Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Gul skærm på 5D
Fra : JG

Dato : 17-12-07 00:24

En af mine kammerater har lige købt et nyt 5D kamera. Vi har testet
kameraet, og billedkvaliteten fejler bestemt ikke noget! Men det gør
skærmbilledet, som fremstår temmelig gult. Er der andre, der kender til
fænomenet?

Johan

Fra : HCS [4000]

Dato : 17-12-07 08:15

"JG" <JG@JGfake.ddd> skrev i en meddelelse
> [...]
> kameraet, og billedkvaliteten fejler bestemt ikke noget! Men det gør
> skærmbilledet, som fremstår temmelig gult. Er der andre, der kender til

Hvilket 5D mener du - der er flere forskellige mærker.

--
Hilsen Hans
homepage: www.fotofritid.dk

www.pbase.com/hcstune

Fra : JG

Dato : 17-12-07 10:21

HCS [4000] skrev:

> Hvilket 5D mener du - der er flere forskellige mærker.

Canon EOS 5D

Fra : HCS [4000]

Dato : 17-12-07 12:08

> Canon EOS 5D

Det har jeg ikke oplevet på mit.

Hilsen Hans

Fra : Mogens Hansen

Dato : 17-12-07 12:24

"JG" <JG@JGfake.ddd> wrote in message
> [...]

[8<8<8<]
> Canon EOS 5D

Der er produceret Canon 5D med mindst 2 forskellige skærme
http://digitaljournalist.org/issue0710/tech-tips.html
hvor der angiveligt er lidt forskel på farvegengivelsen.

Hvordan ser billederne ud på en kalibreret computerskærm ?

--
Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : JG

Dato : 17-12-07 15:18

Mogens Hansen skrev:

> Hvordan ser billederne ud på en kalibreret computerskærm ?

De står aldeles fremragende! Vi lavede en sammenligning med 1D Mark III,
40D og 5D. Opstillingen skete under kontrollerede forhold med flashanlæg
und alles. Der var meget små forskelle, og alle tre kameraer laver klare
rene farver. Men på 5D skærmen er det fimsegult. Vi har også sat et kort
med 5D eksponeringer i Mark III kameraet, og her står det fint. Så der
er ingen tvivl om, hvor problemet ligger.