Varmeisolering af Salamander kedel
Fra : hjorte@mail.tele.dk

Dato : 13-07-01 22:36

Hvordan isolerer man bedst og nemmest en gammel Salamander kedel? Jeg
har i øjeblikket en Pellx brænder kørende på denne kedel, og der er et
ret kraftigt varmetab på kedlens overflader.

Har i nogle billeder af en sådan isoleret kedel? Bruger man
isoleringspuds eller blot stenuld? Jeg kunne godt tænke mig at det
bliver nogenlunde pænt at se på og nemt at rengøre. Har i nogle
forslag eller erfaringer?

/Henrik

Fra : Kirsten Jespersen og~

Dato : 15-07-01 23:09

faktisk har jeg nøjagtig samme opstilling . Jeg har købt en rulle
rockwool med trådnet på bagsiden, det skulle kunne klare jobbet. (siger
smeden i hvert fald) så nu skal jeg bare i gang med at isolere. du skal bare
regne med at det p....dyrt ........ jeg gave 500 kroner for en rulle med 4 m

Kim