Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Raw og S/H
Fra : AON

Dato : 10-12-07 17:13

Hej !

Når jeg bruger Adobe PS Elements 6 og loader mine monochrome RAW billeder
ind,
så er de i farve selvom jeg har taget dem i monochrome med rød filter på
Kamera, i JPG forbliver de monochrome i PS elements 6 !

Er det normalt med RAW eller mangler jeg en indstilling i PS elements 6 ?

mvh
aon

Fra : Thomas Kjær

Dato : 10-12-07 17:19

On 2007-12-10, AON <oz3aap@tele2.dk> wrote:
> Når jeg bruger Adobe PS Elements 6 og loader mine monochrome RAW billeder
> ind, så er de i farve selvom jeg har taget dem i monochrome med rød filter
> på Kamera, i JPG forbliver de monochrome i PS elements 6 !

Det lyder somom de er taget med f.eks. Canons B/W PictureStyle. Når du
tager s/h billeder på denne måde, bliver det preview kameraet gemmer i
RAW-filen konverteret til s/h, men selve RAW-filen er stadig i farve.

Ligeledes bliver RAW-filen kun vist som s/h hvis softwaren du viser den
i, kan finde ud af den PictureStyle som kameraet gemt i RAW-filen.

Thomas Kjær <tk@daarligstil.dk>

Fra : AON

Dato : 10-12-07 17:26

"Thomas Kjær" <tk@daarligstil.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Ligeledes bliver RAW-filen kun vist som s/h hvis softwaren du viser den
> i, kan finde ud af den PictureStyle som kameraet gemt i RAW-filen.

Okay !

Jamen det har du ret at de er taget i Canon B/W Picturestyle !
Kan Elements finde ud af Canon's Picturestyle eller skal man bruge Canon
programmer der fuldte med ?

aon

Fra : Thomas Kjær

Dato : 10-12-07 17:33

On 2007-12-10, AON <oz3aap@tele2.dk> wrote:
> Jamen det har du ret at de er taget i Canon B/W Picturestyle !
> Kan Elements finde ud af Canon's Picturestyle eller skal man bruge Canon
> programmer der fuldte med ?

Der skal du have fat i Canons egne programmer.

Thomas Kjær <tk@daarligstil.dk>

Fra : Ukendt

Dato : 11-12-07 08:32

> Er det normalt med RAW eller mangler jeg en indstilling i PS elements 6 ?

RAW er jo lige netop at man gemmer de data der er opfanget af CHIPPEN og det
har jo været i farve og du havde ikke noget rødt filter på foran. Alt dette
er noget kameraet har behandlet billedet med bagefter. Derfor vises det ikke
i PS Elements.

VH
Per

Fra : AON

Dato : 11-12-07 16:46

"PerW" <internet_snabela_wolfsdorf.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> dette er noget kameraet har behandlet billedet med bagefter. Derfor vises

Jep den er gået ind på lystavlen at RAW er det cmos'en ser og det er farve
så jeg takker for svarende

forsat god jul

aon