Rodede mapper
Fra : Michael Knudsen

Dato : 10-12-07 01:12

Hej,

Efter at have opgraderet fra Tiger til Leopard er der en ting, der
generer mig noget så grusomt. Jeg foretrækker at se mine mapper og
filer som ikoner i Finder, men de ligger hulter til bulter og ofte
oven i hinanden. Det kan naturligvis fikses ved at vælge eksempelvis
"Arrange By Name", men det er noget omstændigt at skulle gøre det hele
tiden og så igen.

Er det ikke muligt at sætte "Arrange By Name" som en global
indstilling, så mapperne og filerne er altid er sorteret efter navn?

--
Michael Knudsen

Fra : Per Rønne

Dato : 10-12-07 09:35

Michael Knudsen <micknudsen@gmail.com> wrote:

> [...]
>
> Er det ikke muligt at sætte "Arrange By Name" som en global
> indstilling, så mapperne og filerne er altid er sorteret efter navn?

Oversigt->Vis Oversigt->'Brug som standard' - når du har defineret din
standard.

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Michael Knudsen

Dato : 10-12-07 01:41

On Dec 10, 9:35 am, p...@RQNNE.invalid (Per Rønne) wrote:

> Oversigt->Vis Oversigt->'Brug som standard' - når du har defineret din
> standard.

Det er muligt, at jeg er totalt blind, men jeg kan ikke se det. Det
skal siges, at jeg bruger den amerikanske udgave af Leopard, men jeg
kan ikke finde noget, der bare tilnærmelsesvist minder om Oversigt ->

Fra : Michael Knudsen

Dato : 10-12-07 01:54

On Dec 10, 9:41 am, Michael Knudsen <micknud...@gmail.com> wrote:

> [...]
> skal siges, at jeg bruger den amerikanske udgave af Leopard, men jeg
> kan ikke finde noget, der bare tilnærmelsesvist minder om Oversigt ->

Beklager, det var mig, der var blind. Det lå godt gemt under "View
Options".

--
Michael Knudsen

Fra : Per Rønne

Dato : 10-12-07 11:51

Michael Knudsen <micknudsen@gmail.com> wrote:

> Beklager, det var mig, der var blind. Det lå godt gemt under "View
> Options".

Og du kunne under alle omstændigheder have skiftet til dansk ved en
simpel indstilling - logget ud og logget ind igen. Ikke engang genstart
havde været nødvendig.

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk