Varmluftkomfur uden varmluft :-(
Fra : TDN

Dato : 17-12-07 20:03

Mit ca. 4 år gamle Gorenje varmluftskomfur puster pludselig kun kold luft
når varmluftsovnen tændes, alt andet virker incl. alm. ovn.

Nogen bud på hvor slemt det er? spørgsmålet er jo om det kan betale sig at
lave, det er jo næsten for nyt til at kassere....

På forhånd tak

Mvh
Thomas

Fra : \"Schumi\"

Dato : 17-12-07 20:39

"TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> Mit ca. 4 år gamle Gorenje varmluftskomfur puster pludselig kun kold luft
> når varmluftsovnen tændes, alt andet virker incl. alm. ovn.
> Nogen bud på hvor slemt det er?

Det er sikkert ringvarmelegemet, der er stået af.
Ring til Gorenje og spørg om, hvad et nyt koster?

Fra : Peter T.

Dato : 18-12-07 00:39

"Schumi" udviste en rettidig omhu og skrev:

> Det er sikkert ringvarmelegemet, der er stået af.
> Ring til Gorenje og spørg om, hvad et nyt koster?

Eller en varmesikring, som blot er blevet slidt op. Det er i hver fald
situationen for mit Smeg gaskomfur med el-ovn , hvor ovnen slår fra efter
et kvarters kørsel ved temperaturer over de 175 grader.

--
Peter T.

Fra : Torben

Dato : 18-12-07 06:41

""Schumi"" <forget@it.dk> wrote in message
> Det er sikkert ringvarmelegemet, der er stået af.
> Ring til Gorenje og spørg om, hvad et nyt koster?

Mit varmeelement stod af for et år siden. Jeg fandt et nyt på
stovsugerposen.dk for 150 kr. og så var jeg kørende. Så der er ingen grund
til at udskifte komfuret.

Torben

Fra : TDN

Dato : 18-12-07 17:41

"TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Nogen bud på hvor slemt det er? spørgsmålet er jo om det kan betale sig at
> lave, det er jo næsten for nyt til at kassere....

Nå fik fat Gorenje service og et nyt varmeelement til 300+m og så montering,
knap 1000 kr. incl m, så det bliver en reperation.

Mvh
Thomas