kan en bærbar og en stationær mac sammenko~
Fra : saxjax

Dato : 18-12-07 03:57

Kan det lade sig gøre at koble en imac og en powerbook sammen så man
får et system med 2 skærme og evt udnytte processorkraft og ram fra
begge maskiner?

jeg går og overvejer lidt på hvilken computer jeg skal købe næste
gang, og tænkte lidt på at købe en imac til det tunge arbejde
derhjemme, og så bruge min powerbook g4 1,5 Ghz 2 Gbram på scenen og
som rejse computer.
så ville det jo være fedt hvis den lækre skærm også kunne bruges som
extern monitor.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 18-12-07 18:16

saxjax <saxjax@saxjax.dk> wrote:
> Kan det lade sig gøre at koble en imac og en powerbook sammen så man
> får et system med 2 skærme og evt udnytte processorkraft og ram fra
> begge maskiner?

nej

Fra : Bruno

Dato : 18-12-07 23:10

Morten Reippuert Knudsen wrote:

> nej

Og et lidt længere svar. Der findes software som kan afvikles på mere
end maskine ad gangen hvor maskinerne så deles om en given opgave, men
det er ret specifikke opgaver og ikke der ligner at to maskiner bliver
til en.

Du vil kunne fjernstyre den ene maskine fra den anden og eksempelvis
bruge den stationære til at styre den bærbare, samtidig med at
skærmbilledet fra den bærbare vises på den store skærm det vil dog
stadig være to helt seperate computere. Der er vistnok indbygget noget
til formålet i OS X, men ellers er VNC en fin gratis løsning som
forøvrigt findes til rigtig mangle platforme og eksempelvis styrer jeg
tit en PC fra min Mac (og omvendt).

Mvh
Bruno