Udvikling - kode
Fra : Peter Hansen

Dato : 17-12-07 14:52

Hej

Hvis man sælger nogle skabeloner hvor i der ligger noget VBA. Er det så
normalt at kunden har fuld adgang til denne eller er det selve løsningen de
har købt ?

Jeg ved godt at det kan omgås, men hvad er normalt ?

På forhånd tak.

Peter

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 17-12-07 15:05

Peter Hansen wrote:

> Hvis man sælger nogle skabeloner hvor i der ligger noget VBA. Er det
> så normalt at kunden har fuld adgang til denne eller er det selve
> løsningen de har købt ?

Kommer vel an på prisen :)

> Jeg ved godt at det kan omgås, men hvad er normalt ?

Du kan evt placere dele af koden i en ekstern dll så er der lukket

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : Peter Hansen

Dato : 19-12-07 08:17

Ja det er nok det. Men hvis der ligger meget kode, er det ikke så fedt at de
bare kan nuppe stumper alt efter godt befindende.

Kan du henvise mig til et sted på internettet hvor jeg kan se hvordan dette
gøres (mht. DLL)?

TIA.

PH

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 19-12-07 16:00

Peter Hansen wrote:

> Ja det er nok det. Men hvis der ligger meget kode, er det ikke så
> fedt at de bare kan nuppe stumper alt efter godt befindende.

På det ERP systemer jeg kender til, der ligger kildekoden frit tilgængelig
Ja ok, ikke alle har direkte adgang til den, men med de rigtige rettigheder
er det ikke noget problem

> Kan du henvise mig til et sted på internettet hvor jeg kan se hvordan
> dette gøres (mht. DLL)?

Hmm ikke umiddelbart :(

Ved du hvordan du integrerer til fx Excel, databaser etc?
Det er ca på samme måde

Lav nogle klasser i fx VB (projekt type = activeX)
Tilføj referencer i Word VBA editor
Opret variabler/referencer etc og kalder dine metoder i din ActiveX
komponent

Hmm jeg fandt lidt læsning alligevel
http://msdn.microsoft.com/archive/default.asp?url=/archive/en-us/dnarofftalk/html/office03072002.asp
http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/aa140195.aspx