Hvad er Sm
Fra : Tomas O.

Dato : 13-07-01 22:13

Fandt lige den her definition på nettet og det er kun et uddrag!

Nogle praktiske eksempler på S/m

S/m er ikke kun sort læder og piske, som det af og til ses afbildet i
pornografien. Men det kan det være for nogen. S/m kan også være
uskyldige drillerier med et glimt i øjet. Enhver bevidst leg med
begreber som magt og afmagt, styrke og svaghed, aktivitet og
passivitet, lyst og smertetærskler kan være S/m, hvis deltagerne vel
at mærke selv synes det er det. Det vil sige, at folk selv bør have
lov til at definere deres seksualitet. F.eks. er der mange, der giver
udtryk for den holdning, at "det eller det er ikke S/m - for det gør
vi selv." Og det skal de have lov til at mene. For at forvirre
begreberne endnu mere, så er det sådan, at det ikke er spor sikkert,
at den person, der antager den masochistiske rolle i et S/m-spil,
forbliver passiv under hele forløbet. Og omvendt er den, der spiller
sadist ikke aktiv hele tiden. Det er en vekselvirkning mellem de

Hilsen
Tomas O.

Fra : Christian 'CeeJay' J~

Dato : 14-07-01 00:23

> Nogle praktiske eksempler på S/m
>
> S/m er ikke kun sort læder og piske, som det af og til ses afbildet i
> pornografien.

Og i far og mors somveværelse *g*

> S/m kan også være
> uskyldige drillerier med et glimt i øjet.

Kan det det ?!
Sludder .. det kaldes flirt.

> Enhver bevidst leg med
> begreber som magt og afmagt, styrke og svaghed, aktivitet og
> passivitet, lyst og smertetærskler kan være S/m, hvis deltagerne vel
> at mærke selv synes det er det.

De mildere former prøver ikke smertetærskler af , og kaldes blandt andet
rollespil eller f.eks dominans.
( Jeg mener det bliver en tand hårdere når man inddrager smerte , rideudstyr og
køkkenredskaber i legen )
Jeg selv kan godt lide lidt rollespil - der er der mange andre der også kan ,
men en del bliver skræmte ved udtrykket S/M , som de forbinder med den hårdere
form .. piske , lak og læder.

> Det vil sige, at folk selv bør have
> lov til at definere deres seksualitet. F.eks. er der mange, der giver
> udtryk for den holdning, at "det eller det er ikke S/m - for det gør
> vi selv."

Der er stadigt noget tabu omkring det .. Hvis man siger man er til S/M vil mange
nok se en som en "seksuel afviger" *g*

> [...]
> forbliver passiv under hele forløbet. Og omvendt er den, der spiller
> sadist ikke aktiv hele tiden. Det er en vekselvirkning mellem de

Jeg tror også at selv om man har sin præference kan det være meget befriende at
prøve den anden side af det også.
Det er det for mig. :)

Fra : Tomas O.

Dato : 14-07-01 08:15

"Christian 'CeeJay' Jensen" <newsgroups@ceejay.cjb.nOt> skrev i en meddelelse news:3b4f8282$0$264$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Og i far og mors somveværelse *g*

LOL

> Kan det det ?!
> Sludder .. det kaldes flirt.

Ja men det kan godt være Sm hvis det er mellem to der dyrker det! Hvis
m'eren godt ved at der er ballade i 'luften' og haun så ser sin S i
øjnene på en bestemt måde.

> [...]
> også kan , men en del bliver skræmte ved udtrykket S/M , som de
> forbinder med den hårdere form .. piske , lak og læder.

Du fokuserer på ordet smertetærskel, der står også : magt og afmagt,
styrke og svaghed, aktivitet og passivitet, lyst

Men ja folk har det med at tro at Sm er at 'tæske løs på hinanden'

> Der er stadigt noget tabu omkring det .. Hvis man siger man er til
> SM vil mange nok se en som en "seksuel afviger" *g*

Ja både og. Der er jo også 'gået mode' idet. blandt en del af de unge.
Det er som om at man ikke er in hvis man ikke er bare en smule avanceret.

Men den holdning at 'jeg er ikke til Sm, men kan godt lide at få en
endefuld når jeg er fræk, men jeg er IKKE til Sm' er ret udbredt *G*

> Jeg tror også at selv om man har sin præference kan det være meget
> befriende at prøve den anden side af det også.
> Det er det for mig. :)

Ikke for mig *G* been there done that, did not like the t-shirt. *G*

Hilsen
Tomas O.

Fra : tinge

Dato : 14-07-01 11:05

On 14/07/01 9:15, in article 9iorl6$d2d$1@sunsite.dk, "Tomas O."
<tfo@gmx.net> wrote:

> Ja men det kan godt være Sm hvis det er mellem to der dyrker det! Hvis
> m'eren godt ved at der er ballade i 'luften' og haun så ser sin S i
> øjnene på en bestemt måde.
Enig! Det kan sagtens være SM. Jeg gør det 'hele tiden'. Magtudøvelse og
'underkastelse' via små henkastede bemærkninger og øjenkontakt på specielle
måder kan - for mig - være rimeligt spændende. Hvis en helt udenforstående
for livsstilen overhørte os ville han/hun måske slet ikke opdage at der var
en s/m-leg i gang

[snip]
> Du fokuserer på ordet smertetærskel, der står også : magt og afmagt,
> styrke og svaghed, aktivitet og passivitet, lyst
>

> Men ja folk har det med at tro at Sm er at 'tæske løs på hinanden'
DESVÆRRE, ja
Der hersker mange fejlfortolkninger af SM.
Derfor syntes jeg også at den definition Tomas O. Har fundet er ret så
genial *applaus til Tomas O.*
Ofte ser folk fuldstændigt forvirrede på mig, når jeg efter en lang privat
samtale om sm-livets 'mysterier' fortæller dem at jeg er m (det kommer bag
på de fleste der ikke kender mig dybere end overfladisk *GG*) ... OG når jeg
så bagefter fortæller dem at det mest magtfulde 'våben' en S'er kan bruge er
sine fingerspidser, fordi jeg er så usandsynlig kilden ... Ja så er de
nærmest ved at falde ned af stolen *thi hi*

Det er de færreste, efterhånden, som jeg møder, der er af den opfattelse.
Selv min nu afdøde Farmor som var omkring de 80 da jeg mødte Anders syntes
at det var OK, bare hun blev blandet uden om. Hvis jeg var glad så var det
jo af det gode

> Ja både og. Der er jo også 'gået mode' idet. blandt en del af de unge.
> Det er som om at man ikke er in hvis man ikke er bare en smule avanceret.
Ja ... Bare se til Manifest - Boy! der er mange 'wannabees' *gg*

> Ikke for mig *G* been there done that, did not like the t-shirt. *G*
*ser ud som en der er blevet snydt* ... ORGH! Fik du en t-shirt ?!? *GG*

Jeg kan godt ha' det rart med S rollen også men min største præference er nu
m rollen, dermed leger jeg lidt med begge 'poler' til tider MEN
ALDRIG ALDRIG i den samme 'leg'. Der er i mine øjne ikke noget værre end den
»Dr. Jekyl og Mr. Hyde« type der skifter side midt i det hele og kun skaber
forvirring og utryghed i sit 'kølvand'.

V.H.
tinge{A}

Fra : tinge

Dato : 14-07-01 10:31

On 13/07/01 23:12, in article 9inoj5$j7j$1@sunsite.dk, "Tomas O."
<tfo@gmx.net> wrote:

> [...]
> forbliver passiv under hele forløbet. Og omvendt er den, der spiller
> sadist ikke aktiv hele tiden. Det er en vekselvirkning mellem de

Jeg kunne ikke være mere enig!!

*nysgerrig* - Hvor fandt du den henne Tomas ?

V.H.
tinge{A}

Fra : Tomas O.

Dato : 14-07-01 14:51

"tinge" <tinge_a@cybergirls.dk> skrev i en meddelelse news:B775DDDC.1CD5%tinge_a@cybergirls.dk...
SNIP
Hej tinge

> *nysgerrig* - Hvor fandt du den henne Tomas ?

En af denne kanonsites links
http://www.passioner.dk/
nemlig den her
http://go.to/unfaithfull

Hilsen
Tomas O.

Fra : T'abula R'asa

Dato : 15-07-01 03:49

Hej Tomas,

dit oplaeg fik mig til at taenke paa et dejligt nummer med gruppen
Velvet Underground. Bo giver mig helt sikkert ret.

Hilsener
Peter S. Winding, antipaedagog og cand. paedofil.
TabulaRasa@nym.alias.net

---

VU - " Venus in Furs "

Shiny, shiny, shiny boots of leather
Whiplash girlchild in the dark
Clubs and bells, your servant, don't forsake him
Strike, dear mistress, and cure his heart

Downy sins of streetlight fancies
Chase the costumes she shall wear
Ermine furs adorn the imperious
Severin, Severin awaits you there

I am tired, I am weary
I could sleep for a thousand years
A thousand dreams that would awake me
Different colors made of tears

Kiss the boot of shiny, shiny leather
Shiny leather in the dark
Tongue of thongs, the belt that does await you
Strike, dear mistress, and cure his heart

Severin, Severin, speak so slightly
Severin, down on your bended knee
Taste the whip, in love not given lightly
Taste the whip, now plead for me

[...]

Severin, your servant comes in bells, please don't forsake him

Fra : Chokmah @lias R@bi@s~

Dato : 15-07-01 04:12

On 15 Jul 2001 02:49:06 -0000, "T'abula R'asa"
<tabularasa@nym.alias.net> wrote:

>Hej Tomas,
>
>dit oplaeg fik mig til at taenke paa et dejligt nummer med gruppen
>Velvet Underground. Bo giver mig helt sikkert ret.

Det gjorede han og det gør Britta også sendte det til Britta fra
SM shoppen for 1½ år siden og hun sagde - det er jo en klasikker fra
længer før SM kom på *mode* hvis man kan sige det - ikke jeg synets
det gør noget at der er gåed lidt mode i det :)
jeg var sgu da i midten af 30 erne før jeg fandt ud af - at der reelt
var nogen kvinder der godt kan li at FÅ DET HÅRDT :)
Puuh og sårn en fandt jeg
MvH
Bo

Fra : Tomas O.

Dato : 15-07-01 07:44

"T'abula R'asa" <tabularasa@nym.alias.net> skrev i en meddelelse news:20010715024906.17992.qmail@nym.alias.net...
Hejsa
> dit oplaeg fik mig til at taenke paa et dejligt nummer med gruppen
> Velvet Underground. Bo giver mig helt sikkert ret.

Tjah.. Janet Jackson har også skrevet et nummer

Rope Burn

Tie me up tie me down
Make me moan real loud
Take off my clothes