Parallelimport
Fra : Thomas Holm Jensen

Dato : 20-12-07 21:43

Hej

Jeg køre et lille firma med salg af autostole som er parallelimporteret fra
tyskland. Producenten (Tyskland) vil nu fjerne den danske brugervejledning
på stole solgt i tyskland, og dermed de stole jeg køber for at forhindre mit
salg i dk ( nok ikke så fint i forhold til eu-retten men advokater er jo
lidt dyre så den vil jeg helst undgå)...
Brugervejledningen ligger tilgængelig på dansk på producentens hjemmeside må
jeg linke til den?

Må jeg sælge stolene med udelukkende tysk vejledning (selvfølgelig med
kundens samtykke)

Må jeg få lavet en oversættelse af den tyske vejledning til dansk og i denne
vejledning henvise til ilustrationerne i den tyske

Håber jeg kan få et råd

mvh og god jul

Thomas

Fra : Bo

Dato : 24-12-07 13:54

On 20 Dec., 22:43, "Thomas Holm Jensen" <tho...@lilledan.dk> wrote:
> [...]
>
> Må jeg få lavet en oversættelse af den tyske vejledning til dansk og i denne
> vejledning henvise til ilustrationerne i den tyske

Den tyske vejledning er oversat til dansk ? Du kan meddele din sælger
at den snupper du og udlevere til dine kunder, hvis sælger siger NEJ,
køber du dine autostole andet sted. Hvis jeg skulle bruge en autostol
vil jeg købe den i Tyskland med 19% moms og lavere avange, den kan du
ikke stikke.
Jeg har på det seneste købt varer i udlandet for 50.000 DKK og kun
betalt 17,5% til max 21% moms , så alt handel i DK går i stå med 25%
moms.
vh Bo

Fra : Thomas Holm Jensen

Dato : 25-12-07 21:23

Fra : Henning

Dato : 26-12-07 10:31

>Må jeg sælge stolene med udelukkende tysk vejledning (selvfølgelig med
>kundens samtykke)

Hvis du tydeligt gør opmærksom på, at der ikke medfølger dansk
brugsanvisning, må du gerne.

Fra : Thomas Holm Jensen

Dato : 27-12-07 14:40

Hej Henning