sende faktura til DONG Energy
Fra : retroman

Dato : 12-12-07 21:07

hejsa

DONG er ved at ligge fiber her hvor vi bor, og jeg bemærkede da jeg kom hjem
at de havde lagt et orange rør ud på vores fortorv, ved hver indkørsel ned
af vores vej var der åbent og selve røret var skåret over og enderne smidt
ind i haven, hos mig lå den ene ende med ca 3-4 meter inde i have, mens den
anden var tapet fast til et træ stople i min indkørsel, normalt ville jeg da
være ligeglad, men i tilfældet DONG som jeg syntes er et selskab som er
utroligt gode til at trække penge ud af folk, så tænkte jeg at det kunne
være ganske sjovt at være en drillenisse, jeg vil simpelthen sende dem en
faktura for at opbevare ting på min grund, det er selvføgelig kun for at
genere dette latterlige firma, men har jeg overhoved noget at komme efter i
min meget latterlige sag ..., jeg kunne jo bare sende en faktura med
billeder og se hvad der skete

Fra : OZ3BTO

Dato : 13-12-07 00:59

"retroman" <retroman@(nonono).no> skrev i en meddelelse
> [...]
> genere dette latterlige firma, men har jeg overhoved noget at komme efter
> min meget latterlige sag ..., jeg kunne jo bare sende en faktura med

Hvorfor ikk bare fjerne tingene de ligger jo på dig gund ikk...

Ville da nyde at sidder og kikke på de stakkels arbejdere der ikke kan finde
det de skal bruge
Har selv fjernet en halvstor stamper fra min egen indkørsel i folkenes
middags pause.. Der gik noget tid før de fandt på at spørge mig om jeg havde
set nogen tage den :P

Erik

Fra : Andersen [3650]

Dato : 13-12-07 16:39

> [...]
> overhoved noget at komme efter i min meget latterlige sag ..., jeg
> kunne jo bare sende en faktura med billeder og se hvad der skete

1. Er det ikke dig der har bedt dem ligge fiber ind til dig??
2. DONG laver kun slutmonteringen. Det forudgående bliver
lavet af underentreprenør. Så det er vel denne du skal opkræve
betaling af for opbevaring.

Men om ikke andet kan du jo være medvirkende til
de får sig et billigt grin

Fra : Holst

Dato : 13-12-07 16:42

Andersen [3650] wrote:

> 1. Er det ikke dig der har bedt dem ligge fiber ind til dig??

Mon ikke de blot er ved at lægge rør ned i hele området. Senere kan de
så trække fiber gennem rørene.

Fra : retroman

Dato : 13-12-07 17:19

"Holst" <newsnov06@shelter.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
Nej, jeg vil ikke have det da det koster jo ca kr 3000 at få en fiber
tilsluttet (3 m grave arbejde), så kommer der kr 179 pr md...så kan man
begynde at finde en ISP så man kan få noget leveret på fiberen.

> Mon ikke de blot er ved at lægge rør ned i hele området. Senere kan de så
> trække fiber gennem rørene.

præcist, det er det de er ved at lave.

Fra : Andersen [3650]

Dato : 13-12-07 22:50

> Nej, jeg vil ikke have det da det koster jo ca kr 3000 at få en fiber
> tilsluttet (3 m grave arbejde), så kommer der kr 179 pr md...så kan man
> begynde at finde en ISP så man kan få noget leveret på fiberen.

Det vil sige at noden står lige uden for din grund???
Nej vel. De skal da også grave det ned ude på vejen,
hen til noden og noderne skal da også have lagt backbone
forbindelsen til hinanden og nettet. Hvem mon betaler.
DONG gør ikke. Der er kun slutbrugeren til at betale.
Så de 3 meter holder ikke. Det er bare det der er
udelukkende for dig. Så det er jo billigt *GGG*
De ligger vel også dine forsyningsledninger i jorden
(hvis du har masteforsyning nu altså).

> præcist, det er det de er ved at lave.
Ja ok, men det vil da også være dumt ikke at ligge ind til alle
uanset om de skal have eller ej. Det kan kun blive dyrer hvis
det skal graves ind senere. Det må jo så være en fremtidsinvestering
i dette tilfælde