Rensning af lædersofaer
Fra : Sanne

Dato : 09-12-07 22:18

Hejsa NG

Jeg har fået foræret nogle brune lædersofaer som virkelig trænger til en
omgang rens.
Hvad gør jeg ??
Finder der et vidundermiddel, som kan tage diverse pletter osv.??

Mvh
Sanne

Fra : Max

Dato : 09-12-07 22:27

Hej Sanne

> Finder der et vidundermiddel, som kan tage diverse pletter osv.??

Du kan give dem en gang OHMANN Cleaner og så en gang Renovator.

Du burde kunne fås hos den lokale læderbiks.

--
Mvh Max

Fra : Sanne

Dato : 10-12-07 12:32

> Hej Sanne

> Du kan give dem en gang OHMANN Cleaner og så en gang Renovator.
>
> Du burde kunne fås hos den lokale læderbiks.
>
> --
> Mvh Max

Hej Max.

Ved du om det er noget der kan klare voldsomme pletter og plamager ??

Mvh
Sanne

Fra : Max

Dato : 10-12-07 19:41

Hej Sanne

> Ved du om det er noget der kan klare voldsomme pletter og plamager ??

Jeg har set virkelige ramponerede lædermøbler blive meget
flotte efter en behandling.

Du kunne også overveje at give dem en gang sort renovator, så bliver
de jo som nye møbler :)

Men prøv at kontakte dem her, de ved hvad der skal til og de sælger
produkterne jeg har nævnt.

http://dansk-laederforsyning.dk

--
Mvh Max

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 09-12-07 22:47

Hej!

Sanne wrote:

> Jeg har fået foræret nogle brune lædersofaer som virkelig trænger til en
> omgang rens.
> Hvad gør jeg ??
> Finder der et vidundermiddel, som kan tage diverse pletter osv.??

Lav en sæbespåne-opløsning og brug skummet herfra til at rense sofaen med. Det
burde være nok (det er det ihvertfald til mine sorte lædersofaer).

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Armand

Dato : 09-12-07 23:03

Kim Voss Schrader skrev:
> Hej!

> Lav en sæbespåne-opløsning og brug skummet herfra til at rense sofaen
> med. Det burde være nok (det er det ihvertfald til mine sorte lædersofaer).

Barberskum!
Barberskum er let tilgængeligt og husets pletrenser #1: Påfør det
pletter og beskidte områder og lad det tørre grundigt ind før det
aftørres med en opvredet klud!
Sæben som skummet består af er skabt til at opbløde (selv skægstubbe) og
dets krible-krable effekt løsner det opblødte snavs og indeholder
således snavset efter indtørring!
Eneste mistro jeg kan have er blegning; men det er vist ikke problemet
på læder!

--
Armand.

Fra : Sanne

Dato : 10-12-07 12:35

> [...]
> snavset efter indtørring!
> Eneste mistro jeg kan have er blegning; men det er vist ikke problemet på

Lyder spændende, men jeg ved ikke om jeg tør prøve det af....
Jeg ville være ked af blegning..

Mvh
Sanne

Fra : Sanne

Dato : 10-12-07 12:34

"Kim Voss Schrader" <usenet1@mumbojumbo.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Lav en sæbespåne-opløsning og brug skummet herfra til at rense sofaen med.
> Det burde være nok (det er det ihvertfald til mine sorte lædersofaer).

Hejsa.

Jeg mener at have hørt et sted at det er misforstået godt at bruge
sæbespåner til læder.
Det skulle udtørre læderet, men mange bruger det fordi de fleste er af den
overbevisning at det skulle pleje istedet for uftørre.
Men selvfølgelig hvis du med succes har brugt det, så..

mvh
Sanne

Fra : Keld Nygaard

Dato : 10-12-07 12:56

> [...]
> overbevisning at det skulle pleje istedet for uftørre.
> Men selvfølgelig hvis du med succes har brugt det, så..

Rengøring med sæbespåner affedter kraftigt, og "åbner" læderet. Derfor skal
behandlingen følges op med at gnubbe lædervoks ind i læderet.
Jeg har brugt den behandling flere gange på lyse læderstole, og de har ikke
taget skade på nogen måde...

Nygaard
www.nygaard.eu

Fra : Ivar Holm

Dato : 10-12-07 13:40

Hallo Sanne.

Vi har en cirka 35 år gammelt hjørnesofa i læder. Den har gennem tiderne
"rummet" en mand, tre store drenge og en kat. Den er udelukkende blevet
vedligeholdt med "Lædersæbe", som vi har købt hos møbelhandleren. Den sidste
er af mærket "Guardian", men der har undervejs været adskillige andre
fabrikater. Måske dikteret af hvor møbelhandleren kan få den største
fortjeneste. Den sidste kostede 99 kr. for 500 ml.
Hvis jeg var dig, ville jeg ikke være betænkelig ved at anvende "Lædersæbe".

Ivar Holm

Fra : søren brix

Dato : 10-12-07 16:54

"Ivar Holm" <ivarholm@tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> fortjeneste. Den sidste kostede 99 kr. for 500 ml.
> Hvis jeg var dig, ville jeg ikke være betænkelig ved at anvende

hej

jeg bruger disse her produkter til min sofa
http://www.tekstilpleje.dk/group.asp?group=3&sub=3
også er det noget billigere end "møbelhanderens"

vh

Søren

Fra : Ivar Holm

Dato : 10-12-07 17:38

Hej Søren.

Det er sikkert nogle udmærkede produkter du anbefaler. Prisfordelen holder
imidlertid ikke, "dine" produkter koster fra 133 kr. til 189 kr. for 500 ml.
Du fortæller ikke, hvor mange af dem du bruger. Det lader til, at de
forskellige beholdere har hver sine funktioner.
"Lædersæbe" har en fordel ved at dække hele spekteret.

Ivar Holm