Mig og min Mac
Fra : Pia

Dato : 19-12-07 07:43

Hej igen,

Jeg starter en ny tråd. Jeg håber det er ok.

Jeg er glad for alle de super svar jeg har fået. Jeg er ved at kikke alle de
gode forslag til programmer efter. Jeg laver faktisk ½ frontpage og ½ mit
eget så jeg græder ikke ved at undvære frontpage, jeg skal bare have noget
jeg kan bruge som er godt og stabilt. Jeg vil prøve at svare på de fleste
hen af vejen her.

Jeg har besluttet at jeg vil have en iMac. Når det skal være så kan jeg
ligeså godt starte med en stationær og beholde l.... Windows på den bærbare,
så måske senere også bytte den ud med en Macbook eller pro. PS: Jeg ligger
med den bærbare på en plade i sengen, så jeg har ikke problemer med varme;)

Så er jeg vel også udover det med at der kommer nyt eller hvad? Jeg tænkte
at i Elgiganten kan man bytte til den 24/1 så det kan vel ikke gå helt galt.

Vil det være bedst at købe i Apple butikken, så kan jeg få noget mere til
kan jeg se?

Jeg er jo lun på 24'' men måske skal jeg vælge 20'' da det jo også er en
kraftig maskine, er der noget for eller imod?

Er det nyt på vej i iMac?

Er der noget jeg skal være opmærksom på her?

Hyggelige julepilsnere
Pia

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 19-12-07 08:20

Pia skrev:

> Jeg har besluttet at jeg vil have en iMac. Når det skal være så kan jeg
> ligeså godt starte med en stationær og beholde l.... Windows på den bærbare,
> så måske senere også bytte den ud med en Macbook eller pro.

En iMac er også en rigtig lækker maskine. Jeg har netop hjulpet en
førstegangsbruger med at købe den mindste af slagsen, hvilket i de nye
modeller er med en 20" skærm. Det er en dejlig størrelse skærm.

> Så er jeg vel også udover det med at der kommer nyt eller hvad? Jeg tænkte
> at i Elgiganten kan man bytte til den 24/1 så det kan vel ikke gå helt galt.

Nej det har du ret i. Jeg var slet ikke klar over at Elgiganten sælger
Macs nu, men det skyldes nok at de har overtaget Electric City, som
havde en Mac-afdeling i deres butikker.

iMac modellerne blev lanceret i august, så de er ret nye, og det ville
overraske mig meget, hvis der kommer opdatering til dem. Man skal
selvfølgelig aldrig sige aldrig, men så er returretten jo god af have.

> Vil det være bedst at købe i Apple butikken, så kan jeg få noget mere til
> kan jeg se?

Tænker du på humac, eller online? Apple har ikke egne butikker i Danmark
(endnu), så hvis man skal købe direkte fra Apple skal det foregå via
deres online Apple Store.

Butikskæden humac kører et tilbud for tiden med noget AppleCare til
halvpris, så vidt jeg husker, men personligt har jeg aldrig valgt at
tilkøbe AppleCare - så hellere en all-risk forsikring, hvis det endelig
skal være. Jeg tror den største grund til at vælge AppleCare er adgangen
til support (udover de 3 md. der følger med maskinen), men der har du
dk.edb.mac

> Jeg er jo lun på 24'' men måske skal jeg vælge 20'' da det jo også er en
> kraftig maskine, er der noget for eller imod?

Hvem er ikke lun på den? Den "lille" 20" er en ganske fin maskine,
men jeg tror ikke du vil fortryde 24", især ikke hvis du vil se lidt
film på den engang i fremtiden. Jo større skærm, jo bedre, og man bliver
hurtigt forvent med en stor skærm - det er bare lækkert med plads til
mange vinduer.

> Er det nyt på vej i iMac?

Næppe, da de som nævnt blev lanceret i august i år.

> Er der noget jeg skal være opmærksom på her?

Jeg kan ikke lige komme på noget, men måske andre kan...

--
Michael Rasmussen
»If you don't fail at least 90 percent of the time,

Fra : Pia

Dato : 19-12-07 19:15

"Michael Rasmussen" <news@irczone.invalid> skrev i en meddelelse
> Tænker du på humac, eller online? Apple har ikke egne butikker i Danmark
> (endnu), så hvis man skal købe direkte fra Apple skal det foregå via deres
> online Apple Store.

Jeg tænkte på online. Men har nu købt i en butik.

> [...]
> vinduer.

> Næppe, da de som nævnt blev lanceret i august i år.

> Jeg kan ikke lige komme på noget, men måske andre kan...

Tak for hjælpen:)
Mvh
Pia

Fra : Lyrik

Dato : 19-12-07 15:26

Den 19.12.2007 kl. 07:42 skrev Pia <no@nomail.dk>:

> Jeg er jo lun på 24'' men måske skal jeg vælge 20'' da det jo også er en
> kraftig maskine, er der noget for eller imod?
Altså hvis du har råd til 24", og du kan se den fra sengen, så er det jo
oplagt at bruge den som LCD-tv. Så behøver du ikke forlade sengen men kan
ligge og se fjernsyn. Det kræver så til gengæld at du udstyrer den med en
Eye-TV til USB. Her skal du lige passe på for den er i forskellige
versioner. Jeg har den der har analog, altså almindelig kabeltv, samt
DVB-T som er en mulighed for igennem luften at få digital modtagelse ved
hjælp af en stueantenne. Den kan begge dele. Der er til at sætte
almindeligt rundt antennestik i rumpen på den:
http://store.apple.com/Apple/WebObjects/dkstore.woa/wa/RSLID?mco=7E50FEF9&nplm=TK658

Men selv uden det kan man jo se TV-klip over internettet. Jeg har selv en
iMac 20".

--
Hilsen fra Jens "Lyrik" Bech.

Fra : Pia

Dato : 19-12-07 19:13

Jagten gik ind. Selv om at man bor i Århus midt var det nærmest umuligt at
opdrive en iMac 24''. Men jeg fandt én og den står nu klar til at blive sat
op i morgen. Jeg skal først redde alt fra min gamle PC og så skal den op til
min mor og der får den et roligt liv:)

Jeg glæder mig som en lille spejderpige:))

Tak alle. I skal nok hører mere fra mig:)

Mvh
Pia

Fra : Henrik Palshøj

Dato : 19-12-07 21:47

On 2007-12-19 19:13:23 +0100, "Pia" <no@nomail.dk> said:

> [...]
> min mor og der får den et roligt liv:)
>
> Jeg glæder mig som en lille spejderpige:))
>
> Tak alle. I skal nok hører mere fra mig:)

Tillykke

Henrik

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 19-12-07 22:05

Pia <no@nomail.dk> wrote:

> Jeg skal først redde alt fra min gamle PC og så skal den op til
> min mor og der får den et roligt liv:)

vil du virkelig byde din mor en gammel PC ? ;)

/thomas

Fra : Pia

Dato : 19-12-07 22:09

"Thomas von Hassel" <thomas_lists@elements.dk> skrev i en meddelelse

> vil du virkelig byde din mor en gammel PC ? ;)

Ja, for så gammel er den ikke, den vil klart være det yngste hun får i sit
hjem, også når vi tager varene med i fryseren og køleskabet:))

Pia

Fra : Lyrik

Dato : 20-12-07 00:31

Den 19.12.2007 kl. 19:13 skrev Pia <no@nomail.dk>:

> [...]
> min mor og der får den et roligt liv:)
>
> Jeg glæder mig som en lille spejderpige:))
>
> Tak alle. I skal nok hører mere fra mig:)

Tillykke med den. Det var et rigtig godt valg! Det er sådan en maskine
man glæder sig til at stå op til. Den er nem at sætte op og
brugsvejledningen er til mennesker. God fornøjelse!

--
Hilsen fra Jens "Lyrik" Bech.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 20-12-07 01:07

"Pia" <no@nomail.dk> writes:

> Ja, for så gammel er den ikke, den vil klart være det yngste hun får i sit
> hjem, også når vi tager varene med i fryseren og køleskabet:))

Nu bliver jeg bekymret - drikker din mor ikke mælk? Eller putter hun
tørmælk i kaffen?
--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular iMacs!"