Problemer med sandvox
Fra : Pia

Dato : 27-12-07 16:51

Jeg ved ikke om det hører til her men nu prøver jeg.

Jeg har nu i 2 dage kæmpet med TDC's hjemmeside og sandvox. Jeg blev
anbefalet sandvox og har købt programmet og det er kanon flot. Men jeg kan
ikke få oploaded siderne. Jeg bruger TDC's gratis hjemmesider og kan godt få
kontakt men så går det så langsmt, 1 time for 3 sider sidst, at jeg må
opgive.

Det skal lige siges at jeg i forvejen har problemer med TDC's sider da de er
meget langsomme også fra min PC.

Men er der et godt alternativ som virker godt med sandvox?

hilsen Pia

Fra : Morten Lind

Dato : 27-12-07 17:24

Pia <no@nomail.dk> wrote:

> [...]
> meget langsomme også fra min PC.
>
> Men er der et godt alternativ som virker godt med sandvox?

Undskyld, men vil du være sød at fortælle, hvad det handler om?

Umiddelbart lyder det som noget, du bør tale med TDC om, men måske andre
forstår, hvad du mener?

Jeg har selv uploadet til TDC for fire dage siden, og der er/var ingen
problemer.

M.

Fra : Pia

Dato : 27-12-07 17:42

"Morten Lind" <info@for-ogefternavn.dk> skrev i en meddelelse
> Pia <no@nomail.dk> wrote:
klip klip

> [...]
>
> M.
> --
> [dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ML)]

Jeg ved ikke hvad du mener, for jeg ved jo netop ikke hvad der er problemet
men prøver at fortælle hvad der sker når jeg oploader fra min mac og
sandvox. Jeg kan også oploade fra min PC til tdcs server men det tager lang
tid, det er vel et andet probelem.

Så problemet er når jeg oploader fra sandvox så står programmet som om den
oploader men det tager så lang tid at jeg til sidst opgiver. På et tidspunkt
sagde den nu er din side oploaded, men jeg kunne se det ikke var rigtigt da
kun noget af siden er på serveren. Det kan jeg se fra min PC.

hmmmm ikke sikkert det er til at finde ud af aligevel, men TDC vil ikke give
support til deres hjemmesider så der er der ingen hjælp der:(

Unskyld det er så rodet, det er fordi mit hoved også er rodet:(

hilsen
Pia

Fra : Morten Lind

Dato : 27-12-07 18:47

Pia <no@nomail.dk> wrote:

> [...]
> support til deres hjemmesider så der er der ingen hjælp der:(
>
> Unskyld det er så rodet, det er fordi mit hoved også er rodet:(

Nåeh, lidt rod er da ikke at foragte, så jeg prøver at gætte:

Sandvox er enten et WYSIWYG(WhatYouSeeIsWhatYouGet -
HvadDuSerErHvadDuFår)hjemmesideprogram eller et FTP(FileTransferProtocol
- ArkivOverførselsInstruktion)program?

Dette program bruger du til at uploade færdige HTMLsider med?

Og TDC vil ikke ha´ disse sider?

Du bruger dine personlige 10 MB, som er tilknyttet din
opkoblingsforbindelse, eller bruger du TDCs Sitecenter?

Din firewall er slået til på din Mac?

Du arbejder på både Mac og pc gennem en router?

Din forbindelse er måske ikke så hurtig?

Du må undskylde, jeg spørger så åndssvagt og fjollet, men det er
saftsusemig svært at hjælpe, når man kun får at vide, at det ikke
virker.

M.

Fra : Pia

Dato : 27-12-07 19:39

> [...]
>
> Sandvox er enten et WYSIWYG(WhatYouSeeIsWhatYouGet -
> HvadDuSerErHvadDuFår)hjemmesideprogram eller et FTP(FileTransferProtocol

Jeg mener det er et WYSIWYG, altså det jeg laver i programmet ses med det
samme. Jeg har prøvet at finde om sandvox der står bare en masse om hvem som
ha lavet det.

> Dette program bruger du til at uploade færdige HTMLsider med?

Det gøres i sandvox.

> Og TDC vil ikke ha´ disse sider?

Jo, men det tager meget lang tid og der mener jeg en time for hver fil og så
skal jeg starte op igen. Det er som om den fryser.

> Du bruger dine personlige 10 MB, som er tilknyttet din
> opkoblingsforbindelse, eller bruger du TDCs Sitecenter?

Ja, de 10MB, en anden har fortalt mig at TDC har problemer med home fra 20
til 25, men nu har jeg prøvet med en home1 og den har også sammen langsomme
problem.

> Din firewall er slået til på din Mac?

Det ved jeg ikke, hvor ser jeg det?

> Du arbejder på både Mac og pc gennem en router?

Ja, D-link trådløs.

> Din forbindelse er måske ikke så hurtig?

jo den er på 3x512.

> Du må undskylde, jeg spørger så åndssvagt og fjollet, men det er
> saftsusemig svært at hjælpe, når man kun får at vide, at det ikke
> virker.

Ja, du har ret, det er mig som undskylder:(

hilsen
Pia

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 27-12-07 18:28

Pia skrev:

> [...]
> kontakt men så går det så langsmt, 1 time for 3 sider sidst, at jeg må

Nu skriver du intet om hvordan du er tilsluttet internettet, om du er
bag en router, firewall el., men prøv at slå PASV til. Det gør du her:

Godt nok under OS X 10.4, det er vidst gjort lidt lettere under OS X
10.5, men søg i hjælpen efter "PASV", hvis du har problemer med at finde
det. Det burde løse problemet, såfremt det skyldes at du er bag en router.

--
Michael Rasmussen
»If you don't fail at least 90 percent of the time,

Fra : Pia

Dato : 27-12-07 18:53

"Michael Rasmussen" <news@irczone.invalid> skrev i en meddelelse
> Pia skrev:
klip klip

> [...]
> men søg i hjælpen efter "PASV", hvis du har problemer med at finde det.
> Det burde løse problemet, såfremt det skyldes at du er bag en router.

Ej altså:) Kæmp kys til dig. Jeg sidder netop bag en router, og jeg fant
siden og tog PASV fra og så kunne jeg oploade, det er meget langsomt, men
det kan lade sig gøre.

Undskyld de sparsomme oplysninger, men tak for hjælpen:)
Hilsen
Pia

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 27-12-07 19:32

Pia skrev:

> Ej altså:) Kæmp kys til dig.

Jeg takker ydmygt Det var nu ikke det sværeste at gætte, da de
fleste problemer med FTP skyldes forkert valg m.h.t. PASV-mode.

> Jeg sidder netop bag en router, og jeg fant siden og tog PASV fra og
> så kunne jeg oploade, det er meget langsomt, men det kan lade sig
> gøre.

Hvor hurtig er din forbindelse? De mindste bredbåndsforbindelser har tit
en lav upload-hastighed. Det kan godt føles lidt langsomt, hvis man er
vant til en noget højere download-hastighed.

> Undskyld de sparsomme oplysninger, men tak for hjælpen:)

Du er tilgivet

Fra : Pia

Dato : 27-12-07 19:41

> Jeg takker ydmygt Det var nu ikke det sværeste at gætte, da de fleste
> problemer med FTP skyldes forkert valg m.h.t. PASV-mode.

Men det gjorde at der er hul igennem.

> Hvor hurtig er din forbindelse? De mindste bredbåndsforbindelser har tit
> en lav upload-hastighed. Det kan godt føles lidt langsomt, hvis man er
> vant til en noget højere download-hastighed.

3x512 så det skulle ikke være derfor og på pc'en kører det lidt hurtigere,
men det er dræbende, 1 time for hver side.

> Du er tilgivet

:)

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 27-12-07 20:06

Pia skrev:

> 3x512 så det skulle ikke være derfor og på pc'en kører det lidt hurtigere,
> men det er dræbende, 1 time for hver side.

Det lyder jo helt ekstremt, især da hjemmesider ikke fylder alverden.

Hvordan er DNS opsat (computer og router)?

Prøv at angive DNS manuelt, enten på computeren, eller i din router
(sidstenævnte er bedst, hvis du har flere maskiner tilsluttet).

D.v.s. indtast ip-adressen for henholdvis primær og sekundær DNS
manuelt, og se om det hjælper. Du kan evt. bruge OpenDNS ip-adresserne,
hvor der også er vejledninger til opsætning på forskellige systemer.

Se <URL: https://www.opendns.com/start >