Thailand..
Fra : claus

Dato : 13-12-07 13:50

Hej...

Vi er en familie på 2 voksne og 4 børn (3 drenge på 9 år og 1 dreng på 4 år)
Har hørt meget godt om Thailand, så derfor overvejer vi at rejse dertil i
uge 7 og 8 eller 8 og 9 i februar 2009..
Hvor er det bedst at bo og er det ikke bedst at rejse til Thailand i enten
januar eller februar?
Har snakket med en del rejseselvskaber, som siger det ikke er nemt at få en
lejlighed eller hotelværelse til 6 personer til februar 2008.
Men hvis vi så venter med at rejse til februar 2009 skulle der nok være
plads til os.
Det som så tiltaler os mest er Spies Sun Garden hotel der hedder Phuket
Orchid Resort.
Synes så bare det er mange penge vi skal bruge på denne rejse omkring 60.000
samt lommepenge.
Der er så godt nok morgenmad med samt det er et Sun Garden Hotel, som har
mange aktiviteter for børn...
Men er der andre som har erfaringer med Thailand som kan give os råd til
hvordan vi kan rejse dertil billigere, så høre vi meget gerne fra jer?

Venlig Hilsen
Rikke Jakobsen

Fra : Carsten Keller

Dato : 13-12-07 14:26

"claus" <trio@has.NOSPAM.dk> wrote in message
> [...]
> uge 7 og 8 eller 8 og 9 i februar 2009..
> Hvor er det bedst at bo og er det ikke bedst at rejse til Thailand i enten

Marts og april er lige så gode, måske endda lidt færre mennesker. Vores
sommermåneder er også ok, men det kan regne lidt mere. Det er ikke lige
meget om man tager til den ene eller den anden kyst, der er både en øst og
en vest monsun.

> [...]
> Men er der andre som har erfaringer med Thailand som kan give os råd til
> hvordan vi kan rejse dertil billigere, så høre vi meget gerne fra jer?

Flybilletter kan helt sikkert gøres billigere. Et hurtigt check på
Expedia.dk giver en tur CPH =>Bangkok via London fra 12-23. februar 2008 2
voksne og 4 børn med British Airways 40172 kr. inkl skatter. For de
resterende 20000 kan i sagtens komme det sidste stykke vej og finde god
indkvartering og der skal også nok være noget til overs til morgenmad
Hvis I er lidt fleksible med datoerne kan det måske gøre endnu billigere.

Men hvis I arrangerer det hele på egen hånd kan I nok ikke koble jer på en
dans børne-underholder, det må I så selv stå for. Men hvis I har mod på det
så skriv mere om jeres ønsker og læs tilbage i gruppen, der kommer jævnligt
tips om Thailand med børn, også med konkrete områder og hoteller.

Keller

Fra : translat

Dato : 13-12-07 09:06

"Carsten Keller" wrote:

> Marts og april er lige så gode, måske endda lidt færre mennesker. >

Næh, april måned er frygtelig varm i Thailand. Man bø'r tage afsted
før april..

Bent

Fra : Carsten Keller

Dato : 17-12-07 15:14

"translat" <translat1168@yahoo.com> wrote in message
"Carsten Keller" wrote:

> Marts og april er lige så gode, måske endda lidt færre mennesker. >

<snip>
Næh, april måned er frygtelig varm i Thailand. Man bø'r tage afsted
før april..
</snip>

Det kan da egentlig godt være. Jeg mindes bare at vi var gladere for vejret
i april end august, men det var bestemt også en af de ringere august

Keller

Fra : BigMac

Dato : 17-12-07 18:05

"Carsten Keller" <ck@no-more-swen.iha.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Det kan da egentlig godt være. Jeg mindes bare at vi var gladere for
> vejret i april end august, men det var bestemt også en af de ringere

april og august er da 2 helt forskellige tidspunkter der ikke kan
sammenlignes

Fra : Carsten Keller

Dato : 18-12-07 08:40

"BigMac" <mail@MCautoFJERN.dk> wrote in message

> april og august er da 2 helt forskellige tidspunkter der ikke kan
> sammenlignes

Enig, men nu skrev jeg jo længere oppe i tråden at vores sommermåneder også
kunne være ok. Dette dog mest belært af andres erfaringer, for jeg har
aldrig haft dårligere vejr (efter min mening) i sydøstasien end Thailand i
august.

Keller

Fra : Steen Johansen

Dato : 19-12-07 01:55

> [...]
> også kunne være ok. Dette dog mest belært af andres erfaringer, for jeg
> har aldrig haft dårligere vejr (efter min mening) i sydøstasien end

Du har været heldig!

Fra : Steen Johansen

Dato : 19-12-07 01:53

"Carsten Keller" wrote:

> Marts og april er lige så gode, måske endda lidt færre mennesker. >

Næh, april måned er frygtelig varm i Thailand. Man bø'r tage afsted
før april..

Bent

Ja Dec jan feb det er sagen
Jeg var der i Marts for nogle år siden i 1 måned--- dejligt at komme hjem
igen så----

Fra : ;o\)-max-

Dato : 17-12-07 09:16

"claus"
> [...]
> Men er der andre som har erfaringer med Thailand som kan give os råd til hvordan vi kan
> rejse dertil billigere, så høre vi meget gerne fra jer?

Årstiden er udemærket, i burde ikke have problemer med
at finde noget her ude, imo er det lidt trist at binde sig til
et sted i 14 dage, her er meget at se.. Imo ville jeg flyve
med et godt rutefly selskab og for alt i verden undgå charter,
det er en lang tur, og for ungerne og jer selv er det guds gave
med den ekstra ben plads og egen underholdnings konsol.
-max-