Lopslag der skal hente en reference istede~
Fra : m.ringsted@mail.dk

Dato : 16-12-07 17:12

Kære Gruppe

Jeg er igang med at skabe en model som skal kunne hente forskellige
gamle afkast fra forskellige aktier vha. Lopslag.
Min formel ser ud som følger: LOPSLAG($C$15;Watchlist!$I$10:$J
$2385;2;FALSK)
Problemet er at denne formel kun kan hente afkaste for 1. januar 2005
(afkastet i den første måned som formlen henter.) og derefter når man
trækker curseren ned så er Afkastet for 1. januar 2005 låst fast så
det er det eneste afkast formlen henter fra arket. Dvs. på 1.
februars plads 2005 gentages 1 januar afkastet.
Men jeg skal altså bruge en formel som når jeg trækker cursern ned,
også henter afkastet for den næste måned, og den næste måned igen.
Jeg leder efter en formel der istedet for at hente værdien i watch
listen henter en reference som jeg så kan bruge til at hente samtlige
afkast ved at trække cursern, ned.

Hvis i savner en bedre forklaring, må lige skrive.

Håber der er nogen der kan hjælpe mig.

Mvh Mathias

Fra : Lars E. P.

Dato : 17-12-07 09:21

Sun, 16 Dec 2007 16:12:00 -0800 (PST), skrev m.ringsted@mail.dk :

> [...]
>afkast ved at trække cursern, ned.
>
>Hvis i savner en bedre forklaring, må lige skrive.

Jeg kan se at du bruger absolutte cellereferencer ($-tegnet) i
formlen. Uden at kende til opbygningen af dit regneark, vil jeg dog
antage at der skal være relative referencer et eller flere steder.

Hilsen Lars