Forening stiller bil til rådighed i udland~
Fra : Johannes

Dato : 15-12-07 19:43

I hvilket omfang kan en forening, f.eks. en rejseklub, eje en bil i
udlandet og stille denne til rådighed for sine medlemmer.

Hvis man forestiller sig at foreningen ejer nogle lejligheder i Tyskland
eller ved skisteder i Østrig, og medlemmerne kan så få adgang til disse
lejligheder. Foreningen ejer desuden nogle biler.
Kan foreningen frit stille disse biler til rådighed for sine medlemmer,
således at alle medlemmer er berettigede til at bruge disse,
vederlagsfrit?
Hvad hvis det fortrinsvist er nogle enkelte personer der benytter bilerne?
Er der nogle skattemæssige aspekter i dette?
Skal foreningen være repræsenteret i landet, altså Tyskland, Østrig ?

Fra : Bo

Dato : 15-12-07 15:17

Johannes skrev:
> [...]
> Er der nogle skattemæssige aspekter i dette?
> Skal foreningen være repræsenteret i landet, altså Tyskland, Østrig ?

Hej Johannes
Jeg bor selv i EU-land og der kræves opholdstilladelse fås hos
politiet, mod dokumentation på udrejse af dansk folkeregister og
sygeforsikring, samt adressebekræftelse, ifm køb af bil og
indregistrering, samt et skattenummer medbragt bankbog og her kan
ingen "forening" lade sig registrere, bilen skal registreres på person
der tager ophold, eller det kræver Aktieselskab i landet. Du kan se
reglementet på
http://www.ambberlin.um.dk/da
http://www.ambwien.um.dk/da
vh Bo