Hvad blev der af mælkeposerne ?
Fra : Max

Dato : 13-12-07 22:48

Hej

Afledt af snakken om, vin in a bag, kom jeg til at tænke
på dengang vi fik mælk i poser. Hvad blev der af dem ?
Jeg syntes egentlig godt om dem, de var nemme at
transportere, gnavede ikke hul i bæreposerne, var
nemme at stable i mængder i bunden af køleskabet,
og så fyldte de ingenting i affaldsspanden.

--
Mvh Max

Fra : Kim Schulz

Dato : 13-12-07 22:49

On Thu, 13 Dec 2007 22:47:49 +0100
"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

> [...]
> transportere, gnavede ikke hul i bæreposerne, var
> nemme at stable i mængder i bunden af køleskabet,
> og så fyldte de ingenting i affaldsspanden.

De var upraktiske at hælde af og man skulle altid have en kande for at
bruge dem. Folk fandt tetrapak mere praktisk da den lige passer i
køleskabslågen

--
Kim Schulz | Blog: http://www.schulz.dk/
Email: Kim@schulz.dk | Work: http://www.devteam.dk/

Fra : Max

Dato : 13-12-07 22:56

Hej Kim

> De var upraktiske at hælde af og man skulle altid have en kande for at
> bruge dem. Folk fandt tetrapak mere praktisk da den lige passer i
> køleskabslågen

Faktisk passede tetrapak ikke i lågerne dengang, de var jo lavet
til flaskerne.

--
Mvh Max

Fra : nana sørensen

Dato : 13-12-07 22:59

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote in message
> [...]
> transportere, gnavede ikke hul i bæreposerne, var
> nemme at stable i mængder i bunden af køleskabet,
> og så fyldte de ingenting i affaldsspanden.

Findes de ikke stadig? I min rema100 har de mælk i poser fra et mindre
mejeri vist. jeg har ikke kigget nærmere på dem.

Fra : Max

Dato : 13-12-07 23:12

Hej Nana

> Findes de ikke stadig? I min rema100 har de mælk i poser fra et mindre
> mejeri vist. jeg har ikke kigget nærmere på dem.

Jeg kommer engang imellem i REMA 1000, men har ikke bemærket
posemælken. Der findes åbenbart et mejeri i DK der laver posemælk,
nemlig Osted Ost & Mejeri, men det ligger ved Roskilde, så det kan jo
være at de ikke har det i REMA her ovre i Jylland.

--
Mvh Max

Fra : Peter Westh

Dato : 14-12-07 00:48

> [...]
> nemlig Osted Ost & Mejeri, men det ligger ved Roskilde, så det kan jo
> være at de ikke har det i REMA her ovre i Jylland.
´
Rema 1000 fører i hvert fald Osted-mælk i Københavnsområdet. Derudover kan
man få Osted mælk hos Meyers Deli og et par andre steder. Fremragende mælk,
fløde og smør (men youghurten er ret tynd).

Poserne er i øvrigt en hel del anderledes end de gamle, de kan stå selv og
er udmærkede at hælde af - men man skal ikke pakke dem nederst i
indkøbsposen.

/P

Fra : edelvang@gmail.com

Dato : 14-12-07 00:12

On 14 Dec., 00:47, "Peter Westh" <pwe...@fjern.hum.ku.dk> wrote:

> Rema 1000 fører i hvert fald Osted-mælk i Københavnsområdet. Derudover kan
> man få Osted mælk hos Meyers Deli og et par andre steder. Fremragende mælk,
> fløde og smør (men youghurten er ret tynd).

Også creme fraichen er alt for tynd (som tynd youghurt). Det fik mig
nær i problemer forleden.

Mvh
Kevin Borbye Edelvang

Fra : C. Nielsen

Dato : 14-12-07 11:04

<edelvang@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

> mælk,
> fløde og smør (men youghurten er ret tynd).

Osted mejeri produkter forhandles også af Merko butikker. En ekstra fordel
ved poserne er at det ikke er plastik - men et materiale som nedbrydes
lynhurtigt i naturen til nogle uskadelige stoffer. Det står forklaret på
poserne præcis hvad de er lavet af.

--
Venlig hilsen
Charlotte

Fra : Max

Dato : 14-12-07 18:53

Hej Carlotte

> Osted mejeri produkter forhandles også af Merko butikker. En ekstra
> fordel ved poserne er at det ikke er plastik - men et materiale som
> nedbrydes lynhurtigt i naturen til nogle uskadelige stoffer. Det står

Poserne er lavet af Polyethylen hvilket er almindelig plastik, plast
forurener jo ikke i naturen, det ser bare grimt ud. Næsten alt plast
nedbrydes i naturen, blandt andet er solens UV stråling i stand
til at nedbryde plast. Poserne fra Osted er så lavet således at
denne nedbrydning går meget hurtigere end ved normale plastposer.

--
Mvh Max

Fra : Peter Westh

Dato : 14-12-07 19:11

> Poserne er lavet af Polyethylen hvilket er almindelig plastik

Ifølge http://www.techmedia.dk/files/pdf/inp/4-5.pdf laves poserne af en
blanding af kridt og polypropylen, som ganske rigtigt er det, almindelige
plastikbæreposer er lavet af. Jeg går ud fra at de 40 % kalk bidraget til
den hurtige nedbrydelighed.

Se også http://www.ecolean.se/home.aspx

/P

Fra : Max

Dato : 14-12-07 19:54

Hej Peter

> Ifølge http://www.techmedia.dk/files/pdf/inp/4-5.pdf laves poserne af
> en blanding af kridt og polypropylen, som ganske rigtigt er det,

En fejl fra min side, det var min mening at skrive polypropylen :)

> almindelige plastikbæreposer er lavet af. Jeg går ud fra at de 40 %
> kalk bidraget til den hurtige nedbrydelighed.

Helt sikkert.

--
Mvh Max