Hyldebærer
Fra : Keld Nygaard

Dato : 20-12-07 11:30

Hej,

Jeg skal i julen hygge mig lidt med at sætte nogle flaskehylder op i
hjemmebaren.
Hylderne skal være 10 cm dybe, og ca. 150 cm lange. Belastningen bliver
maks. 25 kg/hylde.
De skal sidde på en halvstensmur.

Jeg har forestillet mig at udføre det ved at sætte 3 af den slags "skruer"
man bruger til skjulte hyldebærer op, og placere hylden ovenpå dem.
(bæreevnen vil være 45 kr/hylde).
De skruer jeg har set er 6-kantet i den del der går ud i hylden. Her kunne
jeg evt skubbe et messingrør ind over for at give lidt finish.

Spørgsmålet er: Findes der hyldebærer der er lavet til dette formål, og
derved allerede har et pænt finish, og hvor finder man dem? Jeg har besøgt
den lokale beslagpusher (Stark) uden held...

- og til spørgsmålet om hvorfor jeg ikke monterer dem som skjult, så bliver
hylderne kun omkring 15 mm tykke, og jeg har en ide om at de måske bliver
erstattet med hærdet glashylder, hvis jeg kan finde nogle man kan betale sig
fra.

Nygaard
www.nygaard.eu