Er der bivirkninger ved papvin/bag-in-box ~
Fra : Bo Warming

Dato : 14-12-07 01:05

"Peter Heide" <pheide@ofir.dk> skrev i en meddelelse
news:4761b311$0$90263$14726298@news.sunsite.dk...

> Har du drukket for meget billig Aldi-(pap)vin igen ?

Aldi har en række gode pap-hvidvine, men den billige eenliters Rebensdorff
har en gærsmag så den kun dur til kir, altså med solbærlikør tilsat

Man bliver ikke mere beruset eller får værre tømmermænd af papvine end af
flaskevine - gør man ?

I meget gamle dage var billige vine med fusel, men idag?

Fra : 3140 Abildgaard

Dato : 14-12-07 03:07

Bo Warming wrote:
> [...]
> end af flaskevine - gør man ?
>
> I meget gamle dage var billige vine med fusel, men idag?

Jeg synes at huske en hvid tordenkile i hjernen fra mine studieår - måske
var det fordi jeg kompenserede den gyselige smag med voldsomme mundfulde og
udnyttede pappet . . . man kunne snildt bunde et parstykker og blot kyle den
tomme over skulderen uden at få ballade bagefter

--
|¨ ¨ ¨ ¨ ¨¨ Torben

[OO]
<>'

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 14-12-07 03:00

On Dec 14, 1:05 am, "Bo Warming" <b...@bwng.dk> wrote:

> [...]
> har en gærsmag så den kun dur til kir, altså med solbærlikør tilsat
>
> Man bliver ikke mere beruset eller får værre tømmermænd af papvine end af

Nej, men man er måske mere tilbøjelig til at drikke mere

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
KØBES: Pallegafler til montering på trepunktsophæng og

Fra : remove

Dato : 18-12-07 19:33

Bo Warming skrev:
> [...]
> flaskevine - gør man ?
>
> I meget gamle dage var billige vine med fusel, men idag?

Der er forskel på pap -der er de helt billige tetra-ting, der i et
stykke tid har konkurreret med de billigste flaskevine om at være
billigst og BIB, der er de større beholdere.

BIB (Bag in Box) vine er idag ganske udemærkede, en del større
vinproducenter i USA, Australien og så videre benytter sig i udpræget
grad af BIB.
Blandt andet kan de holde sig meget længere end vin på flaske - efter at
der er taget hul på dem, da der ikke kommer luft ind når man tapper.

Meen når man nu har sådan en tre, fire fem liters ting - er man måske
mere fristet til en ekstra tår

---

Live long and prosper...

Fra : Rainman

Dato : 18-12-07 20:07

Remove remove wrote:
> [...]
> der er taget hul på dem, da der ikke kommer luft ind når man tapper.
>
> Meen når man nu har sådan en tre, fire fem liters ting - er man måske

Nu har jeg så fulgt det udmærkede råd fra gruppen og kastet mig ud i
BIB'eriet. Vi startede lørdag med en vin som vi hurtigt konstaterede var
noget tyndt pjask: Atacama 2006, Cabernet Sauvignon, Chile (tilbud til
vistnok 86,- normalpris 122,-), men idag da jeg tappede det første glas
(ud af dagsrationen på 2 glas!) bemærkede jeg at den smagte *markant*
bedre end lørdag, søndag og mandag. Nå, men det lagde jeg nu ikke noget
videre i. Da min kone så lidt efter kom hjem og tappede hendes ene glas
(kvinder må jo kun få et glas per dag!) så kommenterede hun at "idag
smager vinen da af meget mere....".

Så denne statistisk signifikante observation gør at jeg stiller mig lidt
tvivlende overfor korrektheden af at der ikke sker en iltning af vinen i
posen. Det synes bestemt at være tilfældet.

Og lige for en god ordens skyld: Man har vel rygrad til ikke at lægge
turen forbi tappehanen hver gang man skal ud at slå en streg bare fordi
konen ikke kan se hvor meget man har tappet ;)