Hvad er der i sæd?
Fra : Bo Warming

Dato : 14-12-07 03:59

Hvad er der i sæd?

Det burde jeg vide som cand.scient i biokemi
men det er især uinteressante småting man lærr på Cirkus Uni

Hovedparten er fra prostata og de to kirtler der hedder sædblærerne men som
ikke opbevaringsblærer a la urinblæren men producerende kirtel
Der er megen protein og frugtsukker i disse to kirtlers sekreter.
Den mindste af de tre besanddele kommer fra testiklerne hvor bitestiklerne
yderst i udførselsrørene er et opbevarings-rum

Når de tre kirtler samtidig udtømmes ved mandens udløsning får man opalhvidt
eller gråligt eller gulligt slim som ved henstand et kvarter bliver
vandklart, næsten, og ret letflydende Mon ikke det uklare seje tofasesystem
er i stil med æggehvide der er meget let kogt, ? Hvad angår
proteinstrukturer
Fordi enzymer fra en af de tre producenter opløser nogle proteiner, så
tofase bliver etfase, løber sæden først ud og laver båd plet på lagnet,
efter nogen tid

En erfaren pige og måske også en del mænd kan let lugte om der har været
nyproduceret sæd i et lokale fornylig.
Den fiskeagtige lugt kan jeg kun registrere når min næse er helt tæt ved
sæden.

Når man har onaneret ofte, er der lidet sæd og den er vandklar - hvad mon
det er for en kirtel der leverer den forbigående uklarhed, der gør
høj-viskøs?

Den velkendte fornemmelse af stor sexlyst fordi sæden vil ud er næppe om
fysisk overtryk i nogen af kirtlerne.
Da steriliserede mænd også har den må det være fra de to hjælpekirtler,
eller rettere tre , prostata og de to sædblærer

Frugtsukkeret og måske også noget druesukker giver energi til sædcellernes
svømmebevægelser.

Måske den forbigående tyktflydenhed skal sikre at sæden ikke løber hurtigt
ud af skeden

Uanset om mekanisk overtryk medvirker, er sædblærespænding en god metafor.
Måske det er hjernen der registrerer og minder om at der er gået lang tid
siden sidse udtømning og derfor minder bevidstheden om pligt til formering

Fra : sdsf

Dato : 14-12-07 13:15

http://en.wikipedia.org/wiki/Semen#Composition_of_human_semen

> Det burde jeg vide som cand.scient i biokemi
> men det er især uinteressante småting man lærr på Cirkus Uni.
Det er ikke fordi du har gået på uni at du bør vide det,
men fordi du jo er kendt som sæd-ekspert.

> [...]
> Fordi enzymer fra en af de tre producenter opløser nogle proteiner, så
> tofase bliver etfase, løber sæden først ud og laver båd plet på lagnet,
Hos en del gnavere, og sikkert også andre dyregrupper, danner sæden en prop
i hunnens vagina.
http://content.karger.com/ProdukteDB/produkte.asp?Aktion=ShowPDF&ProduktNr=223842&Ausgabe=228582&ArtikelNr=64784

http://beta.uniprot.org/keywords/188

> [...]
> nyproduceret sæd i et lokale fornylig.
> Den fiskeagtige lugt kan jeg kun registrere når min næse er helt tæt ved
Menneske sæd bør ikke lugte fiskeagtigt!

> [...]
> høj-viskøs?
>
> Den velkendte fornemmelse af stor sexlyst fordi sæden vil ud er næppe om
Jo, det velkendte SÆDBLÆRESPÆNDING!

> [...]
> Måske det er hjernen der registrerer og minder om at der er gået lang tid
> siden sidse udtømning og derfor minder bevidstheden om pligt til
Sædblærespænding er en realitet.

Fra : Bo Warming

Dato : 14-12-07 23:52

"sdsf" <sdsf@her.der.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> http://beta.uniprot.org/keywords/188

> Menneske sæd bør ikke lugte fiskeagtigt!

Oplevelsen at "nu er det tid at onanere eller bolle igen"er reel, men måske
det er fra testiklerne hjernen modtager sanseindtryk om at nu står
sædcellerne meget tæt i kø - uden at nogen væske har overryk på en
milliontedel atmosfære

Urinblæren har overryk på ca en tusindendedel atmosfære

Fra : Ukendt

Dato : 15-12-07 03:05

"sdsf" skrev i en meddelelse:

> Menneske sæd bør ikke lugte fiskeagtigt!

Når man som BW (ifølge interview i EB) ikke har vasket
sig i 25 år, lugter pikken af rådden fisk.

(Men til seriøst interesserede i sex-biologi kan jeg f.eks.
anbefale bogen "Det fuldkomne ægteskab" af Van de Velde
fra 1930'erne).

V.h. -- Ib