Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Indstille 580EX II fra 40D
Fra : Anja Dunning-Krüger

Dato : 12-12-07 23:55

Kan man indstille 580EX II custom functions (og øvrige indstillinger)
direkte fra menuen i 40D?

Jeg kan konstatere at det ikke virker med en 580EX version 1 på 40D.

Hvilke kamera huse (og flashes) supporterer dette?

Mvh.
Anja

Fra : Søren Olesen

Dato : 13-12-07 02:54

> Jeg kan konstatere at det ikke virker med en 580EX version 1 på 40D.

Hej Anja

hvis du ser i din bruger vejledning side 104, står der at du kan betjene
custom functions fra dit 40d
men pt er det kun 580 ver2 som er så ny at den understøtter det
omk. huse er det derud over nok 1 mark III
vh søren

Fra : Anja Dunning-Krüger

Dato : 13-12-07 12:15

Tak for svaret... du må have en anden version af bruger manualen. På side
104 i min står blot: "for details on which external speedlite settings the
camera can set, see the ex-series (such as the 580ex ii) speedlite's
instruction manual.".

Har jeg opfattet det korrekt:
Flash som understøtter custom functions via. menuen i kameraet: 580EX II (og
ikke andre)
Kamera huse som understøtter flash custom functions via. menuen i kameraet:
40D, 1D mark III, muligvis 1Ds mark III
Der findes således en enkelt flash og to muligvis tre EOS huse der
understøtter dette.

Mvh
Anja

Fra : Søren Olesen

Dato : 13-12-07 14:55

> [...]
> 104 i min står blot: "for details on which external speedlite settings the
> camera can set, see the ex-series (such as the 580ex ii) speedlite's

Ja det har du ret i !
det er den samme som jeg har, men dit spørgsmål var ...
Kan man indstille 580EX II custom functions (og øvrige indstillinger)
direkte fra menuen i 40D?
og det var såmen bare det jeg svarede på

> [...]
> kameraet: 40D, 1D mark III, muligvis 1Ds mark III
> Der findes således en enkelt flash og to muligvis tre EOS huse der

ja funktionen kom med 580II, jeg ved ikke om der er kommeet
nye modeller af de mindre flash ??,
og understøttes kun af de huse som er kommet
cirka samtidig og der efter !
jeg har fundet den link til en desævre lidt dårlig indsannet
men der står da lidt
http://www.mig.everythingforums.com/stuff/potn/580ii.pdf

se pdf fil side 18 / manuel side 32

ok held med det Anja og håber du kan bruge det til noget

vh søren