Scanwizard og Leopard
Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 27-12-07 13:56

Jeg prøver igen med dette spørgsmål:

Microtek er tilsyneladende endnu ikke kommet med en version af
ScanWizard, der fungerer under Mac OS 10.5. Google-søgning på
ScanWizard+Leopard bekræfter, at mange andre er stødt på problemet.
Besøg hos Microtek tyder på, at de ikke ved, at er er noget, de mangler
at gøre.

Det er da lykkeligt, at den gamle computer stadig står på sin plads og
kan løse alle den slags opgaver.

Andre løsningsforslag til at få en ScanMaker til at fungere under OS
10.5?

--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt

Fra : Glenn Møller-Holst

Dato : 27-12-07 14:24

Ove Steen Smidt wrote:
> [...]
> kan løse alle den slags opgaver.
>
> Andre løsningsforslag til at få en ScanMaker til at fungere under OS

Hej Ove

Har aldrig prøvet denne - men fortæl evt. om den virker:

VueScan:
http://www.hamrick.com/
Citat: "...
Download your FREE Trial Now!
VueScan is a powerful, easy to use program that:
* works with 750 flatbed and film scanners
* runs on Mac OS X, Windows and Linux
* has been downloaded more than 5 million times
Compatible with Mac OS X 10.5 (Leopard), 10.4, 10.3
Recommended Products
...."

http://www.hamrick.com/vuescan/vuescan.htm#changes

VueScan User's Guide:
http://www.hamrick.com/vuescan/html/vuesc.htm

hilsen

Glenn

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 27-12-07 15:01

Glenn Møller-Holst <nomail@xx.dk> wrote:

> [...]
> * runs on Mac OS X, Windows and Linux
> * has been downloaded more than 5 million times
> Compatible with Mac OS X 10.5 (Leopard), 10.4, 10.3

Hej Glen

Det ser ud til at være smukt og brugervenligt progrm. Men min skanner -
Scanmaker 4900 - er ikke nævnt på listen. Det kan være, jeg prøver
alligevel.

Fra : Glenn Møller-Holst

Dato : 28-12-07 11:31

Ove Steen Smidt wrote:

> Hej Glen
>
> Det ser ud til at være smukt og brugervenligt progrm. Men min skanner -
> Scanmaker 4900 - er ikke nævnt på listen. Det kan være, jeg prøver
> alligevel.

Hej Ove

Kig evt. her:

E-mail Technical Support:
http://www.hamrick.com/sup.html
Citat: "...
I'm Ed Hamrick, the author of VueScan, and I personally read and respond
to all e-mail sent to edhamrick [at] aol dot com. However, please note
the following:
If you're having a problem with a scanner, we'd really appreciate it if
you'd send a VueScan Problem Report, as described below, and be sure to
include a vuescan.log file. You don't need to purchase VueScan to send a
Problem Report (and if VueScan isn't working with your scanner, you
shouldn't purchase it until it works).
...."

hilsen

Glenn