Leopard på langsommere Macs....
Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 21-12-07 02:43

Hejsa

Så kom den - og det endda hurtigere end Ryan's XPostFacto fra Otherworld
Computing.

LeopardAssist 0.9 - install OS X Leopard on Sub-867mhz Power Macs
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/33657

Jeg har ikke nået at afprøve den, men det skulle nu kunne lade sig gøre
at installere leopard på fx. en ældre PowerMac G4 ala Quicksilver,
DigitalAudio, Sawtooth, GigabitEthernet. Smat ligeledes på computere med
en processoropgradering fra fx. en 733mhz til en 1,4ghz og derved
udnytte Leopards større styrke.

Jeg kan lige tilføje, at jeg har installeret Leopard på en Dual
G4/1,8ghz CPU opg. QuickSilver. Jeg klonede en 10.5 fra en anden dual
1ghz QS, installerede processorstyringen og genstartede... - Det kører
forrygende godt og hurtigt. Man skal dog huske at installere evt.
drivere eller firmwareopgradering til den CPU, man har på maskinen.

mvh. Erik Richard

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 21-12-07 17:34

> [...]
> DigitalAudio, Sawtooth, GigabitEthernet. Smat ligeledes på computere med
> en processoropgradering fra fx. en 733mhz til en 1,4ghz og derved

Jeg har brugt "Target disk mode" funktionen sammen med en iMac G5 2Ghz
til at få Leopard på min Powerbook 667 MHz med 512mb ram. Det virkede
perfekt. Leopard fungerer iøvrigt fint på min lille Powerbook. (Dog
synes jeg at Leopards design på flere fronter er et tilbageskridt i
forhold til Tiger eks. docken og mappeikonerne. Men jeg nyder bl.a. den
forbedrede netværkshare understøttelse.)

--
Mvh Martin

Fra : Johannes Walsøe

Dato : 22-12-07 00:22

Erik Richard Sørensen wrote:
> [...]
> Computing.
>
> LeopardAssist 0.9 - install OS X Leopard on Sub-867mhz Power Macs

Funket som snus på min trusty old iBook G4 800.

God Jul!

JW