Vvs info?
Fra : MF

Dato : 12-12-07 09:21

Hej NG

Har brug for lidt vvs info.

Hvordan er der med brug af soret rør og galvaniserede rør i en drikkevands
installation?
Her må man kun bruge galvaniserede rør ik?

Og hvordan i en fjernvarme installation. Bruger man sort eller galvaniseret
der? Eller er det ligegyldigt?

Mvh.

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 12-12-07 17:23

MF wrote:
> Hej NG
>
> Har brug for lidt vvs info.
>
> Hvordan er der med brug af soret rør og galvaniserede rør i en
> drikkevands installation?
> Her må man kun bruge galvaniserede rør ik?

jo... kun galvaniserede rør til drikkevand.. (eller kobber / messing)

> Og hvordan i en fjernvarme installation. Bruger man sort eller
> galvaniseret der? Eller er det ligegyldigt?

det er lige meget, men normalt bruges sortrør

Rasmus
Rasmus M. Jensen supports
the Danish Christmas Seal www.e-julemaerket.dk

Fra : MF

Dato : 12-12-07 18:29

> jo... kun galvaniserede rør til drikkevand.. (eller kobber / messing)

> det er lige meget, men normalt bruges sortrør

Tak for svar :)

Fra : Michael Nielsen

Dato : 13-12-07 18:07

">>
> jo... kun galvaniserede rør til drikkevand.. (eller kobber / messing)

> det er lige meget, men normalt bruges sortrør

Og hvordan er det nu med hvad man ikke må sætte før eller efter hvad, her
tænker jeg på materialet på røret..

Michael

Fra : Jørgen E.

Dato : 14-12-07 00:04

"Michael Nielsen" <m.oestergaardSPAM@c.dk> skrev i en meddelelse

> ">>

> Og hvordan er det nu med hvad man ikke må sætte før eller efter hvad, her tænker jeg på
> materialet på røret..

Det kommer an på, om det er drikkevand eller centralvarme :

Drikkevand - det "mest ædle" til sidst, altså ikke jern efter kobber.
Varmeanlæg : ligegyldigt, men der er jo heller ikke nogen "ende".