Luftige honninghjerter
Fra : MetteM

Dato : 11-12-07 17:37

Hej NG.
Jeg søger en opskrift på honningkager, der ligesom dem man køber ved
bageren, er luftige og bløde.
Er der nogen der ligger inde med en sådan og vil dele den med mig?

(Den diamentrale modsætning til ovenstående er de honningkager jeg allerede
har prøvet at lave: hårde og tørre blev de alle, hver og en.
Ved ikke om det er fordi jeg lavede dem fortynde, ca. ½ cm tykke inden
bagning og de fik også kun den anbefalede tid i ovnen.)

/Mette

Fra : Kirsten Marker

Dato : 06-01-08 15:56

Igår lavede igår en særdeles god honningkage ved hjælp af Dr.Oetkers
krydderibrev på honningkager indkøbt til julen som indeholdt både hævemiddel
og krydderier, jeg har ikke bemærket disse færdige krydderibreve før i Dk og
syntes det var en hurtigere og nemmere måde at lave honningkager på end at
finde opskriften frem fra gamle opskrifter, som har hobet sig op igennem
årene. Let, luftig og godt krÿdret meget bedre end de honningkager jeg
hidtil har smagt og købt, så det er ikke sidste gang jeg bruger smutvejen
med Dr. Oetker til fremstilling af honningkager..

mvh/kirsten