jordomrejse...
Fra : Jan Tovgaard

Dato : 12-12-07 16:22

hejsa:)

mig og min kæreste planlægger en jordomrejse til November 2008. Altså om små
11 måneder. Jeg ved ikke specielt meget om sådanne billetter. Men hvor langt
tid skal man være ude for at få nogle gode billetter?
Er der noget man skal være specielt opmærksom på?
Er det ikke billigere at købe t/r billetter.. eks fløj vi til Mexico city
for 4800 kr for nyligt og flyver til etiopien for 4300 kr, fordi vi fandt
billige billetter på kilroy.dk

hilsen jan og mette

Fra : Kennet og Pernille

Dato : 12-12-07 18:22

"Jan Tovgaard" <ukendt@ukendt.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> små 11 måneder. Jeg ved ikke specielt meget om sådanne billetter. Men hvor
> langt tid skal man være ude for at få nogle gode billetter?

Hej
det kommer an på.... Hvis man køber en jorden-rundt billet fra en af de tre
sammenslutninger (Skyteam, Star Alliance og One World) er det lige meget.
Her er prisen fast, og der er ingen tillæg for højsæson. Du betaler den
faste pris, + skatter og afgifter for brændstof og lufthavne. Afgifter kan
du få oplyst ved selskabet. Billetterne burde koste det samme overalt, men
vi oplevede, at det var billigere at bestille ved SAS end ved Jysk eller
Killroy. Sammensætter man selv sin billet af enkeltbilletter gælder det
samme som normalt; jo før jo bedre. Hvad der er bedst, afhænger af jeres
rejsemål. Vi har rejst jorden rundt to gange, og har begge gange rejst med
Star Alliance.

Fordele:
- Det er kun afstanden der betyder noget for prisen. Det giver en meget stor
prisfordel, hvis man flyver til "dyre" rejsemål som f.eks. New Foundland,
Stillehavsøerne, Japan mv.
- Du får miles. En jorden rundt billet med Star Alliance giver så mange
points, at det svarer til en returbillet i Europa
- Alle datoer er fleksible, og kan ændres med kort varsel uden gebyr.
Ruteændringer koster dog.

Ulemper:
- Du er afhængig af, at gruppen rejser derhen hvor du vil. Star Alliance er
meget svag på Afrika.
- Når du skal beregne prisen, medgår de miles du rejser over land også med.
- Der er en højeste grænse på, hvor mange miles du må flyve.

Du kan også selv sammensætte din billet af enkeltrejser:

Fordele:
- Hvis du vælger "billige" destinationer som Thailand, New York, Sydney mv.,
kan det være billigere.
- Du kan vælge frit mellem alle destinationer i verden

Ulemper:
- Stort arbejde at sammensætte
- Ofte umuligt at ændre tider og datoer undervejs
- Er du uheldigt at komme til et rejsemål i højsæsonen kan det være dyrt

Specielt første gang vi rejste var der mange penge at spare ved en
jorden-rundt. Du kan downloade et værktøj fra www.star-alliance.com hvor du
kan beregne hvor mange miles din tur er, og hvor meget det koster. Der går
en sport i at ramme lige præcis grænsen for de tre pris niveauer.

Jeg foretrækker en jorden-rundt billet; primært på grund af fleksibiliteten
undervejs, og at man kan bestille billetten ret sent. Dog er der kun et vist
antal pladser på hvert fly, og det er derfor en fordel ikke at vente til
sidste øjeblik. Bemærk, at når du ser priserne, er de ekskl. skat og evt.
ekstra afgifter. Singapore Airlines tager højere brændstofafgifter end Thai,
og den samme tur kan derfor koste forskelligt afhængigt af, hvilket selskab
du vælger.

Kennet
--
www.pernille-kennet.dk

Fra : ;o\)-max-

Dato : 21-12-07 17:32

"Jan Tovgaard"
> [...]
> for nyligt og flyver til etiopien for 4300 kr, fordi vi fandt billige billetter på

Tjek Etihad, rørende billigt 5 stjernet selskab også på enkelt
billetter. Sprit nye fly.. )-max-