Skiferie i Vrådal i Norge...
Fra : claus

Dato : 13-12-07 13:20

Hej...

Vil lige høre efter om andre har været på skiferie i Norge i Vrådal?
Kender I til Vrådal Hotel hvordan er maden der og poolen?
Er det et godt skiområde, vi skal have vores 4 børn med?
Vi er alle nybegyndere, er det bedst at bestille skiskole hjemmefra??
Håber at der er nogen som kan give os nogle gode råd...

Venlig hilsen
Rikke Jakobsen

Fra : Hanne

Dato : 13-12-07 18:41

> [...]
> Vi er alle nybegyndere, er det bedst at bestille skiskole hjemmefra??
> Håber at der er nogen som kan give os nogle gode råd...

Ja vi har været der, men det er en del år siden. Vi boede i en af hytterne
bag Vrådal hotel og kunne frit benytte poolen på hotellet som er OK. Vi
spiste kun på hotellet en enkelt gang, så det er begrænset hvad jeg ved om
det. Vær opmærksom på, at der altså er et stykke vej fra hotellet til
skicentret, det betyder at I er afhængige af skibus eller egen bil. Det er
en af grundene til, at vi nok ikke kommer der igen, det er altså nemmere,
når man kan spænde skiene på lige udenfor hytten/lejligheden, vi gider ikke
være afhængige af det andet.

mvh
Hanne

Fra : j.valentin

Dato : 14-12-07 11:26

"Hanne" <h@duerikke.dk> wrote in message

> [...]
Var der for 3 år siden med familien.
Det er et forholdsvist lille skiområde, men alletiders for nybegyndere.
Maden på hotellet var prima, og der var mere end nok.
For at komme til liften har hotellet en shuttlebus. Der er ca. 4 km til
liften.

Er man til langrend kan man bare spænde skiene på udenfor hotellet.

Poolen er ok.

jv

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 14-12-07 15:05

Hej Claus!
Ifølge TripAdvisor
http://www.tripadvisor.com/Hotels-g226921-Vradal_Telemark_South_Coast-Hotels.html
findes der to hoteller i Vrådal.
Hjemmeside om blandt andet "Quality Hotel & Resort Straand" i Vrådal med
kort og kørselsanvisninger
http://www.choicehotels.no/hotels/hotel?language=da&language=da&hotel=NO057

Vrådal Hotel og Hyttepark placering på et kort
http://www.nettkatalogen.no/default.asp?search=Tiurvegen+5%2C+Vr%E5dal+N-3853&zoomlevel=15&cmd=kart&x=28&y=17

Mvh. Jesper

Fra : mollegaard@hotmail.c~

Dato : 30-12-07 14:00

On 13 Dec., 13:19, "claus" <t...@has.NOSPAM.dk> wrote:
> [...]
> Vi er alle nybegyndere, er det bedst at bestille skiskole hjemmefra??
> Håber at der er nogen som kan give os nogle gode råd...

Hej Rikke,
Vrådal er et af de steder, jeg med mellemrum vender tilbage til - jeg
har været regelmæssig gæst sommer og vinter siden jeg var 14 år (og
det er over 20 år siden). Man skal ikke vælge destinationen pga. byen
- der er hvad der skal være mht. et par supermarkeder og en
"turistshop" med div. og ellers ikke noget særligt. Men naturen er
fantastisk på alle årstider! Skicenteret er "ok", ihvertfald egnet for
begyndere og let øvede alpinister - er man til mere udfordrende pister
skal man nok søge andre steder. Mht. langrend kan jeg anbefale
løjperne på højfjellet ovenfor skicenteret - en fantastisk udsigt. Jeg
har boet flere forskellige steder i og omkring byen og generelt kan
jeg sige at jeg synes der er et fornuftigt forhold mellem pris og
kvalitet, både hotel og hytter. De to hoteller i byen har samme ejer -
Straand, og begge hoteller kan udemærket anbefales - maden også
Poolen er varmest på Vrådal Hotel! Som en "underlig" ting kan også
nævnes at de på Straand Hotel kiggede underligt på os da vi spurgte
efter en Cafe Latte - det kendte de ikke rigtigt til. Men det var i
2005, det kan være de er blevet "moderniseret" siden - det skal
ihverfald undersøges, jeg skal derop igen om få uger Mht. skiskole
vil det være fornuftigt at booke på forhånd i højsæsonen (uge 7-8)
ellers kan det godt klares lokalt. God tur!

Mvh. Carsten