Ferielejligheder i spanien
Fra : claus

Dato : 14-12-07 13:02

Hej..

Vi overvejer at leje en ferielejlighed i Benalmadena Pueblo i Andalusien i
det sydelige Spanien adressen er Santo Domingo nr 9.
Vi kan leje den igennem astma og allergi forbundet..
Er det en dejlig by at bo i?
Hvor langt ligger stranden væk?
Er det en god strand?
Hvilken billige flyselskaber flyver der ned vi skal flyve fra Ålborg til
Malaga?
Håber at der er nogen som kender til stedet..

Venlig hilsen
Rikke

Fra : urlex

Dato : 15-12-07 08:47

On 14 Dec., 14:01, "claus" <t...@has.NOSPAM.dk> wrote:
> Hej..
>
> Vi overvejer at leje en ferielejlighed i Benalmadena Pueblo i Andalusien i
> det sydelige Spanien adressen er Santo Domingo nr 9.
Har i zoomet ind på Earth Google com ?
> Vi kan leje den igennem astma og allergi forbundet..
Det bør forbundet oplyse om

> Er det en dejlig by at bo i?
> Hvor langt ligger stranden væk?
3 km

> Er det en god strand?
For mig at se mange klipper prøv selv via EG , der er også lagt
billeder op

http://www.sterling.dk/flight

> Håber at der er nogen som kender til stedet..
hvorfor ikke spørg i forbundet, de ved bedre besked end nogen andre

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 15-12-07 19:34

Hej Rikke!
Hvis I søger på "Santo Domingo nr 9, Benalmadena" på Google Maps
http://maps.google.co.uk/ finder I stedet. På Google Maps kan I ændre kortet
til satellit eller terrænkort.
Mvh. Jesper

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 15-12-07 23:25

"Jesper Pedersen" <jesperp04@webspeed.dk> skrev i meddelelsen
> Hej Rikke!
> Hvis I søger på "Santo Domingo nr 9, Benalmadena" på Google Maps
> [...]
Man skal lige være opmærksom på, at der findes 2 områder lige ved siden af
hinanden, som hedder Benalmadena, men postnummeret er forskelligt.
Prøv at søg på www.map24.com og nøjes med at søge på Santo Domingo,
Benalmadena, så får I 2 resultater, hvoraf det ene kun er ca. 100 m fra
stranden. Hvis man kombinerer med 9, får man kun den adresse, som ligger 3
km fra stranden, så det er muligt, at det er den, som er den rigtige.
Vi har været i Benalmadena for ca. 6 år siden, men kun på et kort ophold.
Havnen i Benalmadena er en af dem, som betegnes som de riges legeplads. Der
ligger private både, som er så store og luksuriøse, at man tror det er løgn.
Der lå et dansk sejlskib lavet i mahogni, da vi var der. Det kunne erhverves
for den nette sum af 70 mill. kr.
Det er absolut et besøg værd. Det betyder så også, at man kan se biler i
området, som man ikke sådan lige ser til hverdag. Åbne Bentleyer, Rolls
Royce, alle de italienske fuldblodsracere osv. Bemærkelsesværdigt var det
så, at de typisk blev ført af en mand på mellem 60 og 80 år, og ved siden af
sad typisk en kvinde, som sjældent var over 40 år, og ofte yngre - og ud fra
deres adfærd, var det ikke datteren, som de kørte rundt med
Man kan ikke køre ind på havneområdet, medmindre man har lejlighed eller båd
ved/i havnen. Der er bomme og vagter. Lidt øst for havnen går en vej ned til
kysten, og der er der masser af p-pladser. Så er der 3-400 m til havnen. Vi
forsøgte først at finde noget tættere på, men det var helt umuligt.
Lige vest for havnen var der en ganske glimrende og velbesøgt strand, og
hvis jeg husker rigtigt, så var der i området generelt meget sandstrand, som
også så ud til at være ganske glimrende.

Kurt

Fra : Bo

Dato : 15-12-07 15:30

claus skrev:
> Hej..
>
> Vi overvejer at leje en ferielejlighed i Benalmadena Pueblo i Andalusien i
> det sydelige Spanien adressen er Santo Domingo nr 9.
> Vi kan leje den igennem astma og allergi forbundet..
> Er det en dejlig by at bo i?
> Hvor langt ligger stranden v�k?
> Er det en god strand?
> Hvilken billige flyselskaber flyver der ned vi skal flyve fra �lborg til
> Malaga?
> H�ber at der er nogen som kender til stedet..
>
> Venlig hilsen
> Rikke

Hej Rikke

Her klip fra sitet: http://www.astma-allergi.dk
Astma-Allergiforeningen for Storkøbenhavn er igen gået ind i
udlejningen af ferielejligheder i Sydspanien.
Foreningen har genoptaget samarbejdet med værtsparret Alonso og Carmen
Luque Coronado på adressen Santo Domingo nr. 9 i Benálmadena Pueblo i
Andalusien, hvor mange af Forbundets medlemmer gennem årene har
tilbragt en dejlig ferie. Har du også lyst til at holde ferie i det
varme tørre klima i det smukke Andalusien, kan vi tilbyde 3
lejligheder.
De 3 lejligheder er på hhv. 2, 3 eller 4 værelser med plads til 2-6
personer. Lejlighederne ligger på 1. sal og har alle eget køkken og
bad, fælles vaskemaskine og gode udluftningsmuligheder. Fra den fælles
tagterrasse, hvor der er borde og stole til fri afbenyttelse, kan man
nyde den flotte udsigt over Middelhavet og det dejlige bjergklima.
I nabobyen Fuengirola er der om søndagen et stort marked nede ved
havnen. Der er åbent ml. kl. 10 - 14. Om tirsdagen er der marked uden
for Fuengirola.
I Benalmàdena havn findes Sea Life med adventure-golf for børn og
voksne. Havnen er et besøg værd med mange flotte både og butikker. Som
noget nyt er der lavet et Motionscenter med badminton og tennisbaner
samt svømmebassin og børnepool, der er åbent mellem kl. 13 - 18 i
perioden 15.6. - 15.9. Desuden er der i området lavet en 18-hullers
golfbane med dertil hørende golfskole og øvebane.

Det ser da dejligt ud
vh Bo

Fra : Ukendt

Dato : 18-12-07 19:48

Hej Rikke,

Benalmadena ligger liige midt i turistområdet på sollysten ml. Fuengirola og
Torremolinos.
Om det er en dejlig by er nok en smags sag. Det er et MEGET turistet område
på godt og ondt, og forvent ikke at opleve noget originalt spanskt. Men
handler ferien om afslapning ved strand eller pool i et område hvor der kan
tales engelsk med alle. Så er dette stedet.

Benalmadena strækker sig over et stort område. Området nært marinaen og
stranden hedder Benalmadena Costa, og Pueblo er derfor formentligt området
noget længere fra stranden. Afstand måske 2-4 km fra stranden.
Stranden er god - som resten af Costa Del Sol. Dog ikke at sammenligne med
hvad du kan finde længere mod Portugal på Costa de la Luz.
Som tidligere nævnt er Sterling den billigste og nemmeste måde fra Ålborg.
Bemærk at de kun har 1 ugentlig afgang, lørdag, om vinteren.

Læs evt. mere her: http://www.andalucia.com/benalmadena/ eller her
http://www.google.es/search?hl=en&q=benalmadena+Pueblo

Mht. marinaen i Benalmadena som andetsteds blir kaldet de Riges Legeplads,
går dette vist mere på marinaen i Puerto Banus lige syd for Marbella. Men
glimt af det dyre selskab kan helt sikkert også opleves i Benalmadena.

Mvh.

Lars Thygesen

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 18-12-07 23:20

"Lars Thygesen" <news-at-lars-thygesen.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> går dette vist mere på marinaen i Puerto Banus lige syd for Marbella. Men
> glimt af det dyre selskab kan helt sikkert også opleves i Benalmadena.

UPS - ja. Jeg huskede forkert. Jeg var også lidt forvirret da jeg så havnen
i Benalmadena fra oven, for det var ikke lige sådan jeg huskede den. Nu har
jeg så set på Puerto Banus og kan se, at det var den jeg snakkede om. På
Google Earth er der en masse billeder derfra, hvor man udove skibene også
kan se de biler m.m. som jeg omtalte.

Kurt