/ Forside / Interesser / Fritid / Film / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Film
#NavnPoint
IceCap 9240
tedd 6796
refi 6795
ans 6773
Klaudi 5447
dova 4574
Nordsted1 3973
o.v.n. 3080
ThomasCSR 2881
10  granner01 2400
Traffic
Fra : Jørgen Grandt


Dato : 13-07-01 23:00

Fik endelig set 'Traffic' i dag. Waouw!

--
Hej: JG
~~~~~
Poderne ind i bifferne - og popcornene ud!



 
 
Christian Andersen (13-07-2001)
Kommentar
Fra : Christian Andersen


Dato : 13-07-01 23:33

Jørgen Grandt wrote:

>Fik endelig set 'Traffic' i dag. Waouw!

Ja, ikke?

Jeg købte den på R1 DVD for 1½ måned siden. Den er stadig god efter 3-4 genkig.

--
..signature

Thorbjørn Henckel (15-07-2001)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Henckel


Dato : 15-07-01 00:23

"Christian Andersen" <5gv17mhomsr001@sneakemail.com> wrote in message
news:3b4f7719$0$887$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> >Fik endelig set 'Traffic' i dag. Waouw!
> Ja, ikke?

Jo, bestemt.. Men jeg kan stadig ikke klare slutningen. hele filmen har
været nedtryk og der er ikke sket noget som helst godt igennem hele filmen..
men alligevel laver de en HAPPY ENDING? damn, det er nok det jeg havde
ventet mindst.. eneste del af slutningen jeg syntes er ok er at de stakkels
mexicanske børn får deres stadion. Datteren syntes jeg bestemt ikke man har
nogen medlidenhed med i slutningen, politimanden har mistet sin makker og
indset at hans kamp er nytteløs.. men han er stadig jublende glad fordi han
har fået en ny mikrofon ind i deres hus og nu kan sidde i sin lille bil
resten af sine dage?
Jeg har ikke set Traffik som filmen bygger på.. men jeg overvejer stærkt at
købe den på DVD nu da den er kommet ud i england.. kan jo håbe at den ikke
er lige så amerikansk. ;)

> Jeg købte den på R1 DVD for 1½ måned siden. Den er stadig god efter 3-4
genkig.

Bestemt.. det ER en sej film. :D




Nikolaj Borg (15-07-2001)
Kommentar
Fra : Nikolaj Borg


Dato : 15-07-01 07:44

"Thorbjørn Henckel" <Hexar@nospam.dk> wrote in message
news:3b50d4a1$0$69740$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > >Fik endelig set 'Traffic' i dag. Waouw!
> > Ja, ikke?

Ja, ikke?

>
> Jo, bestemt.. Men jeg kan stadig ikke klare slutningen. hele filmen har
> været nedtryk og der er ikke sket noget som helst godt igennem hele
filmen..
> men alligevel laver de en HAPPY ENDING? damn, det er nok det jeg havde
> ventet mindst..

Tjah, den er måske en smule for Happy-happy, men det er jo ikke fordi, at
alting bliver rosenrødt til sidst. Det er på mange måder snarere en "og så
fortsatte alting ellers, hvilket viser, at alt var til ingen verdens nytte.
Men forhåbentlig er der nogen, som er blevet klogere" slutning. Der er
sikkert et fint ord for det :)

/Nikolaj



Christian Andersen (15-07-2001)
Kommentar
Fra : Christian Andersen


Dato : 15-07-01 09:25

Nikolaj Borg wrote:

[Happy End?]

>Tjah, den er måske en smule for Happy-happy, men det er jo ikke fordi, at
>alting bliver rosenrødt til sidst. Det er på mange måder snarere en "og så
>fortsatte alting ellers, hvilket viser, at alt var til ingen verdens nytte.
>Men forhåbentlig er der nogen, som er blevet klogere" slutning. Der er
>sikkert et fint ord for det :)

Præcis hvad jeg selv ville have sagt

Jeg synes heller ikke den er specielt happy.

--
..signature

Rene Eske Jensen (15-07-2001)
Kommentar
Fra : Rene Eske Jensen


Dato : 15-07-01 10:51

"Thorbjørn Henckel" <Hexar@nospam.dk> wrote in message
news:3b50d4a1$0$69740$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> Jo, bestemt.. Men jeg kan stadig ikke klare slutningen. hele filmen har
> været nedtryk og der er ikke sket noget som helst godt igennem hele
filmen..
> men alligevel laver de en HAPPY ENDING? damn, det er nok det jeg havde
> ventet mindst..

1. Jeg synes det er rart at film ender anderledes end man tror.
2. Jeg synes bestemt ikke slutningen kan karakteriseres som en Happy Ending,
nærmere en åben slutning.

> eneste del af slutningen jeg syntes er ok er at de stakkels
> mexicanske børn får deres stadion. Datteren syntes jeg bestemt ikke man
har
> nogen medlidenhed med i slutningen,

Hvorfor har du ikke melidenhed med hende? Hun er jo, sammen med den døde
betjent, det eneste offer i filmen. At hun handler som hun gør gennem filmen
viser jo blot hvad stoffer gør ved en person, og at det kan ramme en hvilken
som helst familie.

> politimanden har mistet sin makker og
> indset at hans kamp er nytteløs.. men han er stadig jublende glad fordi
han
> har fået en ny mikrofon ind i deres hus og nu kan sidde i sin lille bil
> resten af sine dage?

Hans kamp er nytteløs i den forstand at han ikke, med én anholdelse, kan
stoppe al narko kriminalitet, men det nytter bestemt i den forstand at han
har mulighed for at erstatte hans nøglevidne med en optagelse, som kan
knalde ham der har dræbt hans makker. Uanset hvor nytteløs kampen mod narko
er, så vil jeg garantere at de fleste betjente ville give deres lillefinger
for at knalde manden de har efterforsket i lang lang tid.

> Jeg har ikke set Traffik som filmen bygger på.. men jeg overvejer stærkt
at
> købe den på DVD nu da den er kommet ud i england.. kan jo håbe at den ikke
> er lige så amerikansk. ;)

Netop dette tema synes jeg passer overordentlig godt ind i en amerikansk
film, da narkokriminalitet unægteligt er et større problem der end i Europa.
I forbindelse med Traffic synes jeg ikke man kan bruge termen "amerikansk"
som et skældsord, i hvert fald ikke i samme grad som man kan om f.eks.
"Independence Day".
--
******************************************************************
Mvh. Rene Eske Jensen, rene@eskejensen.dk
http://www.eskejensen.dk/rene

D. 11/11-00 kl. 1:42: Nybagt far til en pige, 3460g 52cm.
Nye billeder d. 16/5-01:
http://www.eskejensen.dk/rene/marielouise
******************************************************************



Thorbjørn Henckel (15-07-2001)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Henckel


Dato : 15-07-01 14:25


"Rene Eske Jensen" <renenews@eskejensen.dk> wrote in message
news:3b5167e3$0$31249$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...

> 1. Jeg synes det er rart at film ender anderledes end man tror.

Helt enig, der er intet mere forfriskende en at blive overrasket af en film
man ser, hvilket jeg da bestemt også gjorde med Traffic. Men de kunne nu
godt have stoppet den 5 minutter før efter min mening. ;)

> 2. Jeg synes bestemt ikke slutningen kan karakteriseres som en Happy
Ending,
> nærmere en åben slutning.

Selvfølgelig er den åben, den giver ingen løsning på deres problemer men
viser bare at de stadig er der og at de fleste gladeligt virker som om de
intet har lært, sådan virker det ihvertfald på mig. Med lige undtagelsen af
Mexico delen som sagt, den syntes jeg er meget passende.

> > eneste del af slutningen jeg syntes er ok er at de stakkels
> > mexicanske børn får deres stadion. Datteren syntes jeg bestemt ikke man
har
> > nogen medlidenhed med i slutningen,
> Hvorfor har du ikke melidenhed med hende? Hun er jo, sammen med den døde
> betjent, det eneste offer i filmen. At hun handler som hun gør gennem
filmen
> viser jo blot hvad stoffer gør ved en person, og at det kan ramme en
hvilken
> som helst familie.

Jeg syntes nu også at narko baronens kone og barn er ofre i filmen.. Hun
tager bare problemet i sine egne hænder og løser det (omend på en lidt
speciel måde) Men ang datteren så giver jeg dig helt ret i hvad hun
symboliserer. Men efter min mening er det et bevidst valg hun har taget
mere end det er hendes misbruget der styrer hende, hun har fået flere tilbud
for hjælp, men hun bliver stadig ved med det. (og ja, jeg ved godt at det er
fordi hun vil have at forældrene giver hende opmærksomhed) Mit problem med
hendes slutning er bare at jeg ikke syntes der nogen steder i filmen er
noget tegn på at hun måske har lært noget.Dem jeg ender med at have
medlidenhed for er hendes far da det er ham der får alle problemerne med
datterens misbrug og bliver nødt til at rede hendes røv gang på gang.

>> politimanden har mistet sin makker og
>> indset at hans kamp er nytteløs.. men han er stadig jublende glad fordi
han
> > har fået en ny mikrofon ind i deres hus og nu kan sidde i sin lille bil
> > resten af sine dage?
> Hans kamp er nytteløs i den forstand at han ikke, med én anholdelse, kan
> stoppe al narko kriminalitet, men det nytter bestemt i den forstand at han
> har mulighed for at erstatte hans nøglevidne med en optagelse, som kan
> knalde ham der har dræbt hans makker. Uanset hvor nytteløs kampen mod
narko
> er, så vil jeg garantere at de fleste betjente ville give deres
lillefinger
> for at knalde manden de har efterforsket i lang lang tid.

Helt sikkert, jeg lød måske lidt for kritisk, men det der irriterer mig ved
hans slutning er at han når han går fra huset ser utrolig glad ud selvom han
har tabt første runde og mistet sin makker undervejs, klip den lige efter
han bliver smidt ud og den ville være perfekt efter min mening. ;)

> > Jeg har ikke set Traffik som filmen bygger på.. men jeg overvejer stærkt
at
> > købe den på DVD nu da den er kommet ud i england.. kan jo håbe at den
ikke
> > er lige så amerikansk. ;)
> Netop dette tema synes jeg passer overordentlig godt ind i en amerikansk
> film, da narkokriminalitet unægteligt er et større problem der end i
Europa.
> I forbindelse med Traffic synes jeg ikke man kan bruge termen "amerikansk"
> som et skældsord, i hvert fald ikke i samme grad som man kan om f.eks.
> "Independence Day".

Mente det ikke som et skældsord, Det er jo trods alt ikke en
"Bay/Bruckheimer" ;)
Mente det mere som at den måske var lidt for opmærksom på seeren ved at lave
slutningen lidt mere opstemt end jeg egentligt syntes var passende. Man kan
jo ikke have at folk ikke er i halv-godt humør bagefter.
Og som sagt før. det ER en rigtig fed film. jeg er bare ikke så glad for de
sidste 4-5 minutter af den. ;)

Venlig Hilsen
Thorbjørn Henckel



Christian Andersen (15-07-2001)
Kommentar
Fra : Christian Andersen


Dato : 15-07-01 14:50

Thorbjørn Henckel wrote:

>> 2. Jeg synes bestemt ikke slutningen kan karakteriseres som en Happy
>> Ending, nærmere en åben slutning.

>Selvfølgelig er den åben, den giver ingen løsning på deres problemer men
>viser bare at de stadig er der og at de fleste gladeligt virker som om de
>intet har lært, sådan virker det ihvertfald på mig.

Fuldstændigt rigtig. "Taglinen" til filmen er jo også "Nobody gets away clean".
Der _er_ ingen lette løsninger i den her film.

[Datteren]

>Men efter min mening er det et bevidst valg hun har taget
>mere end det er hendes misbruget der styrer hende, hun har fået flere tilbud
>for hjælp, men hun bliver stadig ved med det.

Jamen, det _er_ hendes misbrug der styrer hende. Det er det der er så fandens
ved alle former for misbrug. Man har ikke kontrol over sig selv. (fortsæt selv
denne gren af diskussionen i dk.helbred.*)

>Dem jeg ender med at have
>medlidenhed for er hendes far da det er ham der får alle problemerne med
>datterens misbrug og bliver nødt til at rede hendes røv gang på gang.

Ja. Det er som oftest familien det går ud over.

[Politimanden]

>men det der irriterer mig ved
>hans slutning er at han når han går fra huset ser utrolig glad ud selvom han
>har tabt første runde og mistet sin makker undervejs, klip den lige efter
>han bliver smidt ud og den ville være perfekt efter min mening. ;)

Ikke efter min

Fyren har tabt første slag, men ikke krigen. Nu kan han nemlig gå igang med at
knalde narkobaronen.

>> I forbindelse med Traffic synes jeg ikke man kan bruge termen "amerikansk"
>> som et skældsord, i hvert fald ikke i samme grad som man kan om f.eks.
>> "Independence Day".

>Mente det ikke som et skældsord, Det er jo trods alt ikke en
>"Bay/Bruckheimer" ;)
>Mente det mere som at den måske var lidt for opmærksom på seeren ved at lave
>slutningen lidt mere opstemt end jeg egentligt syntes var passende. Man kan
>jo ikke have at folk ikke er i halv-godt humør bagefter.

Jeg er absolut ikke i halv-godt humør efter at have set Traffic. Jo, over at
have set en genial film, men hele håbløsheden af narkoproblemet skinner jo
igennem i filmen.

Som Wakefield siger i slutningen i sin tale: "If there's a war on drugs, it's
a war where our own family is the enemy and I don't know how to wage war on
your own family" (citeret fra hukommelsen).

--
..signature

Nikolaj Borg (15-07-2001)
Kommentar
Fra : Nikolaj Borg


Dato : 15-07-01 15:09


"Thorbjørn Henckel" <Hexar@nospam.dk> wrote in message
news:3b519a0d$0$69646$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Jeg syntes nu også at narko baronens kone og barn er ofre i filmen.. Hun
> tager bare problemet i sine egne hænder og løser det (omend på en lidt
> speciel måde) Men ang datteren så giver jeg dig helt ret i hvad hun
> symboliserer. Men efter min mening er det et bevidst valg hun har taget
> mere end det er hendes misbruget der styrer hende, hun har fået flere
tilbud
> for hjælp, men hun bliver stadig ved med det.

Jeg tolkede fru narkobaron på den måde, at hun var lige så meget narkoman
som de "rigtige" narkomaner; i stedet for at være afhængig af stoffer var
hun bare afhængig af familie og tryghed. Hun gjorde, hvad hun skulle, for at
få sit fix.

/Nikolaj



Rene Eske Jensen (18-07-2001)
Kommentar
Fra : Rene Eske Jensen


Dato : 18-07-01 21:56

"Thorbjørn Henckel" <Hexar@nospam.dk> wrote in message
news:3b519a0d$0$69646$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> Jeg syntes nu også at narko baronens kone og barn er ofre i filmen.. Hun
> tager bare problemet i sine egne hænder og løser det (omend på en lidt
> speciel måde)

Jeg synes absolut ikke at narkofruen kan betegnes som et offer. Hun er om
muligt mere kynisk end hendes mand, og er villig til at forsætte hendes liv
med ham, selv om hun har erfaret at han har løjet for hende igennem hele
hendes ægteskab. Det viser bare hvor godt de passer sammen, og hvor rådne de
egentlig er. At tænke sig at hun inden for en måned er villig til at
arrangere et drab. Så er man ikke rask i sit hoved.
--
******************************************************************
Mvh. Rene Eske Jensen, rene@eskejensen.dk
http://www.eskejensen.dk/rene

D. 11/11-00 kl. 1:42: Nybagt far til en pige, 3460g 52cm.
Nye billeder d. 16/5-01:
http://www.eskejensen.dk/rene/marielouise
******************************************************************



Ukendt (16-07-2001)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 16-07-01 03:12

"Thorbjørn Henckel" wrote:

> ...
> Jo, bestemt.. Men jeg kan stadig ikke klare slutningen. hele filmen har
> været nedtryk og der er ikke sket noget som helst godt igennem hele filmen..
> men alligevel laver de en HAPPY ENDING? damn, det er nok det jeg havde
> ventet mindst.. eneste del af slutningen jeg syntes er ok er at de stakkels
> mexicanske børn får deres stadion. Datteren syntes jeg bestemt ikke man har
> nogen medlidenhed med i slutningen, politimanden har mistet sin makker og
> indset at hans kamp er nytteløs.. men han er stadig jublende glad fordi han
> har fået en ny mikrofon ind i deres hus og nu kan sidde i sin lille bil
> resten af sine dage?
>

Jeg kan ingenlunde se en happy ending i filmen. Den viser derimod, at slaget er
så godt som tabt for politiet (det er jo fint nok, at vores ven kommer ind og
får plantet den mikrofon, men hvad nytte gør det egentligt, der står jo ti nye
folk klar til at smugle, hvis faderen bliver sat fast? (hvilket dog ikke stopper
politimanden fra at forsøge at sætte faderen fast, hvilket jo er
misundelsesværdigt)) og at det rigtige slag står i den enkelte familie, som det
er nævnt tidligere i tråden.

Der vil altid være narkotika at få for dem, der vil have det, og derfor må man i
stedet sørge for, at der ikke er nogen, der ønsker det. Tænk over den mexikanske
narkoansvarliges svar til Michael Douglas, da han spørger om efterspørgselssiden
("De dør og så er det det. Vi er faktisk ligeglade med dem" (citeret efter
hukommelsen)). Michael Douglas er temmeligt chokeret, hvad vi som tilskuere også
bør være. Så derfor er filmen emm en opfordring til at passe på med narkotika og
holde øje med sine børn.

Endelig mener jeg, at moderen (Zeta-Jones) også er en vinder, hun får vist, at
hun også kan styre forretningen, hvis manden bliver arresteret. Tidligere tog
hun i country club og vidste ikke, hvordan manden tjente sine penge, nu må hun
mindst være ligestillet i firmaet efter at have fået manden på fri fod.

Venlig hilsen

Preben Kristensen


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408868
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste