Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
upload til foto fremkaldelse -- hvilken st~
Fra : Jesper Rønn-Jensen

Dato : 13-12-07 12:56

hejsa.

Har et canon EOS 350D kamera. Hvilken opløsning kan jeg reducere mine
fotos til inden jeg sender dem til online fotofremkaldelse (fx hos
http://dk.foto.com/photo_prints.asp ).

Jeg mangler et godt råd til
* hvilken opløsning jeg kan resize til
* hvilken jpg kvalitet jeg kan vælge uden det kan ses på de færdige
fotos.

På forhånd tak for hjælpen!

/Jesper Rønn-Jensen
Blog: www.justaddwater.dk

Fra : Peter Holm

Dato : 13-12-07 21:33

Jesper Rønn-Jensen wrote:
> [...]
>
> Jeg mangler et godt råd til
> * hvilken opløsning jeg kan resize til
> * hvilken jpg kvalitet jeg kan vælge uden det kan ses på de færdige

Hvis du bruger Pixum som printsted (som leverer bedste kvalitet til bedste
pris), så kan du benytte ders simple software 'Pixum EasyPrint'.
Den har en indbygget scaler der automatisk mindsker dine billeder til den
nødvendige kvalitet til de valgte billedstørrelser. Funktionen kan
vælges/fravælges ved upload.

Men hvorfor overhovedet reducere ??

Mvh
Peter

Fra : Jesper Rønn-Jensen

Dato : 13-12-07 14:52

> Men hvorfor overhovedet reducere ??
Tak for svar Peter. Smart feature med autoreduktion.

Min eneste grund for at reducere er tidsforbrug. De andre steder jeg
har prøvet (bilka, coop, osv) har ofte gået død for mig på den anden
side af 50 billeder. Jeg har fremkald af måske 500 billeder i
tankerne... så derfor

Fra : Rasmus Jakobsen

Dato : 13-12-07 23:19

Jesper Rønn-Jensen <jesperrr@gmail.com> skrev:

> Smart feature med autoreduktion.

Samme funktion har foto.com, hvis ikke jeg husker forkert. Man kan vælge
mellem flere forskellige upload-muligheder, heraf en med reduktion på den
lokale pc.

/Rasmus

Fra : Max

Dato : 13-12-07 23:32

Hej Jesper

> side af 50 billeder. Jeg har fremkald af måske 500 billeder i
> tankerne... så derfor

Så ville jeg vælge at brænde dem på en CD og sende den, men
jeg har også en langsom uplink.

--
Mvh Max

Fra : Fly

Dato : 17-12-07 15:15

Hejsa!

Jeg er enig i at Pixums program spiller max til netop dette. Og jeg kan godt
lide at man har muligheden for selv at vælge/fravælge funktionen. Så de
gange jeg har fået lavet nogle billeder der ikke bare skulle ind i et album
for derefter at blive glemt så har jeg fravalgt optimizer-funktionen og
levet med den længere uploadtid. Om jeg kan se forskel? Aner det ikke - har
aldrig sammenlignet de to metoder.

-Fly