Hypnotisør - uddannelse?
Fra : Stig Sørensen

Dato : 16-12-07 09:50

Hej gruppe.
Jeg beklager hvis jeg har ramt helt ved siden af, men har ikke kunne
finde et bedre sted at spørge på nettet.

I min søgen efter noget på nettet faldt jeg pludselig over en hjemme
omhandlende hypnose og dét at blive uddannet hypnotisør.
Jeg søgte så mere på emnet for at finde ud af om det er en uddannelse
som sygeplejerske, læge, eller om det er som at være tatovør hvor man
kan få feks. certifikater.

Jeg fandt mange hjemmesider der alle uddanner een til hypnotisør på
blot få lektioner og prisen er ofte omkring 20.000kr,-

Jeg undrede mig blot; Vil man kunne, lovligt, starte sin egen
hypnoterapi-firma uden en uddannelse eller certifikat? Ligesom at man
kan starte sin egen tatovørbiks?

På forhånd tak.

Fra : Wilstrup

Dato : 17-12-07 00:21

"Stig Sørensen" <stig.sorensen@gmail.com> skrev i meddelelsen

Jeg undrede mig blot; Vil man kunne, lovligt, starte sin egen
hypnoterapi-firma uden en uddannelse eller certifikat? Ligesom
at man
kan starte sin egen tatovørbiks?

Det korte svar er : Ja.

En hypnotisør behøver ingen uddannelse overhovedet. Nogle af
dem er psykologer (og uddannede) andre er psykiatere, atter
andre tager en række kurser, oftest i udlandet og gennemgår
egentlige psykologiske uddannelser, som dog ikke alle er
anerkendte herhjemme, men enhver stratenrøver kan nedsætte sig
som hypnotisør, hvis vedkommende har lært /lært sig hypnose.

Nogle er sluttet sammen i en forening, der har nogle etiske
retningslinjer, men der eksisterer ikke i dag en formel
uddannelse der alene sigter mod hypnosebehandling, også selovm
de dækker sig ind under hypnoterapi m.v. -

Bemærk at der findes helt legale psykologer der benytter
hypnose som en del af deres behandling .

Psykolog er i øvrigt en beskyttet titel,´som kræver en
universitetsuddannelse at få - klinisk psykolog er en
efteruddannelse.

Fra : Bo

Dato : 17-12-07 16:15

On 16 Dec., 18:49, "Stig Sørensen" <stig.soren...@gmail.com> wrote:
> [...]
>
> Jeg undrede mig blot; Vil man kunne, lovligt, starte sin egen
> hypnoterapi-firma uden en uddannelse eller certifikat? Ligesom at man

Hej Stig

Prøv at køre denne video i slowmotion, så lærer du hvordan:
http://video.yahoo.com/video/play?vid=28238&fr=

vh Bo