Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Sigma 18-200 DC OS
Fra : Jens

Dato : 19-12-07 18:26

Hej

Påtænker at anskaffe ovenstående til mit EOS 400D.

Er der nogen der har prøvet dette objektiv?

Mvh
Jens

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 19-12-07 21:05

Jens wrote:

> Påtænker at anskaffe ovenstående til mit EOS 400D.

Hej Jens, dit spørgsmål handler om indkøb, derfor hører det hjemme i
indkøbs-gruppen - så slet dit indlæg og genpost det i

XFUT

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Ukendt

Dato : 20-12-07 00:00

"Niels GRiis FLÆbbesen" <no-info@niels-ebbesen.net> fabulerede...

> Hej Jens, dit spørgsmål handler om indkøb, derfor hører det hjemme i
> indkøbs-gruppen - så slet dit indlæg og genpost det i

Sludder og vrøvl - du klippede den væsenligste og vigtigste del i hans post:

"Er der nogen der har prøvet dette objektiv?"

--
mvh kajo

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 20-12-07 00:21

klaphatten kvajo udgød flg. pladder:

> Sludder og vrøvl - du klippede den væsenligste og vigtigste del i hans post:

Det er dig der udgyder vrøvl, præmissen er netop et indkøb, resten kan jo
kun blive de overvejelser der som regel går forud for indkøbet, og det er
netop sådan noget snik-snak indkøbsgruppen er beregnet til.

XFUT

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Ukendt

Dato : 20-12-07 00:33

"Hr. Niels GRiis FLÆbbesen" udgød følgende...

> Det er dig der udgyder vrøvl, præmissen er netop et indkøb, resten kan jo
> kun blive de overvejelser der som regel går forud for indkøbet, og det er
> netop sådan noget snik-snak indkøbsgruppen er beregnet til.

Jens spørger om der er nogen der har erfaring med et givent objektiv, hvad
han derefter har tænkt at foretage sig er hans egens sag, som du ikke skal
blande dig i ...

Troede i øvrigt at I forlængst havde fået Jeres pille og var lagt i høkassen
på kolbøttefabrikken.

--
mvh og de bedste julehilsner
kajo

Fra : Thomas Corell

Dato : 20-12-07 09:57

kajo wrote:
> "Niels GRiis FLÆbbesen" <no-info@niels-ebbesen.net> fabulerede...

> Sludder og vrøvl - du klippede den væsenligste og vigtigste del i hans post:
>
> "Er der nogen der har prøvet dette objektiv?"

Jeg er enig, jeg læser også indlægget som en efterspørgsel på personlig
erfaring, eller en personlig anmeldelse, af objektivet. Det handler
ikke om pris eller indkøssted. Det er muligt at nogle af svarene kommer
til at handle om pris og indkøbssted, men så er det dem der bør xfut'es,
ikke det oprindelige indlæg, hvor vægten er lagt andetsteds.

--
Don't waste space

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 20-12-07 10:58

Thomas Corell wrote:

> [...]
> til at handle om pris og indkøbssted, men så er det dem der bør xfut'es,
> ikke det oprindelige indlæg, hvor vægten er lagt andetsteds.

Jens starter sit indlæg med at oplyse, at præmissen for hans spørgsmål er
planer om et indkøb, og så vil det godt nok være svært at gennemføre
tråden uden at den bliver til en gang indkøbssnak. Og hvis vi her i
gruppen ser tilbage på lignende tråde, så er de fleste endt i en omgang
regulær indkøbssnak.

Og indkøbsgruppens fundats tillader netop teknik-snak og erfa-udveksling,
nå der sker i forbindelse med en indkøbssnak.

Og hvis der i subject havde stået: "Canon Ixus", og indlægget havde
forsat med:

Hej
Påtænker at anskaffe ovenstående.
Er der nogen der har prøvet dette kamera?

Mvh
Jens

- så ville der ikke ha' været nogen der var i tvivl om, at det var et
indkøbsspørgsmål, som skulle henvises til indkøbsgruppen.

Og så må jeg konstatere, at indvendingerne mod at jeg henviser Jens's
spørgsmål til indkøbsgruppen er en omgang barnligt piveri, Jens og
deltagerne i tråden er jo ikke ringere stillet af, at den foregik i
indkøbsgruppen.

XFUT

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Ukendt

Dato : 20-12-07 01:08

"Jens" <mugarbeFJERN@smask.dk> skrev i meddelelsen
> Hej
>
> Påtænker at anskaffe ovenstående til mit EOS 400D.
>
> Er der nogen der har prøvet dette objektiv?

Tjek evt. denne side:

http://www.photozone.de/8Reviews/lenses/sigma_18200_3563os/index.htm

--
mvh kajo

Fra : Kurt Kjær Jensen

Dato : 20-12-07 07:16

kajo skrev:

> Tjek evt. denne side:
>
> http://www.photozone.de/8Reviews/lenses/sigma_18200_3563os/index.htm

og <http://www.slrgear.com/reviews/showproduct.php/product/1007/cat/31>
hvor den får meget blandede bedømmelser.

samt <http://www.photodo.com/topic_305.html>

--
Venlig hilsen
Kurt Kjær Jensen

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 20-12-07 10:22

Thomas Corell <nospamplease@corell.dk> on torsdag 20. december 2007 at
9:56 +0100 wrote:
> [...]
>til at handle om pris og indkøbssted, men så er det dem der bør xfut'es,
>ikke det oprindelige indlæg, hvor vægten er lagt andetsteds.

Indlysende klart.

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Peter Loumann

Dato : 20-12-07 21:28

On Wed, 19 Dec 2007 18:25:59 +0100, Jens wrote:

> Påtænker at anskaffe ovenstående til mit EOS 400D.

Det lyder som en god idé - afhængig af anvendelse og dine krav.

> Er der nogen der har prøvet dette objektiv?

Ja, jeg bruger det som standard-objektiv på canon 300d. Det har noget
fortegning på stor vidvinkel og især på stor zoom, men det kan rettes i
photoshop. Ved normale lysforhold synes jeg det tegner pænt skarpt og har
god farvegengivelse. Samtlige fotos her er taget med det, men de er
efterbehandlede og nedskalerede og uden exif:

http://pedalo.dk/barcelona/

Jeg synes det er et godt all-round-objektiv til prisen. Men jeg er heller
ikke feinschmecker. Jeg har sammenlignet fotos taget på ca. 20 mm med min
yndling canon efs 10-22 under gode lysforhold og ser ingen markant forskel.

Det er ret let og virker velbygget og robust. Modlysblænde medfølger.

I øvrigt er jeg enig i at dit spørgsmål ville være bedre anbragt i
indkøbsgruppen.

http://huse-i-naestved.dk

Fra : Jens

Dato : 21-12-07 23:47

"Peter Loumann" <loumann@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> indkøbsgruppen.
>
> --
> hilsen pl (peloda hos tiscali her i landet)

Tak de, trods alt, brugbare svar.

/jens

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 22-12-07 12:07

Jens wrote:

> Tak de, trods alt, brugbare svar.

Har du overvejet, hvor mange brugbare svar du måske ku' ha' fået, hvis du
havde postet dit spørgsmål i indkøbsgruppen.

XFUT

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Thomas Corell

Dato : 22-12-07 12:12

Niels Riis Ebbesen wrote:

> Har du overvejet, hvor mange brugbare svar du måske ku' ha' fået, hvis du
> havde postet dit spørgsmål i indkøbsgruppen.

Har du overvejet at han fik de svar han efterspurgte, og ingen af dem
gik på pris/indkøssted ? ;)

XFUT

--
Don't waste space

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 22-12-07 13:20

Jens skrev i Message-ID:
<47695423$0$21930$157c6196@dreader1.cybercity.dk>:
> Er der nogen der har prøvet dette objektiv?

Jeg kender modellen uden OS.

Fin ved 18 mm, men temmelig ringe alle andre steder.

Se PhotoZone.

--
<author> Peter Fjelsten </author>
<gallery><http://gallery.fjelsten.dk/nyeste/?g2_itemId=453>