Julegave til sig selv?
Fra : Jan Eliasen

Dato : 08-12-07 23:47

Hejsa

Hvis et firma vil give julegaver til sine ansatte, kan det ske uden
sakttemæssige konsekvenser for den ansatte, hvis værdien er under
500,-

Firmaet kan trække udgiften fra.

Hvad, hvis det er et enkeltmandsfirma? Gælder samme regler? Kan ejeren
købe en gave til sig selv på 500,- på firmaets regning uden at skulle
betale skat af de 500,- ?

--
eliasen, representing himself and not the company he works for.

Private blog: http://blog.eliasen.dk

Private email: jan@eliasen.dk

Fra : Carsten Riis

Dato : 09-12-07 11:39

Jan Eliasen skrev den 08-12-2007 23:47:
> [...]
>
> Hvad, hvis det er et enkeltmandsfirma? Gælder samme regler? Kan ejeren
> købe en gave til sig selv på 500,- på firmaets regning uden at skulle

Umiddelbart nej.

da "gaven" er privatforbrug. Der findes - så vidt jeg ved - ikke noget
mindstebeløb for privatforbrug.

hvorimod gaven til de ansatte kategorieres som personalepleje og derfor
kan trækkes fra i driften.

Derudover er det at udvande gave-begrebet når man giver en gave til sig
selv (det er jo ren MrBean )

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til