Ord tvivl i FT 1880
Fra : EA

Dato : 08-12-07 11:41

Hej alle.

Jeg er ved at indtaste FT 1880 for Ølstrup sogn, men er lidt i tvivl ang. et
ord i stillings rubrikken.

Det er ordet: indlinget eller indtinget
det står ved både mænd, kvinder og børn og nogle steder (ikke alle) i
forbindelse med at de er ind?inget til/i fattigvæsenet.

Hvad er det rigtige og hvad betyder det?

VH Evan Agerbo

Fra : Arne Nielsen

Dato : 08-12-07 12:50

EA skrev:
> [...]
> forbindelse med at de er ind?inget til/i fattigvæsenet.
>
> Hvad er det rigtige og hvad betyder det?

Ordet er indtinge. Det betyder, at de pågældende bor der mod betaling af
fattigvæsenet.

Prøv at søge på ordet i Google.

Venlig hilsen
Arne

Fra : EA

Dato : 08-12-07 13:53

Hej Arne, og tak for et hurtigt svar.

Jeg vil søge på google

VH Evan

Fra : Hugh Watkins

Dato : 08-12-07 21:26

Arne Nielsen wrote:

> Ordet er indtinge. Det betyder, at de pågældende bor der mod betaling af
> fattigvæsenet.
>
> Prøv at søge på ordet i Google.
>
> Venlig hilsen
> Arne

I love you Arne when you are so positive

Go' Jul

Hugh W
--
For genealogy and help with family and local history in Bristol and

http://snaps4.blogspot.com/ photographs and walks

GENEALOGE http://hughw36.blogspot.com/ MAIN BLOG