Url-omdirigering
Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 17-12-07 23:35

Hos www.dk-hostmaster.dk/ har jeg erhvervet et domænenavn, der skal
være min adresse i stedet for nedenstående, som ingen - heller ikke jeg
selv - kan huske udenad.
Men hvor og hvordan er det nu lige, at man får ordnet, at et valgt
domænenavn peger på sitets tekniske adresse?

Altså: Hvis man skriver www.ovesteensmidt.dk, skal man komme til
http://web.mac.com/ovesteensmidt/iWeb/OSS/Profil.html

--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt

Fra : Flemming Rubini

Dato : 18-12-07 00:13

Ove Steen Smidt <ossmidt@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
> Men hvor og hvordan er det nu lige, at man får ordnet, at et valgt
> domænenavn peger på sitets tekniske adresse?

gratisdns.dk

Flemming Rubini

Fra : Henrik Münster

Dato : 18-12-07 00:20

Flemming Rubini <flemming@rubini.invalid> wrote:

> gratisdns.dk

Og bagefter skal du gå ind i .Mac og indstille det der. Det er såmænd
meget let. .Mac sætter automatisk "www" foran, hvilket jo strengt taget
er en uvane. Du skal derfor huske at have domænet både med og uden "www"
foran hos GratisDNS, hvis du altså ønsker det.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 18-12-07 17:10

> [...]
> er en uvane. Du skal derfor huske at have domænet både med og uden "www"
> foran hos GratisDNS, hvis du altså ønsker det.

Tak. Jegfik også hjælp sidste år til et andet domæne. Men jeg kunne ikke
huske, hvor det var, man skulle gøre det.
Det meste af hvad der står på gratisdns.dk er volapyk. Jeg havde
allerede været inde og notere omdirigeringen på .mac. Så nu må jeg vente
nogle timer for at se, om det virker.
Det ville være smart, hvis det hele kunne klares på .mac. Altså hvis man
selv kunne vælg et webadressenavn med det samme.

--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt

Fra : Henrik Münster

Dato : 18-12-07 18:18

Ove Steen Smidt <ossmidt@tdcadsl.dk> wrote:

> Det meste af hvad der står på gratisdns.dk er volapyk. Jeg havde
> allerede været inde og notere omdirigeringen på .mac. Så nu må jeg vente
> nogle timer for at se, om det virker.

Nej, det er bestemt ikke nemt. Det er ekstra svært, fordi de samme ting
kan have forskellige navne hos forskellige firmaer. Læser man generelt
om at sætte en DNS op, kan begreberne hedde noget helt andet, der hvor
man skal sætte det op. Hvis du får problemer, så skriv endelig igen. Så
kan jeg gå ind på min opsætning hos GratisDNS og fortælle dig, hvad der
skal stå.

> Det ville være smart, hvis det hele kunne klares på .mac. Altså hvis man
> selv kunne vælg et webadressenavn med det samme.

Det ville jo kræve, at .Mac ydede DNS-service, og det er de nok ikke
interesserede i. De fleste, der har et domæne, har jo også en eller
anden form for kontakt med et firma, der kan have deres e-mail,
hjemmesider etc. Den slags firmaer yder som regel også DNS-service.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 18-12-07 18:22

> [...]
> anden form for kontakt med et firma, der kan have deres e-mail,
> hjemmesider etc. Den slags firmaer yder som regel også DNS-service.

eller google.... jeg plænlægger at flytte mit hurlumhej til google
inden længe.

Fra : Henrik Münster

Dato : 18-12-07 23:45

> eller google.... jeg plænlægger at flytte mit hurlumhej til google
> inden længe.

Har Google DNS-service, så man kan anbringe sit domæne der?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 19-12-07 01:03

> Har Google DNS-service, så man kan anbringe sit domæne der?

nej

Fra : Henrik Münster

Dato : 19-12-07 01:20

> nej

OK. Jeg troede lige, det var det, du mente. Du vil vel bruger noget i
stil med GratisDNS og så kombinere med Google, går jeg ud fra. Ligesom
vi andre bruger .Mac.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 19-12-07 18:09

> OK. Jeg troede lige, det var det, du mente. Du vil vel bruger noget i
> stil med GratisDNS og så kombinere med Google, går jeg ud fra. Ligesom
> vi andre bruger .Mac.

jeg er stadig ved at migrere min mail fra en OS X server jeg har
snyltet på de sidste to år, men ja jeg bruger gratisDNS og har brugt
det så længe jeg kan huske.

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 18-12-07 20:55

> [...]
> man skal sætte det op. Hvis du får problemer, så skriv endelig igen. Så
> kan jeg gå ind på min opsætning hos GratisDNS og fortælle dig, hvad der

Jatak.Der var ganske vist en, der guidede mig, da jeg skulle gøre det
samme for mit blokfløjteorkester sidste år. Men jeg kan ikke finde det.
Jeg kan heller ikke finde frem til de brugerindstillinger, jeg lavede
den gang, så jeg har oprettet en ny.

Jeg prøvede at lave noget tidligere i dag. Men der står "domæner". Så
det er nok ikke gået igennem.

Det går galt for mig allerede med "Nyt domæne der skal have både primær
og sekundær DNS:" og nedenunder "Ny template til domæner der skal have
både primær og sekundær DNS:"

Bare brugen af ordet "server" forekommer mig forvirrende.

> [...]
> anden form for kontakt med et firma, der kan have deres e-mail,
> hjemmesider etc. Den slags firmaer yder som regel også DNS-service.

Egentlig burde det være en logisk forlængelse af, hvad .Mac prøver at
være for netop os, der gerne vil opnå optimal udnyttelse af mulighederne
på computeren og på nettet uden at have nogen professionel organisation
til at give os praktisk og teoretisk bistand.

--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt

Fra : Henrik Münster

Dato : 19-12-07 00:19

> [...]

> både primær og sekundær DNS:"
>
> Bare brugen af ordet "server" forekommer mig forvirrende.

Kender det godt Du skal bare gå ind på "gratisdns.dk". Siden er
ikke den mest pædagogiske, men op mod toppen af spalten ude til venstre
skal du finde "Log på". Du kommer så til en side, hvor du skal skrive
dit brugernavn og adgangskode. Det kan du sætte din computer til at
huske til næste gang. På den næste side skal du så klikke på "Primær
DNS". De her sider er sådan lidt Unix-agtige, men du skal bare sige til
dig selv, at det er BSD, og det er sådan set også det, der ligger under
Mac OS X.
Du kommer så ind på dine domæner, som du kan rette i, eller du
kan oprette nye domæner. Jeg går ud fra, at du har et domæne. Du skal så
klikke på "Ændre DNS opsætning" ud for det domæne, hvis DNS-opsætning du
vil ændre. Nu kommer det langhårede. Læg mærke det, at der under
overskriften og knapperne foroven er en linie, hvor der står: "System
besked:" Det er vigtigt, at du lægger mærke til den linie, når du har
lavet noget. Her får du besked om evt. fejl eller problemer.
Der står jo sådan set en forklaring til alt på siden. Efter tre
års datalogi vil man sikker også kunne forstå den. I princippet skal man
ikke pille ved noget, man ikke ved, hvad er. For at sende dit domæne til
..Mac, skal du gå ned til "CNAME (Aliax -> A record)". Du skal oprette et
CNAME. Her skal du skrive dit domænenavn, som er det domænenavn, du gik
ind under for at rette primær DNS. Det står der vist allerede under
"Vært", så det behøver du ikke rette. Derimod skal du ændre det
kanoniske navn til "web.mac.com", som det angives på .Mac. Så burde det
vist fungere.
Jeg havde vist godt nok lidt bøvl med at få det til at virke
både med og uden "www" foran, da .Mac altid sætter "www" foran. Jeg har
sat en URL-forward op til det. Den står længere oppe på siden. Prøv det
her i første omgang, og vend tilbage, hvis det driller. Det er meget
sjovt at rode med det og få det til at virke. Man føler sig helt nørdet.

> [...]
> på computeren og på nettet uden at have nogen professionel organisation
> til at give os praktisk og teoretisk bistand.

Jeg tror bare ikke, det anses for almindeligt at have sit eget
domænenavn. I hvert fald ikke for sådan nogle som os, som du siger, der
ikke ved så meget om det. Desuden vil de forskellige firmaer gerne have
reklame, og det er jo reklame for dem, at mange har e-mailadresse hos
dem. Jeg tror da bestemt, Google gerne vil have mange Gmail-adresser i
omløb.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 19-12-07 21:26

> [...]
> reklame, og det er jo reklame for dem, at mange har e-mailadresse hos
> dem. Jeg tror da bestemt, Google gerne vil have mange Gmail-adresser i

Hvor er det dejligt at få en ordentlig forklaring af en, der samtidig
anerkender, at noget er svært at forstå.

Da jeg har været inde og gøre noget af arbejdet i går og helt sikkert
gjort det ufuldstændigt og forkert, stod min oprettelse i forvejen
derinde uden at virke. Jeg fandt et sted, hvor jeg kunne slette den. Men
det tager åbenbart sin tid, før det slår igennem. Derfor er jeg lige nu
ikke i stand til at komme igennem. De skriver et sted, at systemet
bliver ført ajour et antal gange i døgnet. Så det må vente tili morgen.

Samtidig fandt jeg et sted, hvor jeg kunne søge efter min brugerprofil
fra sidste år, som jeg brugte til www.floejtekompagniet.dk. Man får en
temmelig overlegen og irettesættende hilsen, når man angiver, at man har
glemt sin kode.

Jeg ville herefter gerne arbejde videre inden for denne profil. Men jeg
kan ingen steder se, hvordan jeg sletter den profil, jeg oprettede i
går.

Men jeg har kunnet følge hele den procedure, du beskriver.

--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt

Fra : Henrik Münster

Dato : 20-12-07 12:13

> [...]

> fra sidste år, som jeg brugte til www.floejtekompagniet.dk. Man får en
> temmelig overlegen og irettesættende hilsen, når man angiver, at man har

Ja, han kan godt være lidt kort for hovedet. Jeg tror dels, han er godt
træt af dumme brugere. Det er trods alt ret indviklet det hele, så der
er rigtig mange dumme spørgsmål. Dels tror jeg, det er for at spare tid,
at han svarer lidt kort.

> Men jeg har kunnet følge hele den procedure, du beskriver.

Det glæder mig, at du har glæde af det. Har du bemærket, at der er et
diskussionsforum knyttet til GratisDNS? Der kan man få svar på mange
problemer ved at søge i gamle spørgsmål og ved at spørge selv.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 20-12-07 16:54

> [...]
> diskussionsforum knyttet til GratisDNS? Der kan man få svar på mange
> problemer ved at søge i gamle spørgsmål og ved at spørge selv.

Men nu er jeg kørt fast. Jeg har som sagt oprettet DNS forleden, men har
gjort nogle fejl. Jeg kan ikke kom ind og rette, hvad jeg har gjort. Jeg
kan ikke slette oprettelsen. Jeg kan ikke nedlægge brugeren.

Jeg har været inde på brugerforum. Jeg kunne ikke bruge min
brugeridentitet. Jeg skulle oprette en ny brugeridentitet til forum. Jeg
kan ikke se på forumsiden, hvordan man opretter et nyt spørgsmål. Det er
rigtig surt.
--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt

Fra : Henrik Münster

Dato : 20-12-07 17:49

> [...]

> brugeridentitet. Jeg skulle oprette en ny brugeridentitet til forum. Jeg
> kan ikke se på forumsiden, hvordan man opretter et nyt spørgsmål. Det er

Uha. Jeg kan jo ikke hjælpe, hvis du ikke kan logge ind. Har du glemt
dit brugernavn eller kodeord?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 20-12-07 17:59

> Uha. Jeg kan jo ikke hjælpe, hvis du ikke kan logge ind. Har du glemt
> dit brugernavn eller kodeord?

Jeg kan godt logge ind. Så klikker jeg på "Primær DNS". I det nye vindue
står der: "Antal domæner: 0". Herefter skriver jeg navnet på mit domæne.
I det følgende vindue får jeg at vide, at det eksisterer i forvejen.
Men på intet tidspunkt får jeg en knap, der giver mulighed for at
redigere DNS.

Når det gælder brugerforum, kan jeg bare ikke finde en knap, der åbner
mulighed for at skrive spørgsmål.
--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt

Fra : Henrik Münster

Dato : 21-12-07 00:57

> [...]

> I det følgende vindue får jeg at vide, at det eksisterer i forvejen.
> Men på intet tidspunkt får jeg en knap, der giver mulighed for at

Det lyder som om, domænet er oprettet under et andet brugernavn. Kan det
være tilfældet?

> Når det gælder brugerforum, kan jeg bare ikke finde en knap, der åbner
> mulighed for at skrive spørgsmål.

Du skal gå ind under et område. På forsiden kan man ikke bare oprette
indlæg. Du kan f.eks. gå ind under "GratisDNS support". Når du er
herinde er der nogle meget små knapper oppe til højre over listen med
indlæg. Her er et punkt, der hedder "Nyt emne". Det åbner et nyt indlæg,
du kan skrive.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 22-12-07 19:59

> [...]
> I det følgende vindue får jeg at vide, at det eksisterer i forvejen.
> Men på intet tidspunkt får jeg en knap, der giver mulighed for at

Joda, prøv at klikke på knappen "Ændre DNS opsætning". Du forsøger at
oprette en ny zone, det skal du ikke.

Fra : Henrik Münster

Dato : 22-12-07 22:57

> Joda, prøv at klikke på knappen "Ændre DNS opsætning". Du forsøger at
> oprette en ny zone, det skal du ikke.

Det er da rigtigt, men hvis der står: "Antal domæner: 0", så er der vel
ingen domæner tilknyttet den bruger, Ove Steen Smidt har logget ind som.
Hos mig står der: "Antal domæner: 2". Hvis man ikke har nogen domæner,
kan man jo heller ikke ændre nogen.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Flemming Rubini

Dato : 23-12-07 12:48

> Det er da rigtigt, men hvis der står: "Antal domæner: 0", så er der vel
> ingen domæner tilknyttet den bruger,

Netop, man skal først redelegere sit domæne til gratisdns og jeg er også
i tvivl om den del er udført.

Flemming Rubini

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 23-12-07 15:41

Flemming Rubini <flemming@rubini.invalid> wrote:

> Netop, man skal først redelegere sit domæne til gratisdns og jeg er også
> i tvivl om den del er udført.

Nemlig. Og

- hvis man ikke har fulgt den rigtige procedure,

- hvis man er i tvivl om, hvorvidt man har gjort det rigtigt,

- hvis man gerne vil se, hvad man egentlig har gjort,

- hvis man gerne vil gøre det hele om,

- hvis man gerne vil slette sit DNS og sin brugeridentitet,

så er det plat umuligt at finde nogen vej frem eller tilbage. Hvis du
ikke opretter dit DNS rigtigt i første forsøg, får du ikke flere forsøg.
Selvom du ikke har oprettet DNS korrekt ("Antal domæner: 0"), står
navnet alligevel inde i systemet og blokerer for at komme videre
("Domæne eksisterer i forvejen").

--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt

Fra : Henrik Münster

Dato : 23-12-07 19:27

> [...]

> Selvom du ikke har oprettet DNS korrekt ("Antal domæner: 0"), står
> navnet alligevel inde i systemet og blokerer for at komme videre

Hvis det er GratisDNS, der siger, at domænet allerede eksisterer, så ser
det jo ud til, at domænet i det mindste er redelegeret dertil. Du kan jo
gå end på DK toastmaster, øh hostmaster mener jeg, og se, hvad der står
under dig domæne. Der står, hvilke DNS-servere, der er tilknyttet.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 23-12-07 22:15

> [...]
> gå end på DK toastmaster, øh hostmaster mener jeg, og se, hvad der står
> under dig domæne. Der står, hvilke DNS-servere, der er tilknyttet.

hvis ole oplyser hvilket domaine der er tal om kan vi også fortælle
ham hvor det pt er i dns.

Fra : Flemming Rubini

Dato : 24-12-07 07:34

> hvis ole oplyser hvilket domaine der er tal om kan vi også fortælle
> ham hvor det pt er i dns.

det er Ove's navn.dk

Flemming Rubini

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 24-12-07 10:13

> det er Ove's navn.dk

k' det er i skrivende stund i DNS hos gratisdns.

monstro at ole bruger det rette login?

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 25-12-07 11:11

> k' det er i skrivende stund i DNS hos gratisdns.
>
> monstro at ole bruger det rette login?

Hvis nogen prøver at finde frem til mig, er det bedst et gå efter det
rigige navn. Fornavn: Ove Steen, efternavn: Smidt. Det er selvfølgelig
ikke helt almindeligt at hedde sådan. Til gengæld var ovesteensmidt.dk
ledigt
--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 23-12-07 20:14

Flemming Rubini <flemming@rubini.invalid> wrote:

> Netop, man skal først redelegere sit domæne til gratisdns og jeg er også
> i tvivl om den del er udført.

Det skal du selv tage initiativ til og udfylde en formular hos
dk-hostmaster. Du skal i den forbindelse bruge dit handle hos
dk-hostmaster.

Fra : Morten Lind

Dato : 20-12-07 19:02

> [...]

> ikke i stand til at komme igennem. De skriver et sted, at systemet
> bliver ført ajour et antal gange i døgnet. Så det må vente tili morgen.

Ove, det er jo gratis

M.

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 20-12-07 19:19

Morten Lind <info@for-ogefternavn.dk> wrote:

> Ove, det er jo gratis
>
> M.
Derfor behøver det vel ikke være unødvendig indviklet at håndtere.

--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt

Fra : Morten Lind

Dato : 20-12-07 18:53

> [...]

> Men hvor og hvordan er det nu lige, at man får ordnet, at et valgt
> domænenavn peger på sitets tekniske adresse?

Jeg har alle mine domæner hos en DNSleverandør. Det betyder, at det er
dem, der klarer alt det kedelige og al volapykken.

Det koster kr.: 75,- + moms p.a. at få andre til at ordne de ting. I
prisen er også framesets(tomme browservinduer, der beholder domænet i
URLlinien, men viser sitets indhold, uagtet, hvor man klikker sig hen.
Når man bliver i rammen.

I prisen er også mailservice - evt. stjernekonto(hvadsomhelst foran
snabel-a´et og domænet efter), mailvideresendelse og almindelig
vedligeholdelse af domænet, f.eks. ændring af DNS, hvis du flytter dit
site.

Det kan simpelthen _ikke_ betale sig at bruge tid på selvbetjente
DNSleverandører.

M.

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 20-12-07 19:19

> [...]

> site.
>
> Det kan simpelthen _ikke_ betale sig at bruge tid på selvbetjente

Jeg betaler hjertensgerne det dobbelte, hvis jeg kan komme videre. Send
mig fluks adressen på leverandøren. Forhåbentlig gør det ikke noget, at
jeg er låst inde i en strandet procedure hos den gratis leverandør.
--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt

Fra : Morten Lind

Dato : 20-12-07 19:57

> Jeg betaler hjertensgerne det dobbelte, hvis jeg kan komme videre. Send
> mig fluks adressen på leverandøren. Forhåbentlig gør det ikke noget, at
> jeg er låst inde i en strandet procedure hos den gratis leverandør.

Jeg bruger <http://www.domaene.dk>

Jeg har brugt dem i ni år nu, og der har kun været to problemer i den
tid.

Deres mailsupport er hurtig(24 timer) og effektiv(virker).

Prisen har jeg forhandlet, men jeg har også mere end ti domæner, så jeg
ved ikke, hvad et enkelt koster.

De har sidste år koblet noget spamfiltrering på deres mailservice, så
man nu "kun" har to (valgfrie) ord foran snabel-a´et. Jeg har valgt
"info@domæne.dk" og "domæne@domæne.dk".

Du ka´ jo vælge verdensbedstelærer@ossmidt.dk

Det gør ikke noget, at dine ting flyder hos gratisDNS - dem glemmer du
bare. Det er jo dit domæne, så du behandler det, som du har lyst.

Jeg promoverer denne model, da jeg fornemmer, at du(som jeg) ikke har
lyst til at bruge god kvalitetstid på uoverskuelige, uforståelige og
uvirksomme løsninger.

Og så findes der natuligvis andre DNSleverandører på markedet, men jeg
kender kun omtalte og er yderst tilfreds.

M.

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 20-12-07 21:39

> [...]

> Og så findes der natuligvis andre DNSleverandører på markedet, men jeg
> kender kun omtalte og er yderst tilfreds.

Tak for det. Jeg har allerede sendt dem en mail med anmodning om
assistance. Jeg har ikke brug for noget med mail, kun omdirigering af
webadresse.
--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 20-12-07 23:42

Morten Lind wrote:

> Jeg promoverer denne model, da jeg fornemmer, at du(som jeg) ikke har
> lyst til at bruge god kvalitetstid på uoverskuelige, uforståelige og
> uvirksomme løsninger.

Jeg kan måske give dig ret i, at GratisDNS er uoverskueligt og
uforståeligt, men det er altså ikke uvirksomt. Jeg har en 'god' håndfuld
domæner på GratisDNS, og jeg har aldrig oplevet problemer med det.

Medgivet indlæringskurven er lidt stejl, men jeg synes nu altså ikke, at
det er helt så bøvlet, som I gør det til.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Morten Lind

Dato : 21-12-07 05:17

> [...]
>
> Medgivet indlæringskurven er lidt stejl, men jeg synes nu altså ikke, at
> det er helt så bøvlet, som I gør det til.

Ja, undskyld - det blev nok for kategorisk. Jeg kender da også flere
andre, der bruger GratisDNS og som er yderst tilfredse.

Min egen oplevelse med GratisDNS ligger iøvrigt så langt tilbage, at det
muligvis er blevet bedre, men Ove Steens indlæg ramte lige dér, hvor jeg
også var

M.

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 21-12-07 21:05

> [...]
>
> Medgivet indlæringskurven er lidt stejl, men jeg synes nu altså ikke, at
> det er helt så bøvlet, som I gør det til.

Hvorfor skal der være knyttet en indlæringskurve til modtagelsen af en
serviceydelse - hvadenten den er gratis eller ikke gratis?

Jeg har sendt en mail til det sted, som Morten anbefalede, sent i aftes
(http://www.domaene.dk/):

"Kan I hjælpe mig med at få omdirigeret fra fra den adresse til den
adresse?"
De svarede tidligt i morges: "Ja, det kan vi godt. Vi skal bare lige
have lov at flytte domænenavnt over på vores navneserver."

Sværere behøver det ikke at være.

--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 23-12-07 01:05

Ove Steen Smidt <ossmidt@tdcadsl.dk> wrote:

> Hvorfor skal der være knyttet en indlæringskurve til modtagelsen af en
> serviceydelse - hvadenten den er gratis eller ikke gratis?

GratisDNS forudsætter at du kender lidt til DNS. Fordelen ved servicen
er at du selv holder styr på dine zoner og ikke er afhængig af andre
når du skal lave ændriger i din DNS.

> [...]
> De svarede tidligt i morges: "Ja, det kan vi godt. Vi skal bare lige
> have lov at flytte domænenavnt over på vores navneserver."

Havde du fortaget en redelegering af dit domaine hos dk-hostmaster så
din DNS lå hos gratisDNS? Hvis ikke kunne det jo forklare hvorfor du
havde problemer med at oprette din zone.

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 02-01-08 15:28

> [...]

> De svarede tidligt i morges: "Ja, det kan vi godt. Vi skal bare lige
> have lov at flytte domænenavnt over på vores navneserver."

Den ønskede omdirigering har nu fundet sted.
--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt

Fra : Morten Lind

Dato : 02-01-08 16:51

> Den ønskede omdirigering har nu fundet sted.

Det glæder mig, Ove Steen - jeg håber, du bliver ligeså tilfreds som
jeg.

M.

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 02-01-08 17:33

Morten Lind <info@for-ogefternavn.dk> wrote:

> Det glæder mig, Ove Steen - jeg håber, du bliver ligeså tilfreds som
> jeg.
>
> M.

Helt sikkert, Morten. Tak for tippet.
--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt

Fra : David Blangstrup

Dato : 20-12-07 22:20

On 2007-12-20 18:52:52 +0100, info@for-ogefternavn.dk (Morten Lind) said:

> [...]
> site.
>
> Det kan simpelthen _ikke_ betale sig at bruge tid på selvbetjente

Jeg har det fint med GratisDNS.
--
Læs min blog
http://david.blangstrup.info

Fra : Henrik Münster

Dato : 21-12-07 00:57

David Blangstrup <no@no.no> wrote:

> Jeg har det fint med GratisDNS.

Det har jeg også, men Morten Lind har nu lidt ret. Hvis man skal have
MX-backup eller e-mail-forward hos GratisDNS, så koster det lidt. Det er
meget billigt. Det er det bestemt. Problemet er bare, at, som Morten
Lind skriver, man kan få samme service for 9,- kr. om måneden hos et
firma, der klarer alt bøvlet med at sætte skidtet op. Ja, han får det
endda billigere. Når en service er så billig, så er der ikke meget
reklame i, at man gør det gratis.
Hos GratisDNS har jeg mailforward til kr. 29,- om året og
MXbackup til kr. 49,- om året. Det er kr. 78,- om året i alt. Der er
altså ingenting at spare, hvis man kan få det til kr. 75,- et andet
sted. Jeg ved ikke, hvad MXbackup er, men det lyder som om, det er meget
godt at have. Den gemmer vist ens e-mail, hvis den midlertidigt ikke kan
sendes videre.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : David Blangstrup

Dato : 21-12-07 14:30

On 2007-12-21 00:57:15 +0100, news@muenster.dk (Henrik Münster) said:

> Jeg ved ikke, hvad MXbackup er, men det lyder som om, det er meget
> godt at have. Den gemmer vist ens e-mail, hvis den midlertidigt ikke kan
> sendes videre.

LOL! Du må være god at sælge ting til... som du ikke ved, du har brug for! ;)
- David
--
Læs min blog
http://david.blangstrup.info

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 21-12-07 09:09

news@muenster.dk (Henrik Münster) writes:

> sted. Jeg ved ikke, hvad MXbackup er, men det lyder som om, det er meget
> godt at have. Den gemmer vist ens e-mail, hvis den midlertidigt ikke kan
> sendes videre.

Det er korrekt.

Når email skal sendes til nogen, slår man domænet op i DNS hvor der så
er såkaldte Mail eXchanger indgange (MX) som er de maskiner der godt vil
modtage post for domænet. Der startes med den første på listen og
arbejdes så nedaf, indtil posten kan afleveres. Ofte er de nederste på
listen maskiner der godt vil acceptere men ikke er slutdesitnationen.
De vil så selv forsøge at sende til dem over på listen i en periode.

Fordelen ved at have en MX backupserver er at afsenderne kan slippe af
med posten hvilket ofte gør dem ret glade. Desuden har man selv styr på
hvor lang tid den vil holde på posten hvis ens hoved MX-server ikke
altid er online (du ved, dial-up).

Men det er sådan noget som man kun behøver vide noget om hvis man lever
af det, synes jeg.
--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular iMacs!"

Fra : Flemming Rubini

Dato : 24-12-07 07:34

> [...]

> Men hvor og hvordan er det nu lige, at man får ordnet, at et valgt
> domænenavn peger på sitets tekniske adresse?

Husk at følge denne procedure:
<http://www.gratisdns.dk/?size=400&side=51>
Flemming Rubini