Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
EOS 40D
Fra : JDD

Dato : 19-12-07 09:17

hej

Fruen siger hvert år at vi ikke skal give hinanden julegaver, så jeg køber
en til hende og en til mig selv.

I år blev det en EOS 40D, "den er pakket ud"

Jeg har umidelbart lagt mærke til at den ikke er så god til at finde
vidbalancen indendørs som 20D, men lysmåleren syntes jeg tilgængæld bedre,
jeg skal ikke korigere så meget som på 20D.
AF er mærkbart bedre.
Søgeren syntes jeg virker lysere og har et skarpere billede.

kan andre nikke genkendende til det ?

Der står noget med støjreduktion ved lange eksponernger... er det nogen
fordel

Fra : jespero

Dato : 19-12-07 09:34

JDD <jdd@skivets.dk> wrote:

> hej
>
> Fruen siger hvert år at vi ikke skal give hinanden julegaver, så jeg køber
> en til hende og en til mig selv.
>
> I år blev det en EOS 40D, "den er pakket ud"

Hvad fik konen?

jespero

Fra : JDD

Dato : 19-12-07 09:53

"jespero" <jesper@spamhulfoto.dk> skrev i meddelelsen

> Hvad fik konen?

Det er en hemlighed ind til juleaften

Fra : AON

Dato : 20-12-07 18:13

"JDD" <jdd@skivets.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> kan andre nikke genkendende til det ?
>

> Der står noget med støjreduktion ved lange eksponernger... er det nogen

Tillykke med det fede Canon 40D !
Nej mit virker udmærket til at finde hvidbalancen
og ja, kanon søger der er i 40D " og ja søgeren i 5D er større " men det
er ikke i min prisklasse
Jeg kunne forestille mig dem der tager billeder af stjernetåger har fin
glæde af støjredution ved lange lukketider, men jeg har ikke selv
eksperimenteret med det !

de bedste julehilsener
aon

Fra : CanonBonke

Dato : 20-12-07 20:23

> [...]
| vidbalancen indendørs som 20D,
| kan andre nikke genkendende til det ?
|

| Der står noget med støjreduktion ved lange eksponernger... er

Mit (fra 5/9 2007) 40d rammer farvetemperatur med ret god
sikkerhed, både i ridehal og med mine Sigma-blitz.
Forøvrigt optager jeg udelukkende i RAW, og så er det jo en smal
sag at korrigere med pipetten.
Støjreduktion ved lange lukketider er jo netop beregnet til
ekstremt lange (+30 sek) lukketider, og min erfaring har jeg fra
350d, hvor jeg ikke kunne se effekten, netop pga. RAW
konverteringen med tilhørende støjreduktion.
mvh Knud

Fra : Brian Lund

Dato : 21-12-07 09:40

> I år blev det en EOS 40D, "den er pakket ud"
>
> Jeg har umidelbart lagt mærke til at den ikke er så god til at finde
> vidbalancen indendørs som 20D, men lysmåleren syntes jeg tilgængæld bedre,

Skyd RAW og efterjuster hvidbalancen! ;)

> Der står noget med støjreduktion ved lange eksponernger... er det nogen
> fordel

Ja det skulle i teorien være en fordel, men jeg kan ikke se nogen forskel på
min 350D, så jeg har det slået fra permanent.

På mit tidligere Powershot A75 kunne jeg dog sagtens se forskel.

Men er det ikke også indbygget i 20D? Det var jeg ret sikker på det er...

Brian