Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Foto i trekantsområdet mellem jul og nytår~
Fra : Bjarne

Dato : 16-12-07 00:28

Jeg er blevet tilbudt lidt portræt fotografering mellem jul og nytår,
men har ikke tid. Er der en herinde i ovennævnte område som kunne
tænke sig at tage opgaven.

Post dit link herinde så sender jeg det lige videre. Så kan hun selv
vælge hvem.

Her er hvad jeg ved om opgaven:

mvh
Bjarne

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 16-12-07 09:35

Bjarne wrote:

> [...]
> tænke sig at tage opgaven.
>
> Post dit link herinde så sender jeg det lige videre. Så kan hun selv

Hej Bjarne, du efterlyser en person som vil påtage sig en arbejdsopgave,
derfor hører din annonce hjemme i news:dk.opslag.stilliger - så slet din
annonce og genpost den i den rette gruppe.

XFUT

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Søren Reinke

Dato : 16-12-07 09:53

Niels Riis Ebbesen wrote:

> Hej Bjarne, du efterlyser en person som vil påtage sig en arbejdsopgave,
> derfor hører din annonce hjemme i news:dk.opslag.stilliger - så slet din
> annonce og genpost den i den rette gruppe.

Chancen for at en fotograf reelt kigger i den nyhedsgruppe i stedet for
i en .foto gruppe er overordentlig lille.

Derfor giver det mening at poste den her.

/Søren

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 16-12-07 12:03

Søren Reinke wrote:

> Chancen for at en fotograf reelt kigger i den nyhedsgruppe i stedet for
> i en .foto gruppe er overordentlig lille.
>
> Derfor giver det mening at poste den her.

Vi kan også vende den om, for når der her i gruppen annonceres efter
fotografer til at udføre arbejdsopger, ulønnede såvel som lønnede, så
påtvinger du alle fotogruppen brugere til at læse jobannoncen, også de
fotografer som ikke er interesseret i at påtage sig div. jobs.

Hvorimod det er 100% sikkert, at alle de fotografer som abonnerer på
news:dk.opslag.stillinger - de er i et eller andet omfang interesseret i
at påtage div. arbejdsopgaver.

XFUT

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Søren Reinke

Dato : 16-12-07 14:19

Niels Riis Ebbesen wrote:
> påtvinger du alle fotogruppen brugere til at læse jobannoncen, også de
> fotografer som ikke er interesseret i at påtage sig div. jobs.

Og hvad med alle os der godt kan lide at fotografere, hvorfor skal vi
konstant spammes til med dine 'Jeg er Newsgroup politimands' postings ?

Der er uendeligt meget meget fejlplaceret.

Dine konstante postings er skyld i uendeligt meget meget mere spam
traffik, end den enkelt om lidt salg, eller en der mangler en fotograf.

/Søren

Fra : Per O.

Dato : 18-12-07 21:05

"Søren Reinke" <soren@REMOVE.reinke.dk> skrev i en meddelelse
Niels Riis Ebbesen wrote:
> [...]

>Dine konstante postings er skyld i uendeligt meget meget mere spam traffik,
>end den enkelt om lidt salg, eller en der mangler en fotograf.

Nu er det jo NRE's livsopgave at gøre livet surt for almindelige fornuftige
mennesker. Men hvorfor gør I andre bare ikke det samme som undertegnede ..
smider NRE i killfilteret .. så opdager jeg kun han har været på færde, når
I andre svarer på hans småtskårne ævleri

Liver er for kort til folk med så små sko som NRE!

/Per O.

Fra : Martin Vollert

Dato : 19-12-07 01:17

Per O. havde fået den ide at fortælle:
> [...]
> har været på færde, når I andre svarer på hans småtskårne ævleri
>
> Liver er for kort til folk med så små sko som NRE!

Enig, han røg lige (som den absolut eneste) i filteret her for 1½ uge siden
og sikken en fred og ro der har været siden, med undtagelse af folk som
svare ham på hans ligegyldige indlæg, vi har jo fået bevis for han er den
største hyklere som kan gå på 2 ben, tjek lige hvad manden selv har skrevet
i en lystfisker gruppe engang tekst er klippe fra et indlæg som en Jack
skrev i admin.netikette.

(Citat)
Ytringsfrihed på UserNet

> [...]
> gøres ved at alle i grouppen
> sender "netbetjenten" en kæmpe bunke e-mails med vedhæftede billeder eller
> meget lange tekster, så han
> inden for kort tid modtager flere hundre Meggabytes e-post - og det
> virker...
>
> FUT Kasakhstan
>
> Med venlig hilsen
> Niels Ebbesen
> --
> Niels Ebbesen free-lance grafik & webdesign
> http://www.niels-ebbesen.net
> Prøv også "Den ultimative Internet søgesite"

(Citat slut)

Så må i jo sige om han svare for jeg kan ikke se det.
--
Hilsen Martin.

www.vollert.dk

begin 666 wink.gif
M1TE&.#EA#P`/`+,``````+^_O___````````````````````````````````
M`````````````````````"'Y! $```$`+ `````/``\```0T,$@):ITX5,'Y
MQ4 G>E,XC@`EF.MJIJSEQ>PI;C9:YZYGOQK?C12<R8C%7P;7^60TEA0F`@`[
`
end

Fra : Per O.

Dato : 20-12-07 21:39

KLIP

NRE mener vel at hvis moral er godt, så er dobbeltmoral dobbelt så godt

/Per O.

Fra : Martin Vollert

Dato : 21-12-07 02:46

Per O. havde fået den ide at fortælle:
> KLIP
>
> NRE mener vel at hvis moral er godt, så er dobbeltmoral dobbelt så
> godt
> /Per O.

Det må man mene.. ellers har man vel bare et standpunkt til man tager et nyt
som en kendt men nu afdød politiker sagde
Men at han gider, forretningen må gå noget sløvt.
--
Hilsen Martin.

http://vollert.dk

Concentration and focus are very important. If your mind wanders, you will
miss things.

Fra : Leif Langgaard

Dato : 21-12-07 10:09

"Martin Vollert" <mit fornavn@ertele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> skrevet i en lystfisker gruppe engang tekst er klippe fra et indlæg som en

Hej

Den bedste er der hvor han (NRE) skriver ""det handler faktisk om, hvordan
VI - det store flertal her i gruppen"",
Altså han medregner sig selv i pøblen af amatørknipsere, klaphatte og
newbies, det er flot skrevet, han mener normalt at han tilhører eliten inden
for alt, især fotokunst og stockphoto, dog mangler han at presenterne et
billede der hæver sig over middelmådigheden!
At han (siger han) har arbejdet som professionel fotograf i en lang årrække,
afspejles ikke i hans billeder, som er kedelige og oftest blottet for
nytænkning.

Langgaard

Fra : Autocadster

Dato : 17-12-07 11:21

Niels Riis Ebbesen formulerede spørgsmålet:
> [...]
> påtvinger du alle fotogruppen brugere til at læse jobannoncen, også de
> fotografer som ikke er interesseret i at påtage sig div. jobs.

Du kan da bare lade være med at læse det din klaphat... folk er jo
heller ikke tvunget til at læse dit lort (selv om du gerne så det
sådan)

--
Venlig hilsen
Autocadster / 2620

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 16-12-07 15:44

On Sun, 16 Dec 2007 09:53:17 +0100, Søren Reinke wrote:

> Chancen for at en fotograf reelt kigger i den nyhedsgruppe i stedet for
> i en .foto gruppe er overordentlig lille.
>
> Derfor giver det mening at poste den her.
>
> /Søren

Chancen er helt sikkert større her, men derfor har NRE ret i at den er
fejlpostet og skulle have været i news:dk.opslag.stillinger.

--
M.v.h
Jens Stadsgaard - Der nu har Canon 70 - 200 f/2.8L IS USM

Fra : ;o\)-max-

Dato : 17-12-07 10:12

"Jens Stadsgaard"

> Chancen er helt sikkert større her, men derfor har NRE ret i at den er
> fejlpostet og skulle have været i news:dk.opslag.stillinger.

> [...]

Postering af arbejds pgaver hører ikke hjemme her.
Og Jens, imo er det fedt du stikker næsen frem..-max-

Fra : Bjarne

Dato : 16-12-07 02:21

On 16 Dec., 09:34, Niels Riis Ebbesen <i...@niels-ebbesen.net> wrote:

> Hej Bjarne, du efterlyser en person som vil påtage sig en arbejdsopgave,
> derfor hører din annonce hjemme i news:dk.opslag.stilliger - så slet din
> annonce og genpost den i den rette gruppe.
>
> XFUT

> http://www.niels-ebbesen.net- grafiker, fotograf & webdesigner
> http://www.photo-gallery.dk- Skandinaviens største fotoarkivhttp://home3.inet.tele.dk/elgo- Links til alverdens søgemaskiner

Hvad mener du egentlig?

Fra : Bjarne

Dato : 16-12-07 02:24

Min post er selvfølgelig stadigvæk gældende og den kommer ikke til at
blive posted andre steder... Der er IKKE tale om en stilling. Der er
tale om fritid.

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 16-12-07 11:54

Bjarne wrote:

> Min post er selvfølgelig stadigvæk gældende og den kommer ikke til at
> blive posted andre steder... Der er IKKE tale om en stilling. Der er
> tale om fritid.

Det er ligyldigt om der annonceres efter en medarbejder til et fast
lønnet job, eller om der efterlyses folk til at udføre frivilligt og
ulønnet arbejde, der er i begge tilfælde tale om, at der annonceres efter
folk til at løse nogle arbejdsopgaver, og derfor er
news:dk.opslag.stilliger den rette gruppe til den slags.

XFUT

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Bjarne

Dato : 16-12-07 04:00

On 16 Dec., 11:54, Niels Riis Ebbesen <i...@niels-ebbesen.net> wrote:

> [...]
> folk til at løse nogle arbejdsopgaver, og derfor er
> news:dk.opslag.stilliger den rette gruppe til den slags.

Og hvor vil du så hen med det?

Fra : Erik Olsen DK

Dato : 16-12-07 12:07

Bjarne wrote:

> Og hvor vil du så hen med det?

Glem Niels Riis Ebbsen og hans fejlpostninger. Gør som fornuftige
usenetbrugere, smid ham i kill-filteret.

--
Venlig hilsen
Erik Olsen

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 16-12-07 12:07

Bjarne wrote:

> Og hvor vil du så hen med det?

At du har postet en off-topic annonce i fotogruppen, kort sagt du er en
spamer...

XFUT

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Ukendt

Dato : 16-12-07 23:47

"Niels Riis Ebbesen" <info@niels-ebbesen.net> skrev i meddelelsen

.................., kort sagt du er en spamer...

han når dog på ingen måde Hr. Niels Riis Ebbesen til sokkeholderne...

--
mvh kajo

Fra : Bjarne

Dato : 16-12-07 04:16

> [...]
>
> Hvorimod det er 100% sikkert, at alle de fotografer som abonnerer på
> news:dk.opslag.stillinger - de er i et eller andet omfang interesseret i

Men hvorfor er du den eneste amatør der bekymrer sig om den slags?

Og hvad er din status her i gruppe-verdenen?

Fra : Bjarne

Dato : 16-12-07 04:19

> Glem Niels Riis Ebbsen og hans fejlpostninger. Gør som fornuftige
> usenetbrugere, smid ham i kill-filteret.

> [...]

I know, jeg skal lige have sat det hele lidt mere korrekt op. Han er
ufattelig trættende, findes der forummer hvor han ikke røvrender folk?
Send dem venligst til min mail, så han ikke får nys om det og kommer
forbi og ødelægger det hele med hans intimiderende indlæg. Der er så
ufatteligt mange ting som han poster der slet ikke bør høre til en
gruppe overhovedet, kig på hans tidligere indlæg. Der er sq noget galt
med den amatør.

Kan man kill-filtrere i google system?

mvh
Bjarne

Fra : Finn Emsby

Dato : 16-12-07 12:25

Til jer alle.

"Bjarne" <vesterport@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]

ufatteligt mange ting som han poster der slet ikke bør høre til en
gruppe overhovedet, kig på hans tidligere indlæg. Der er sq noget galt

Kan i da ikke bare tilgive den stakkels mand, han har det kedeligste
liv der findes nord for alperne, så mener han at han viden rækker til
at være usenet politimand, han har ikke andet og give sig til end sidde
og se/finde alle der poster forkert, eller blot skriver forkert.
Han skulle gå sig en god tur i naturen, det plejer at hjælpe, men så
længe han sidder og rø..... keder sig ved sit internet, så lider alle
den tort.

med venlig hilsen

Finn Emsby

Fra : Leif Langgaard

Dato : 16-12-07 16:40

"Bjarne" <vesterport@gmail.com> skrev i en meddelelse

I know, jeg skal lige have sat det hele lidt mere korrekt op. Han er
ufattelig trættende, findes der forummer hvor han ikke røvrender folk?

Hej Bjarne

Ja, www.fotokritik.dk , de havde muligheden så de lukkede selvfølgelig for
hans adgang!

Langgaard

Fra : Bjarne

Dato : 16-12-07 04:32

> [...]
> Han skulle gå sig en god tur i naturen, det plejer at hjælpe, men så
> længe han sidder og rø..... keder sig ved sit internet, så lider alle

Du har nok ret... Tak.

mvh
Bjarne

Fra : Pico

Dato : 16-12-07 13:37

Bjarne wrote:

> Du har nok ret... Tak.

Jeg synes I gør NRE noget uret, efterhånden skriver han nogenlunde pænt til
folk, selvfølgelig er der det fjollede med at slette sin post når han har
svaret på den Det kan måske med årene lykkes ikke at få ham til at
skrive det og så er vi ved at være derhenne hvor indlæggene er en hjælp til
at finde den rette gruppe. Hvis vi så også kunne få ham til at skrived
indlæggene som en rigtig pæn vejledning var meget nået
Nu skal I ikke overfalde mig, jeg sympatisere overhovedet ikke med NRE, men
jeg tror det er den eneste måde at få det til at glide.
--
MVH
Pico

Fra : Claus Sikora

Dato : 16-12-07 18:04

Pico skrev:

> [...]
> Nu skal I ikke overfalde mig, jeg sympatisere overhovedet ikke med NRE, men
> jeg tror det er den eneste måde at få det til at glide.

Problemet med NRE liger i at hans måde at fortolke reglerne på sjældent
er den samme måde som alle andre har. Han er af den overbevisning at
hvis man ikke hænger sig 110% korrekt i reglerne (Sådan som han tolker
dem) så vil der ske en større katastrofe og alt og alle vil bare poste i
samtlige grupper konstant uden at emnerne har relevans for den enkelte
gruppe. En så stædig og direkte stupid person kan du bare ikke gøre
noget ved for han lever i sin egen lille verden hvor tingene absolut må
og skal gå efter hans hoved ellers er man enten dum, en dårlig fotograf,
en spammer osv. osv....

I denne her sag mener jeg absolut ikke det er en post der hører hjemme i
stillinger såfremt det er ulønnet arbejde. Jeg vælger at se det som en
mulighed for en amatør, en semi-prof eller en direkte professionel
fotograf for at prøve nogle ting og få sig noget erfaring...

Det ville være lidt det samme som hvis jeg bad en om at tage ud på en
fototur med mig for at lære mig nogle ting ulønnet ;)

Jeg tror det bedste man kan gøre er at droppe kommentarerne til NRE og
bare glemme han er der så holder det vel op på et tidspunkt...

/Claus

Fra : Jan Boegh

Dato : 16-12-07 18:22

Claus Sikora skrev i 47655a6d$0$90268$14726298@news.sunsite.dk dette:

> Jeg tror det bedste man kan gøre er at droppe kommentarerne til NRE og
> bare glemme han er der så holder det vel op på et tidspunkt...

Og så kunne vi andre slippe for støjen. For der er godt nok meget af den i
f.eks. denne tråd.

vh
jan

http://jan.boegh.net/foto.htm
Billeder fra en dansk 'ørken' http://jan.boegh.net/Album/Milen/index.html

Fra : Pico

Dato : 16-12-07 22:25

Claus Sikora wrote:
> [...]
KLIP
> Jeg tror det bedste man kan gøre er at droppe kommentarerne til NRE og
> bare glemme han er der så holder det vel op på et tidspunkt...

Det tror jeg egentlig ikke, han er en utrolig stædig rad der overhovedet
ikke forstår at han har alle, ok "næsten alle", imod sig, mest på grund af
hans mærkelige bedrevidende fason. Jeg tror kun vi kan håbe på at få ham til
at opføre sig lidt mere venligt, andet kan vi ikke opnå.
Ellers er jeg fuldstændig enig med dig, man skal ikke reagere på hans
udfald.
--
MVH
Pico

Fra : N/A

Dato : 16-12-07 12:07

Fra : N/A

Dato : 16-12-07 12:07

Fra : Bjarne

Dato : 16-12-07 12:44

> At du har postet en off-topic annonce i fotogruppen, kort sagt du er en
> [...]

NIX, ikke per definition, se nedenstående:

Spam = Masseudsendelse af enslydende meddelelser på et netværk.

Ergo, hvem er spammer her?