato : 29-12-07 17:01

> [...]

> <http://store.apple.com/Apple/WebObjects/dkstore.woa/wa/RSLID?mco=2D597E
> AD&fnode=home/shop_mac/mac_accessories/digital_cameras_video&nplm=TP068>

Det er ikke nogen slem pris, men det kan findes billigere. Der er også
lang leveringstid. Prøv f.eks. at se hos Kamerahuset, der har butik i
København. Der koster det kr. 6.695,-.
--
Henrik Münster
Esbjerg