Nye korrigerede securityUpdates 2007-009!!
Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 22-12-07 16:09

Apple har nu rettet og frigivet nye korrigerede 2007-009 1.1 Security
Updates - http://www.apple.com/support/downloads/

mvh. Erik Richard

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 23-12-07 02:16

Det er da en fornøjelse at få installeret de nye korrigerede
opdateringer. - Indtil nu har jeg overhovedet ikke bemærket fejl nogen
steder.

Fra : Henrik Münster

Dato : 23-12-07 22:46

> Det er da en fornøjelse at få installeret de nye korrigerede
> opdateringer. - Indtil nu har jeg overhovedet ikke bemærket fejl nogen
> steder.

Jeg har heller ikke haft nogen problemer. Det vil sige, jeg fik ikke
installeret den på min egen, da den var trukket tilbage, da min
Softwareopdatering gik i gang. Den blev dog installeret på familiens tre
andre Mac, og jeg har ikke hørt om problemer med dem eller selv været
ude for dem. Det var vist også kun nogle specielle hjemmesider med forms
eller sådan noget man skulle udfylde, hvor problemet kunne opstå.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Aksel-Johan Hegrem

Dato : 25-12-07 13:41

Henrik Münster wrote:

> [...]
> ude for dem. Det var vist også kun nogle specielle hjemmesider med forms
> eller sådan noget man skulle udfylde, hvor problemet kunne opstå.

Jeg har ikke prøvd den korrigerte opdateringen, men etter oppgradering
til 10.4.11 fikk jeg problemer med innlogging til nettbank (Terras
løsning). Det gikk bra hvis jeg gikk direkte til "portalbank" og ikke
via bankens innlogging på lokal hjemeside.

mvh

Aksel-J

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 25-12-07 15:24

Hej Aksel-Johan

Aksel-Johan Hegrem wrote:

> [...]
> løsning). Det gikk bra hvis jeg gikk direkte til "portalbank" og ikke
> via bankens innlogging på lokal hjemeside.

Jeg tror, det vil være en god idé for dig at køre den korrigerede
opdatering. Den opdaterede SecUpd2007-009 korrigerer bl.a. igen de dele
i fx. Safari, som blev ødelagt med den første 2007-009 opdatering.

Desuden bør du nok også installere nyeste Java opdatering til OS X
10.4.x, da de fleste banker bruger en eller anden form for
Java/JavaScript til at logge ind med. - Jeg kan ikke huske, hvor jeg så
det, men bl.a. skulle den nyeste Java opd. give forbedrede tilgange til
bl.a. portaler, der benytter Java, og samtidig korrigere visse fejl, der
var i den gamle Java verson...

mvh. Erik Richard

Fra : Aksel-Johan Hegrem

Dato : 25-12-07 19:57

Erik Richard Sørensen wrote:

> [...]
> det, men bl.a. skulle den nyeste Java opd. give forbedrede tilgange til
> bl.a. portaler, der benytter Java, og samtidig korrigere visse fejl, der

Ja, jeg får vel det. Det snåle er at det funket før 10.4.11.

Uansett, takk for fyldig svar.

Fra : Jon

Dato : 25-12-07 17:55

Aksel-Johan Hegrem <hegrem@online.no> wrote:

> problemer med innlogging til nettbank (Terras
> løsning)

Du er ikke fra Hemnes eller Rana, vel?

(Kjære danske venner: Terra er et bank- og forsikringskonsern som har
stått bak en større skalndale i norsk kommuneøkonomi bl.a. i nevnte
områder.)
--
/Jon
echo 36199371860304980107073482417748002696458P|dc

Fra : Aksel-Johan Hegrem

Dato : 25-12-07 19:56

Jon wrote:

> Du er ikke fra Hemnes eller Rana, vel?
>
> (Kjære danske venner: Terra er et bank- og forsikringskonsern som har
> stått bak en større skalndale i norsk kommuneøkonomi bl.a. i nevnte
> områder.)
Nei, heldigvis Jeg har da bedre rådgivere enn som så....

mvh

Aksel-J