Sexskandalen i Sverige
Fra : tommyhansenjensen@gm~

Dato : 08-12-07 15:51

Ekstrabladet har skrevet om en sag, hvor 70 toppolitikere og
erhvervsledere angiveligt skulle have dyrket sex med to teenagepiger
for snart 35 år siden.

En læser skrev på EB-hjemmesiden, at det var meget almindeligt med sex
mellem voksne og børn for 35 år siden, og at man derfor ikke kunne
bedømme denne sag med nutidens nymoralske øjne.

Nu var jeg kun et barn i 1970'erne så jeg har svært ved at bedømme
sagen, men jeg kan huske fra min gymnasietid, at man kvindelige elever
bollede med lærerne, og det tog man egentlig ikke anstød af.

Jeg citerer lige fra læserkommentaren fra EB:

"Nu er det også nemt at moralisere over Palme (HVIS sagen holder
vandt). Men nu bør man ikke glemme, at 70´erne var helt andre tider.
Grænserne var langt mindre firkantede og langt mere flydende dengang
end i dag. Dengang tog man ikke klart afstand fra sex med mindreårige.
Den slags foregik hver dag på Rådhuspladsen i Kbh. f.eks., hvor
mindreårige trækkerdrenge solgte sig selv. Uden at samfundet gjorde
noget særligt ved problemet før i 80´erne - sikkert også fordi Aids
var dukket op. Derfor er det farligt med nutidens moral og bagklogskab
at fordømme Palme, HVIS rygterne taler sandt. For at have sex med
13-14-15-16-årige, var noget mange voksne gjorde dengang. Ingen vil
sikkert indrømme det i dag. Men af en bekendt, som boede på Vesterbro
har jeg fået mange farverige historier om, hvad der foregik i
prostitutionsmiljøerne dengang...det er ikke for sarte sjæle...jeg
kender bl.a. navnet på en kendt politiker, som dengang var
trækkerdreng på Vesterbro. Men I får ikke hans navn, jeg skal nødig
anklages for bagvaskelse ha ha...

Det korte af det lange. Hvad der ville være en skandale i dag, var
næsten normalitet i går. Så man kan ikke fordømme Palme med nutidens
moralske målestok for noget han gjorde i en tid, hvor seksualiteten
var langt mere eksperimenterende og fri.

I mine øjne var den måske FOR fri dengang. Men i dag er vi så gået for
meget over i den anden grøft, hvor jeg mener, at nypuritanismen har
fået FOR gode kår i dag. I dag bliver alle, der har sex med folk under
18 betragtet som pædofile. Hvilket i mine øjne er latterligt...(Jørgen
Leth-sagen..)".

Hvad siger I?

VH

Tommy

Fra : Hr. Jensen

Dato : 09-12-07 12:15

On Sat, 8 Dec 2007 14:50:36 -0800 (PST), "tommyhansenjensen@gmail.com"
<tommyhansenjensen@gmail.com> wrote:

> [...]
>mellem voksne og børn for 35 år siden, og at man derfor ikke kunne
>bedømme denne sag med nutidens nymoralske øjne.

Børnepornografi var jo også tilladt dengang, så det tror jeg gerne.

> [...]
>fået FOR gode kår i dag. I dag bliver alle, der har sex med folk under
>18 betragtet som pædofile. Hvilket i mine øjne er latterligt...(Jørgen

Tjah, jeg er stadig af den opfattelse at hvis man udnytter sin
position/status til at "tiltvinge" sig samleje med en umyndig, så er det
noget forbandet svineri.

Men er det 2 personer, der på trods af aldersforskellen falder pladask
for hinanden, så kan dette ikke bringe mit pis i kog.
For udsat at begge er mindst 15 år.

Jeg vil nok stadig synes, at det er lidt gustent, men det kan som sagt
ikke hidse mig op.

--
Du kan ønske i den ene hånd og skide i den anden.
Gæt hvilken hånd der bliver fyldt først.

Fra : Ukendt

Dato : 12-12-07 06:31

tommyhansenjensen@gmail.com skrev i en meddelelse:

> Nu var jeg kun et barn i 1970'erne så jeg har svært ved at bedømme
> sagen, men jeg kan huske fra min gymnasietid, at man kvindelige elever
> bollede med lærerne, og det tog man egentlig ikke anstød af.

Korrekt. Men det har altid været forbudt for magthavere, typisk
lærere og arbejdsgivere, at bolle med umyndige, som de havde
magt over. Ikke på grund af sexuelt snerperi, men fordi det er
alt for let at misbruge til at opnå fordele, f.eks. bedre karakterer.

> I dag bliver alle, der har sex med folk under 18 betragtet som
> pædofile. Hvilket i mine øjne er latterligt...(Jørgen Leth-sagen..)

Det er et udslag af USA-imperialisme. Her i DK er den sexuelle
lavalder 15 år. I Portugal er den 13 år.

V.h. -- Ib

Fra : Per Rønne

Dato : 12-12-07 07:07

Ib Baagøe <ib-baagoeSNABELprivat.dk> wrote:

> Det er et udslag af USA-imperialisme. Her i DK er den sexuelle
> lavalder 15 år. I Portugal er den 13 år.

Og i USA kan man rask væk tale om pædofili, hvis der indgår 'barn under
21' ...

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk