Det ER da mærkligt!!!
Fra : Stig Leerbeck

Dato : 10-12-07 14:07

ER DER INGEN HER DER KØRER QUARK SAMMEN MED LEOPARD?

Jeg fik ikke nogen svar på nedenstående, men jeg vil lige sikre mig at
den ikke bare blev overset, så jeg prøver igen:

Jeg har installeret en Mac Pro med Quark 7.3.1 og OSX 10.5.

På harddisken (hvilket som helst sted) ligger et mappehieraki som dette:

[ ] Opgaver
[ ] Mølleren
[] Quarkdokument

Quarkdokumentet åbnes og arkiveres som "Quarkdokument2"

Herefter ser det således ud:

[ ] Opgaver
[ ] Mølleren
[] Quarkdokument
[] Quarkdokument2

[ ] M%BFlleren
[] Quarkdokument2

Den opretter simpelthen en dubblet af hierakiet lige ved siden af det
arkiv med det danske tegn i navnet.

Supplerende oplysninger:
Den fejlstavede mappe kan simpelthen smides ud - det er tilsyneladende
en ren kopi.
Der er ikke i Quark nogle opsætninger af auto-arkivering.
Tilkobling af Suitcase eller ej er ligegyldig.
Systemet er fuldt opdateret.
Kun ved arkivering fra Quark (og muligvis ikke Quark før 7.3) opstår
problemet.
Det sker kun når der i hierachiet optræder danske specielle bogstaver
som æ - ø og å, dog også ved brug af bullet.

Har nogen set noget lignende???

Har nogen en god forklaring?

Stig Leerbeck
--
www.simplesoft.dk - www.fileoffice.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 10-12-07 14:34

Stig Leerbeck <stigleerbeck@nypost.dk> wrote:

> [...]
> Det sker kun når der i hierachiet optræder danske specielle bogstaver
> som æ - ø og å, dog også ved brug af bullet.

Det lyder som en god bug i Quark .. har du fortalt det til Quarks cust.
service ?

/thomas

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 10-12-07 23:07

Thomas von Hassel <thomas_lists@elements.dk> wrote:

> Det lyder som en god bug i Quark .. har du fortalt det til Quarks cust.
> service ?
>
> /thomas

Havde en lang chat med en Quark-supporter. Han ville vende tilbage!

Stig Leerbeck
--
www.simplesoft.dk - www.fileoffice.dk

Fra : Flemming Rubini

Dato : 10-12-07 15:43

Stig Leerbeck <stigleerbeck@nypost.dk> wrote:

> Den opretter simpelthen en dubblet af hierakiet lige ved siden af det
> arkiv med det danske tegn i navnet.

Jeg har set noget lignende med æøå navne i iTunes. Desværre så jeg det
først efter jeg var begyndt med diverse flytninger af sange. Siden har
min tilid til iTunes været på et meget lille sted. (Det var rod med
pointerne).

Flemming Rubini

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 10-12-07 16:26

> [...]

> Det sker kun når der i hierachiet optræder danske specielle bogstaver
> som æ - ø og å, dog også ved brug af bullet.

Forsvinder de når Quark sluttes?

> Har nogen set noget lignende???

Ligner det temporære filer, som andre programmer opretter?
(f.eks. Illustrator, Word, Arobat)

/Preben
--
The crazy ones, who think they can change the world
- are often the ones who do.

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 10-12-07 23:07

Preben Bødker Nielsen <0906-spam@os.dk> wrote:

> Forsvinder de når Quark sluttes?

> Ligner det temporære filer, som andre programmer opretter?
> (f.eks. Illustrator, Word, Arobat)
>
> /Preben

Nej, bortset fra stavningen er både hieraki og filer fuldgyldige mapper
og dokumenter. Der er ikke noget umiddelbart der tyder på at det skulle
være temp-filer.

Stig Leerbeck
--
www.simplesoft.dk - www.fileoffice.dk

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 10-12-07 23:55

Stig Leerbeck wrote:

> Nej, bortset fra stavningen er både hieraki og filer fuldgyldige mapper
> og dokumenter. Der er ikke noget umiddelbart der tyder på at det skulle
> være temp-filer.

Vil det sige, at du har tjekket om det er links? Det kunne jo være en
udokumenteret feature for at supportere brugere, der ikke har æ,ø,å i
tegnsættet.

Jeg kan ikke lige komme op med et scenarie, hvor det ville være
relevant, men hvem ved...

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 11-12-07 23:09

> [...]
> tegnsættet.
>
> Jeg kan ikke lige komme op med et scenarie, hvor det ville være

De ser ualmindeligt rigtige ud! De har en "massefylde" om man så må
sige!

Stig Leerbeck
--
www.simplesoft.dk - www.fileoffice.dk

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 11-12-07 23:38

Stig Leerbeck wrote:

> De ser ualmindeligt rigtige ud! De har en "massefylde" om man så må
> sige!

He he det gør links ;)

I terminalen (når du står i mappen 'Opgaver'), prøv da at skrive: 'ln
-l'. Hvis det er links burde du i sidste kolonne kunne se, hvis mappen
peger på en anden.

Hvis du ikke er til terminalvoodo, kan du åbne terminalen og skrive 'ln
-l' og trække mappen 'Opgaver' over i terminalvinduet, så finder den
selv ud af at indsætte stien.

Anyway, jeg tror ikke at der er tale om links, men det kunne være sjovt,
hvis det er ;)

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 11-12-07 00:55

stigleerbeck@nypost.dk (Stig Leerbeck) writes:

> [ ] Mølleren
> [ ] M%BFlleren

> Har nogen en god forklaring?

%BF er URLencoded udgave af "ø" (i ISO-Latin-1). Der er altså en
indkodning der går i spunk.

Ovenstående ville jeg formode var en programfejl i Quark.
--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular iMacs!"

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 11-12-07 23:09

> %BF er URLencoded udgave af "ø" (i ISO-Latin-1). Der er altså en
> indkodning der går i spunk.
>
> Ovenstående ville jeg formode var en programfejl i Quark.

Det er egentligt også min tanke, men det undrer mig da hvis ingen her i
gruppen har haft en Quark kørende på en Leopard?

Stig Leerbeck
--
www.simplesoft.dk - www.fileoffice.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 11-12-07 23:44

> Det er egentligt også min tanke, men det undrer mig da hvis ingen her i
> gruppen har haft en Quark kørende på en Leopard?

tja ... tror der er få som har vovet at køre deres produktions maskiner
over på 10.5 endnu ...

/thomas